Yanlış Analizi Envanteri`nin ilkokul öğrencilerinin okumalarının değerlendirilmesinde kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın verileri, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Ankara ili Çankaya ilçesine bağlı özel bir ilkokulda öğrenim gören ikinci sınıf öğrencilerinden seçilen 5'i kız, 8'i erkek olmak üzere toplam 13 öğrenciden elde edilmiştir. Öğrencilerin sesli okuma düzeyleri ve okuma hataları, Yanlış Analizi Envanteri kullanılarak belirlenmiştir.Araştırmada toplanan veriler, Yanlış Analizi Envanteri kullanılarak öğrencilerin okuma düzeylerini belirleme ve yaptıkları okuma hatalarının analizi olmak üzere iki açıdan değerlendirilmiştir. Okuma düzeyleri açısından öğrenciler serbest okuma, öğretim ve endişe düzeyi olarak üç gruba ayrılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ikinci sınıf öğrencilerinin çoğunlukla `öğretim` düzeyinde olduğunu göstermektedir. Araştırmaya katılan 13 ikinci sınıf öğrencisinden dördünün `serbest okuma` düzeyinde, yedisinin `öğretim` düzeyinde, ikisinin ise `endişe` düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin okuma düzeyi sonuçları metin bazında incelendiğinde kolay metinlerde daha çok sayıda serbest okuma düzeyinde öğrenci, zor metinlerde ise daha az sayıda serbest okuma düzeyinde öğrenci olduğu görülmektedir.Sesli okuma sırasında yapılan hata türleri incelendiğinde öğrencilerin en sık yanlış okuma, atlayıp geçme ve ekleme yapma hatası yaptıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin okuma hataları metin bazında incelendiğinde ise ilk metinden son metne doğru hata sayısında anlamlı bir artış olduğu görülmektedir. Araştırmadan elde edilen bulgular yapılan hata sayısı ile metnin konusu arasında da bir ilişki olduğunu göstermektedir. Öğrenciler, ilgilerini çeken ve gerçek yaşamla ilişkili olan öyküleyici metinlerde daha az hata yaparken ilgilerini çekmeyen, çok fazla öğretim amacı güden bilgilendirici metinlerde daha fazla hata yapmaktadır. The data was obtained from 13 students -5 females and 8 males- who were selected from 2nd grade-students at a private primary school in Çankaya, Ankara in the second semester of the 2014-2015 school year. Oral reading levels and reading errors of the students were determined by using Running Records.The data gathered through the study were analyzed in two aspects by using Running Records: determination of the reading levels of the students and the analysis of reading errors they make. Based on their reading levels, the students were divided into three groups: independent, instructional and frustration levels. The results of the study shows that most of the 2nd grade-students are at instructional level. It has been revealed that among the 13 students who participated in the study, 4 of them are at independent level, 7 of them are at instructional level, and 2 of them are at frustration level. When the results related to the reading levels of the students are analyzed on the basis of text, it is seen that there are more students at independent level in terms of easy texts, while there are less students at independent level in terms of difficult texts. With regard to the types of the errors made during oral reading, it has been observed that students misread, skip and insert something most frequently. When reading error of the students are analyzed on the basis of text, there is a reasonable increase in the number of errors from the first text through the last one. Furthermore, the findings of the study show that there is a relation between the number of errors made and the content of the text. Whereas the students make less errors in narrative texts that are interesting and related with real life, they make more errors in informative texts with an instructional purpose.
Collections