İlköğretim öğrencilerinin internet bağımlılığının sosyal hayatları üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmada internet bağımlılığı, etkisi ve sosyal hayat ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırma ile öğrencilerin internet bağımlılıklarına ve sosyal hayat seviyelerine ilişkin görüşlerinin bazı sosyo-demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının tespit edilmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Bu araştırma, betimsel yöntemli ilişkisel tarama modelli bir yordama çalışması niteliğindedir ve ilişkisel tarama modeline uygun gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilere veri toplama araçları olarak `İnternet Bağımlılık Ölçeği`, `Sosyal Bağlılık Ölçeği` ve `Kişisel Anket Formu` uygulanmıştır. Bu amaçla, Erzurum ili Palandöken ilçesi 4. sınıfta okuyan 100 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anket sonucu elde edilen verilerin analizleri SPSS programı kullanılarak yapılmıştır.Bulgular: Uygulama sonucunda elde edilen verilere göre katılımcı öğrencilerin çoğunluğunun günlük internet kullanım sürelerinin 0-3 saat aralığında olduğu, çoğunluğunun internete cep telefonundan bağlandığı ve interneti sosyal medya amaçlı kullandığı belirlenmiştir. Öğrencilerin %40'ının interneti online oyunlar için kulllandığı ve büyük bir çoğunluğunun internet kullanım süresini aşmadıkları tespit edilmiştir.Sonuç: Araştırmaya katılan öğrencilerin internet bağımlılığı ile sosyal hayat düzeyleri arasında pozitif fakat zayıf bir anlamlı ilişki vardır. Kız ve erkek öğrencilerin internet bağımlılığı ve sosyal hayat düzeylerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Öğrencileri internet bağımlısı olmaya iten faktörlerden birisi olan yalnızlık hissi, çalışmaya katılan öğrencilerde çok düşük seviyede gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: İnternet bağımlılığı, Sosyal hayat, İnternet kullanımı Purpose: In this study, it was aimed to examine internet addiction, its effect and its relationship with social life. In addition, with the research, it was aimed to determine whether students' views on internet addiction and social life levels differ according to some socio-demographic characteristics.Method: This research is in the nature of a prediction study with a descriptive method and a relational survey model, and it was carried out in accordance with the relational survey model. `Internet Addiction Scale`, `Social Connectedness Scale` and `Personal Questionnaire` were applied to the students participating in the study as data collection tools. For this purpose, a questionnaire was applied to 100 students studying in the 4th grade of Palandöken district of Erzurum province. The analysis of the data obtained as a result of the survey was made using the SPSS program.Findings: According to the data obtained as a result of the application, it was determined that the daily internet usage time of the majority of the participant students was in the range of 0-3 hours, most of them connected to the internet on their mobile phones and used the internet for social media purposes. It has been determined that 40% of the students use the internet for online games and most of them do not exceed the internet usage period.Results: There is a positive but weak significant relationship between internet addiction and social life levels of the students participating in the study. There is no significant difference between female and male students' views on internet addiction and their social life levels. The feeling of loneliness, which is one of the factors that pushed students to become internet addicts, was observed at a very low level in the students who participated in the study.Keywords: Internet addiction, Social life, Internet use
Collections