EFL instructors` perception and practices on learner autonomy in some Turkish universities
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı coğrafi olarak farklı bölgelerdeki dokuz üniversitenin Yabancı Diller Yüksek Okulundaki İngilizce okutmanlarının öğrenen özerkliğine yönelik algı ve uygulamalarını araştırmaktır. Bu çalışmada, karma yöntemli bir yaklaşım benimsenmiştir. Çalışma, 96 İngilizce Okutmanı ile gerçekleştirilmiş ve çalışmaya ait veriler anket ve röportajlar aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmadaki anket, ilk bölümü öğrenen özerkliğine ait 10 yapıyı kapsayan 37 maddelik beşli likert ölçeğinden oluşmaktadır. İkinci bölümde öğrencilerin karar aşamalarına katılmaları ve öğrenmeyi öğrenme becerileri konularını öğretmenlerin ne kadar arzu edilir ve gerçekleştirilebilir bulduklarına odaklanılmıştır. Üçüncü bölüm, öğretmenlerin öğrencilerini ne kadar özerk buldukları ve dil öğretiminde özerkliği ne ölçüde destekledikleri konularına ayrılmıştır. Anketin dördüncü bölümünde ise, öğretmenlerin demografik bilgileri toplanmıştır. Beşinci bölümde, öğretmenlere, çalışmanın ikinci aşamasında yer alıp almak istemedikleri sorulmuştur. Son olarak, katılmaya gönüllü olan 17 öğretmenle röportajlar gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın bulguları, okutmanların, öğrenen özerkliğinin farklı açılarına yönelik oldukça olumlu görüşlere sahip olduklarını ortaya çıkarmıştır. Öğrencilerin alınan kararlara katılmaları aracılığıyla öğrenme süreci içerisinde öğrenen özerkliğinin geliştirilmesi gerektiğini ve öğrencilerinde öğrenen özerkliği geliştirdiklerine inandıklarını dile getirmişlerdir. Öğrenen özerkliğinin neredeyse bütün yönleriyle arzu edilebilir olduğu konusunda olumlu olmalarına karşın, onu arzu edilebilir buldukları kadar gerçekleştirilebilir bulmadıkları saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Öğrenen özerkliği, öğretmen algısı, yabancı dil öğretimi The purpose of this study is to investigate EFL Instructors' perception and practices on learner autonomy at the School of Foreign Languages at nine geographically diverse public Turkish universities. In the study, mixed methods approach was adopted. The study was conducted with 96 EFL Instructors and the data were collected through a questionnaire and interviews. The questionnaire in the study had five major sections the first of which consisted of 37 five point Likert-scale items underlying ten constructs in learner autonomy. The section 2 focused on teachers' views on the desirability and feasibility of student involvement in decision-making and students' learning to learn skills. The section 3 was based on teachers' beliefs about how autonomous they perceived their students were and to what extent they thought they promoted learner autonomy in their teaching practices. In the 4th section of the questionnaire, some information about the background of teachers was gathered. In the section 5 teachers were asked if they volunteered to take part in the second phase of the study. Finally, 17 interviews were conducted with the teachers who volunteered to participate in the study.The findings of this study revealed that the instructors had highly positive views on different aspects of learner autonomy. They stated that learner autonomy should be developed in the learning process by involving learners in decisions taken and they were of the opinion that they developed learner autonomy in their learners. Although they were positive about the desirability of nearly all aspects of learner autonomy, it was found out that they did not perceive it as much feasible as they perceived it desirable. Key Words: Learner autonomy, teacher perception, foreign language teaching
Collections