Identifying eye movement behaviors and discrepancies of learners of English as a foreign language at different IELTS general reading levels
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma bir gelişim-gözlemleme aracı olarak göz izleme tekniğinin dikkat mekanizmalarını da göz önüne alarak farklı seviyelerdeki yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin okuma davranışlarının izlenmesinde nasıl bir rol oynayabileceğini açıklamayı amaçlamaktadır. Robinson'ın (1995, 2003) hiyerarşik hafıza modeline ve Schmidt'in (1990) noticing hipotezine dayanarak, öğrenci dil seviyeleri, kelime öğrenim kazanımları ve dikkat arasında yakın bir ilişki olması beklenmektedir. Bir ön kelime sınavından sonra, okuma seviyeleri IELTS Genel Okuma Sınavına göre belirlenmiş 75 öğrenci tek tek göz izleme oturumuna katılmış olup, sonrasında ise bir art kelime sınavına girmişlerdir. Sonuçlara göre göz hareketlerinin okuma seviyelerine göre farklılık gösterdiği bulunmuş; düşük seviyedeki öğrencilerin göz hareketi değerleri yüksek olurken, aynı değerlerin daha yüksek seviyedeki öğrenciler için normal düzeyde olduğu gözlemlenmiştir. Bunun yanısıra sonuçlar öğrencilerin bilinmeyen kelimelerde bilinenlere oranla daha fazla dikkat yükü harcadığını göstermektedir. Ayrıca dikkat ve kelime öğrenim kazanımları doğrudan bağlantılıdır; bilinmeyen kelimeler üzerindeki fazla dikkat yükü o kelimenin daha sonra hatırlama ihtimalini artırmaktadır. This study aims to elaborate the use of eye tracking technique as a developmental tool to track EFL learner reading behavior in different proficiency levels by scrutinizing attentional mechanisms. Relying on Robinson's (1995, 2003) hierarchical memory model and Noticing hypothesis by Schmidt (1990), it is hypothesized that proficiency levels, vocabulary learning gains and attention are closely associated. After a vocabulary pre-test, seventy-five learners of English of whom reading levels were defined by an IELTS General Reading Exam read a standard text individually and their eye movements were recorded which was then followed by an unannounced immediate post-test. The findings indicated differences regarding eye movements among proficiency levels, less skilled learners showed inflated values while more proper values were observed for proficient learners. The results also showed that foreign language learners spent more time on unknown words and less on known vocabulary items. Attention and learning gains also positively correlated; longer fixation values on an unknown word increased its further recognition probability in post-test.
Collections