Development of intonation patterns in time clauses among EFL prospective teachers: An experimental study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı İngilizce öğretmen daylarının İngilizce cümle tonlaması konusunda mevcut olan yeterliliklerini keşfetmek ve gerekli ise de konuşmalarında bulunan tonlama sorunlarını çözmektir. Çalışmanın katılımcılarını Türkiye'deki büyük devlet üniversitelerinin birinde öğrenim görmekte olan İngilizce öğretmen adayları oluşturmaktadır (S=84). Çalışma 2014-2015 akademik yılı bahar döneminde gerçekleştirilmiş ve ilgili veriler toplanmıştır. Çalışmanın temel amacına ulaşmak için, araştırma metodu olarak ön-test son-test deneysel yöntem kullanılmıştır. Ön-test ve son-test arasında, katılımcılarla İngilizce cümle tonlaması konusunda düzeltici öğretim dersleri gerçekleştirilmiştir. Bu oturumlarda, içerisinde anadil konuşucularının ses kayıtlarından alınan zaman cümleciklerinden oluşan çeşitli tonlama alıştırmalarının olduğu bilgisayar programı sunumları kullanılmıştır. Gramer Tonlama Modeli (Cauldwell, Hewings, 1996; Hahn, 2004) ile ilintili olan İşitsel Sesletim Modeli (Demirezen, 2003, 2004) öğretim derslerinde kullanımıştır. Ana veri toplama aracını 48 adet İngilizce zaman cümlesi oluşturmaktadır. Bu maddelerin güvenirliğini belirlemek için Kuder–Richardson Formülü 20 (KR-20) istatistik analiz tekniği uygulanmıştır. Sonuçlar .90 üzeri puanla güvenilir bulunmuştur. Üç gruba bölünmüş olan toplam 48 zaman cümlesi üç grup katılımcı tarafında ön-test ve son-test uygulamalarında seslendirilmiştir. Hem ön-test hem de son-testte, veriler ses formatında e-posta aracılığıyla toplanmış ve katılımcılar tarafından araştırmacıya gönderilmiştir. Katılımcıların zaman cümlelerini seslendirirken ses yalıtımlı bir ortamda olmaları rica edilmiştir. Katılımcıların ses kaydı yaptığı sırada araştırmacının ortamda var olması durumunda ortaya çıkabilecek olan endişe, huzursuzluk, stresli ya da rahatsız hissetme gibi müdahil etkileri ortadan kaldırmak amacıyla ses kaydı için uygun zaman ve mekanı belirlemek katılımcıların kendi istediğine bırakılmıştır. E-posta aracılığıyla ön ve son testte elde edilen ses dosyaları ilk olarak biri araştırmacının kendisi olmak üzere farklı değerlendiriciler tarafından doğru ya da yanlış olarak iki seçenekli bir ölçeğe göre değerlendirilmiştir. Değerli sonuçlara ulaşmak için, notlandırma sürecinin değer-biçiciler arası güvenirlik değerleri SPSS 21.0 yazılımı aracılığyla hesaplanmıştır ve sonuçlar 0.80 üzerindedir. Bu da farklı değer-biçiciler arasında yüksek güvenirlik degerine işaret etmektedir. Katılımcıların ön-test ve son-test sonuçları arasında önemli fark olup olmadığını değerlendirmek için SPSS 21.0 yazılım tarafından eşleştirilmiş örneklemler T-testi yapılmıştır. Bu çalışmada konu edinilen İngilizce tonlamanın 3 bileşeni olan cümle vurgusu, duraklama, ses yüksekliği kullanımları açısından katılımcıların ön ve son test sonuçları arasında önemli fark (p<0.05) bulunmuştur. Düzeltici tonlama öğretimi dersleri de İngilizce öğretmen adaylarının konuşmalarında cümle vurgusu, duraklama, ses yüksekliği kullanım sorunlarını çözmede etkili olarak görülmüştür.Anahtar Sözcükler: İngilizce tonlama, cümle vurgusu, duraklama, ses yüksekliği, öğretmen eğitimi, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretimi, İşitsel Sesletim Modeli, Dilbilgisi Tonlama Modeli The major aim of this study was to explore the present competencies of prospective English language teachers about English sentence intonation and if necessary, to remedy the intonation problems in their speech. The participants of the study consisted of prospective EFL teachers enrolled at a major state university in Turkey (N=84). The study was conducted and the related data was collected in 2014-2015 academic year spring semester. To reach the main purpose of the study, a pre-test post-test experimental design was used as the research methodology. Between pre and post-tests, remedial English sentence intonation teaching lessons were carried out with the participants. In these sessions, PowerPoint presentations including various intonation exercises about time adverbial sentences from the voices of native speakers were used. Audio Articulation Model (Demirezen, 2003, 2004) was employed for the remedial teaching lessons in accordance with the Grammar Intonation Model (Cauldwell, Hewings, 1996; Hahn, 2004). A corpus of English time adverbial sentences (N=48) was the main data collection instrument. To determine the reliability of the items in the corpus, Kuder–Richardson Formula 20 (KR-20) statistical analysis test was conducted. The results were found to be reliable due to having above .90 score. There were three groups of time adverbials in the corpus of 48 sentences which were read out by three groups of participants in pre and post-test applications. In both pre-test and post-test, the data was collected from the participants in audio form and handed over to the researcher via e-mail. The participants were asked to record their voices in a sound proof environment while they were reading out the time adverbials in the corpus. Determining the suitable time and place for the voice recording was deliberately left to the discretion of the participants to eliminate the interfering effects like anxiety, uneasiness, feeling uncomfortable or stressed, that could have been arisen if the researcher was present at the time of voice recording of the participants. Audio material gathered in both pre-test and post-test via e-mail was analyzed firstly by different human raters including the researcher in the form of dichotomous scale as either correct or incorrect. To reach valuable results, inter-rater reliability measures of the human rating process were calculated by SPSS 21.0 software and the results were above 0.80, which indicates high inter-rater reliability among different raters. To evaluate if there was any difference in the participants' pre-test and post-test results indicating an improvement in their English intonation in terms of sentence stress, juncture and pitch usages, which are three components of English intonation dealt with in this study, paired samples T-test statistical analysis was carried out by SPSS 21.0 software. It was found out that there were significant differences between the pre and post-test results of the participants in the three components of English intonation mentioned above. Remedial intonation teaching lessons were also found to be effective in correcting problems of sentence stress, pitch and juncture usages in the prospective EFL teachers' speech.Key Words: English intonation; sentence stress; juncture; pitch; teacher education; EFL context; Audio Articulation Model; Grammar Intonation Model
Collections