Ters-yüz sınıf modelinin sağlık eğitiminde kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırma ile Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde öğrenim görmekte olan dördüncü sınıf öğrencilerinin Ters Yüz Sınıf Modeline yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Bu çalışmada nitel araştırma yöntem desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini; 2020-2021 eğitim öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Stajında 4. Sınıfa devam eden sekiz öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilen veriler içerik analizi metodu ile analiz edilmiştir.Bulgular: TYS modelinin sağlık eğitiminde kullanımına yönelik öğrenci görüşleri incelendiğinde; öğrenciler Aile Hekimliği Stajı kapsamındaki derslerinin TYS modeli ile işleneceği söylendiğinde olumsuz beklenti olarak başta tedirgin olduklarını, iki defa çalışma gerektireceği için uğraştırıcı olacağını belirtmişlerseler de bekledikleri gibi olmadığını o kadar da yorulmadıklarını belirtmişler, olumlu beklenti olarak iki kez çalışılacağı için tekrar sağlanabileceği ön hazırlık gerektirdiği için büyük kolaylıklar sağlayabileceğini belirtmişlerdir. Öğrenciler, ön hazırlık yaparak sınıfa geldikleri için en az ders hocası kadar aktif olduklarını, daha özgüvenli soru sorabildiklerini, sınava tekrar çalışmadıklarını ve konuları kalıcı olarak öğrendiklerini ifade etmişlerdir. Ayrıca ders hocasının yaklaşımının derse katılımlarının ve ilgilerini olumlu yönde etkilediğini belirtmişlerdir. Video içine gömülen soruların kendilerini güdülediğini ve videoların izlenirliğinin takibi ile öz disiplinlerini geliştirdiğini ifade etmişlerdir. Bazı uygulamalı konularda simülasyon ve ek videolarla takviyelerin daha verimli olacağını belirtmişlerdir. Ayrıca TYS modelinin tüm kademelerde kullanılmasının gerekliliği önerilmiştir.TYS modelinin sınırlılıkları için; derse hazırlık zorunluluğunun sınırlılık olduğunu, ön hazırlık kısmında ders hocasına anında soru soramamanın TYS modelinin sınırlılıkları arasında sayılabileceğini belirtmişlerdir.Sonuç: Öğrenciler TYS modeli ile işledikleri derslerin daha kalıcı olduğunu, akademik başarılarının arttığını, daha önce işledikleri konularda sınıfta hiç bu kadar aktif olmadıklarını bu model ile kendilerini daha iyi ifade ettiklerini, en az ders hocası kadar aktif olduklarını düşündüklerini, TYS modelinin diğer derslerde ve tüm kademelerde kullanılması gerektiğini söylemişlerdir. Purpose: This study aims to investigate the views of students, who enrolled in fourth grade in the fourth year at the Faculty of Medicine at Ataturk University about the use of Flipped Classroom Model in Health Education.Method: This study utilizes case study as the research design. The sample of the study includes eight students, who conduct their internship at the department of Family Practice in their fourth year at the Faculty of Medicine at Ataturk University. The data, obtained via semi-structured interview form, were analysed through content analysis method.Findings: When the participants' views about the use of FCM (Flipped Classroom Model) in the education of health were examined, it was concluded that although students felt anxious at first and thought they would have to put as much effort as twice when they were first told that the classes would be taught through FCM, they stated that the process did not prove to be as they anticipated and was not as exhaustive as they thought it would be. Contrary to this negative belief held by students, they stated that they also had a positive view that it would be more beneficial as they would have to study twice and thus could learn better. Attending to the class with a pre-preparation, students expressed that they were as active as their instructor, that they could ask questions in a more self-confident manner and that they did not have to revise the subjects before the exam as they had learnt them permanently. They also stated that the attitude of the course instructor had a positive impact on their attention to and interest in the class. They indicated that the questions embedded into the videos, on the one hand, motivated them and the inspection carried out by the instructor on the percentage of video views, on the other hand, helped them develop their self-discipline. They pointed out that it would be more productive if they were provided with additional videos and simulations on certain subjects. Finally, they advised the use of FCM in all levels.As for the disadvantages of FCM, the students remarked that having to pre-prepare for the class and the inability to ask questions to the instructor during this pre-preparation process might be among the disadvantages of FCM. Result: The students emphasised that the classes taught through FCM were more long-lasting, that their academic success progressed, that they had never been this much active in the previous classes, and that they could express themselves better in this model. Furthermore, they stated that they were as active as the course instructor and suggested the FCM be incorporated in other classes and in all levels.
Collections