Okul öncesi eğitiminde dinamik matematik öğrenme nesnelerinin kullanılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Yapılan tez araştırmasının genel amacı; DMÖN'ün okul öncesi dönemde matematik öğrenme sürecine entegrasyonu, öğrencilerin süreçteki ilgi, istek, tutumları ile Bloom taksonomisinde yer alan basamaklara göre gelişimlerini belirlemektir.Yöntem: Karma YöntemBulgular: Rakamları tanıma nesnesi uygulama sürecinin tamamına bakıldığında bilgisayar destekli eğitimin okul öncesi eğitimde entegrasyonunda zorluk gözlenmemiş, eğitim verilmeyen öğrenciler yeni şeyler keşfederek ilk güne oranla diğer uygulama günlerinde daha dikkatli, istekli, heyecanlı olduklarını tepkileriyle belirtirken eğitim alan öğrenciler ilk güne göre diğer günlerde isteklilik, sıkılganlık durumlarının değişkenlik gösterdikleri görülmüştür. Geometrik şekilleri tanıma nesnesinde çalışma grubunda yer alan eğitim verilmeyen gruptaki çocukların %80'inin, eğitim verilen gruptaki çocukların ise %40'ının çift özellikli nesnelerin tamamını süre içerisinde başarıyla tamamladıkları görülmüştür.Öğretmen görüşme formunda yer alan son soru yanıtları incelendiğinde nesnelerin öğrenme süresini kısaltarak eğlenerek öğrenmeyi sağladığını, konuları pekiştirmede kolaylıkla kullanılabileceği, çocuklara klasik alışılagelmiş uygulamalar dışında öğrenme ortamları sunarak pekçok açıdan avantajlı bir uygulama olduğu söylenmiştir. Ancak avantajların yanında çocuklarda ekran bağımlılığı oluşturabilme, göz sağlığını olumsuz etkileme gibi dezavantajlar oluşturabileceği de yanıtlar arasında yer almıştır.Sonuçlar: Çalışmada ortaya çıkan bulgular sonucunda DMÖN ile rakamları tanıma ve geometrik şekiller konularının öğretiminde materyal çeşitliliği artırılarak okul öncesi dönem çocuklarının konuları pekiştirdiği, nesnelerin geri dönüt verme özelliğiyle yanlış öğrenmelerin ortaya çıkarılması, işlem yapma hızlarında artışında bilgisayar kullanımının kolaylık sağladığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Matematik Eğitimi, Mathematica, Dinamik matematik öğrenme nesneleri Purpose: The general purpose of the thesis research; The integration of DMÖN into the mathematics learning process in the pre-school period is to determine the students' interests, wishes, attitudes in the process and their development according to the steps in Bloom's taxonomy.Method: Mixed ResearchFindings: When we look at the whole number recognition object application process, no difficulty was observed in the integration of computer-assisted education in pre-school education, while the students who were not trained stated that they were more attentive, eager and excited on the other practice days compared to the first day, by discovering new things, while the students who received the education were more enthusiastic on the other days compared to the first day. It was observed that the states of boredom varied.In the object of recognizing geometric shapes, it is seen that 80% of the children in the study group in the untrained group and 40% of the children in the training group successfully completed all of the dual-featured objects within the time limit.When the answers to the last questions in the teacher interview form are examined, we can say that the objects provide learning by having fun by shortening the learning time, they can be easily used to reinforce the subjects, and it's an advantageous application in many respects by providing learning environments other than classical conventional applications. However, in addition to the advantages, it's also among the answers that it can create disadvantages such as screen addiction in children and adversely affecting eye health.Conclusions: As a result of the findings of the study, it is seen that the variety of materials in the teaching of numbers and geometric shapes with DMÖN is increased by increasing the variety of materials, and it is seen that the use of computers facilitates the discovery of wrong learning with the feedback feature of the objects, and the increase in the speed of processing.Keywords: Computer Aided Mathematics Education, Mathematica, Dynamic mathematics learning objects
Collections