Ortaokul kaynaştırma öğrencilerine yönelik yürütülen müzik eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve yöntem arayışları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmada ortaokul kaynaştırma öğrencilerine yönelik yürütülen müzik eğitiminde müzik öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları tespit etmek, kullandıkları yöntemleri belirlemek ve bu doğrultuda farklı yöntem önerileri sunmak amaçlanmıştır. Yöntem: Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılırken model olarak ise genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Hatay'ın Antakya ilçesinde özel ve resmi ortaokullarda görev yapan 24 müzik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlere kaynaştırma öğrencilerine yönelik verilen müzik eğitimi hakkında 31 soru yöneltilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine göre değerlendirilmiş, frekans ve yüzde değerleri verilip kategorilere göre tablolaştırılarak sunulmuştur. Bulgular: İçerik analizinde elde edilen bulgular doğrultusunda; ortaokul müzik öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik yürütülen müzik derslerindeki deneyimlerinin ve kaynaştırma eğitimi hakkındaki bilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı, lisans eğitimi sürecinde aldıkları eğitimi yeterli bulmadıkları belirlenmiştir. Sonuç: Araştırmada kaynaştırma öğrencilerinin engel durumları göz önünde bulundurularak birebir ilgiye gereksinim duydukları tespit edilmiş ve bu doğrultuda okul idaresinin, öğretmenlerin, diğer okul personellerinin bu öğrencilere karşı olumlu davranışlarsergiledikleri görülmüştür. Ayrıca eğitim fakültesi mezunu öğretmenlerin diğer fakülte mezunu öğretmenlere; kadın öğretmenlerin de erkek öğretmenlere oranla kaynaştırma öğrencilerine daha ılımlı ve ilgili davrandıkları sonucuna varılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin, BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) hakkında da gerekli donanıma sahip olmadıkları, ders süresinin yetersizliğinden dolayı bu eğitime ihtiyaç duyan öğrencilereyeterince zaman ayıramadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında kaynaştırma öğrencilerine yönelik, bu öğrencilerin de sürece katılabileceği, uygulanması kolay ve ilgi çekici etkinlikler tasarlanmıştır.Anahtar Kelimeler: müzik eğitimi, kaynaştırma eğitimi, BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı), etkinlik tasarlama. Objective: The aim of this study is to identify the problems encountered by music teachers in music education conducted for secondary school inclusive students, to determine the methods they use and accordingly to offer different method suggestions. Method: In this study, qualitative research methods were used and general survey model was used as model. The participants of the study consisted of 24 music teachers working in private and public secondary schools in the Antakya district of Hatay in the 2020-2021 academic year. A semi-structured interview form prepared by the researcher was used as data collection tool in the study. 31 questions about the music education given to the inclusive students were asked to the teachers who articipated in the study. The data were evaluated according to content analysis. Frequency and percentage values were given and presented in tables according to categories. Findings: In line with the findings obtained in the content analysis, it was found that secondary school music teachers' experience in music lessons for inclusive students and their knowledge about inclusive education were not at sufficient level and they did not consider the undergraduate education they received sufficient. Conclusion: In the study, it was observed that inclusive students needed one-to-one attention considering their disability and accordingly, the school administration, teachers and other school personnel displayed positive behaviors toward these students. In addition, it was concluded that while teachers graduated from the faculty of education were more moderate and interested in inclusive students compared to teachers graduated from other faculties, female teachers were also more moderate and interested in inclusive students compared to male teachers. The teachers participating in the study did not have the necessary qualification about IEP (Individualized Education Program), and they could not allocate enough time to the students who needed this training due to insufficient course time. Within the scope of the study, easy-to-apply and interesting activities, in which inclusive students can also participate in the process, were designed.Keywords: music education, inclusive education, IEP (Individualized Education Program), activity design.
Collections