Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-18 of 18
-
Dijital öyküleme yönteminin öğrencilerin akademik başarı ile öğrenme ve ders çalışma stratejilerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın genel amacı dijital öyküleme yöntemine dayalı öğrenimin öğrencilerin akademik başarıları ile öğrenme ve ders çalışma stratejilerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar ... -
Duyuşsal farkındalığa dayalı öğretimin akademik başarı ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlar üzerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, duyuşsal farkındalığın öğrenme-öğretme sürecinde kullanılmasının akademik başarı ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlar üzerindeki etkilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Duyuşsal farkındalık, ... -
Ebeveynlerin çocuklarıyla olan ilişkisi, çocuklarının eğitim öğretimine katılması, çocukların kaygısı, sosyal uyum becerileri ve akademik başarıları arasındaki ilişki
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışmada çocukların sosyal uyum becerileri ve akademik başarıları, ebeveynlerin çocukla olan ilişkisi, ebeveynlerin çocuğun eğitim-öğretimine katılma düzeyleri ve çocuğun sürekli kaygısına yönelik yapının Yapısal Eşitlik ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının cinsiyete, akademik başarıya ve sınıf düzeyine göre incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının cinsiyete, akademik başarıya ve sınıf düzeyine göre incelenmesidir. Araştırmada, betimsel yöntemden yararlanılmıştır. Çalışma grubunu, 2013-2014 ... -
Ilköğretim 7. sınıf fen konularının öğretiminde webquestlerin öğrencilerin fen başarısı, fen ve teknoloji ile web destekli çalışmaya yönelik tutumları üzerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sunduğu benzersiz olanaklarla teknolojinin eğitim ve öğretim sürecine dahil olması bir seçenek olmaktan öte bir zorunluluk halini almıştır. Web tabanlı öğretim teknolojileri; bilgiye hızlı erişimin yanı sıra zengin bilgi ... -
İşbirlikli öğrenmenin ortaokul 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin akademik başarısına ve sosyal katılım becerisine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu tez araştırmasının amacı, 5.sınıf Sosyal Bilgiler dersi `Toplum İçin Çalışanlar` ünitesinin öğrencilere öğretilmesinde işbirlikli öğrenme yöntemi ile klasik öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkilerini ortaya ... -
Mikro yaşam tasarımı: Mikroorganizmalarla ilgili deney tasarımlarının öğretmen adaylarının yaratıcılıkları, akademik başarıları ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkileri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Geleceğe yön verecek olan öğretmen adaylarının eğitiminde, yaratıcılığı ön plana çıkaracak sınıf içi etkinliklerin geliştirilmesi ve daha çok uygulanması konusunda yapılan araştırmalar günümüzde hız kazanmıştır. Çünkü ... -
Mikroskobik incelemede preparat hazırlama yöntemleri ile ilgili öğretmen adaylarının hazırladıkları videoların akademik başarı, laboratuvar teknikleri ve görüşleri üzerine etkileri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-12)Bu araştırmada; Genel Biyoloji Laboratuvarı- I dersinde, deneysel bir uygulama ile Fen Bilgisi 2. Sınıf öğretmen adaylarının (n=32), mikroskobik inceleme ve preparat hazırlama yöntemlerini geliştirmek ve biyolojide laboratuvar ... -
Robotik FeTemm uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve motivasyon üzerine etkileri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-06)Bu araştırmada; Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. Sınıf öğretmen adayları ile (n=42) LEGOMindstorms EV3 eğitsel robotik setlerini kullanılarak, böcek yaşamını taklit edenrobotlar tasarlamak ve programlamak amacıyla deneysel bir ... -
Robotik FeTeMM uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve motivasyonları üzerine etkileri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-19)Bu araştırmada; Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. Sınıf öğretmen adayları ile (n=42) LEGO Mindstorms EV3 eğitsel robotik setlerini kullanılarak, böcek yaşamını taklit eden robotlar tasarlamak ve programlamak amacıyla deneysel ... -
Senaryo temelli öğretimle birlikte uygulanan yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının öz - yeterlik algılarına, öz - düzenleyici öğrenme becerilerine, akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-02)Bu çalışmanın amacı senaryo temelli öğretim ile birlikte uygulanan yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarına, öz düzenleyici öğrenme becerilerine akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına ... -
Sosyal bilgiler dersinde analoji kullanımının ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu araştırmanın amacı, 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi `Bir Ülke Bir Bayrak` ünitesinin öğrencilere öğretiminde analoji ve geleneksel öğrenme yöntemlerinin öğrenci başarısına ve tutumuna etkilerini ortaya koymaktır.Araştırma ... -
Sosyal bilgiler dersinde artırılmış gerçeklik uygulaması kullanımının öğrencilerin akademik başarısına, tutumuna ve motivasyonuna etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-13)Artırılmış gerçeklik (AG) teknolojisi uygulamaları ile geliştirilen öğretim materyalleriyle desteklenen sosyal bilgiler öğretiminin; öğrencilerin akademik başarısına, derse yönelik tutumuna ve motivasyonuna etkisini incelemek ... -
Sosyal bilgiler derslerinde öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri kullanımının öğrenci akademik başarısına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araĢtırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi „Türk TarihindeYolculuk‟ Ünitesi‟nde öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri kullanımının öğrencibaĢarısına etkisini ortaya koymaktır. AraĢtırma, 2012 - 2013 eğitim ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde coğrafi bilgi sistemleri kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisini belirlemektir. Araştırmada aynı zamanda öğrencilerin Coğrafi Bilgi Sistemleriyle işlenen derse ... -
Suggestopedia yönteminin yabancı dil öğretiminde kullanılması üzerine bir meta-analiz çalışması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-18)Bu çalışma suggestopedia yöntemi ve bu yöntemin öğrencilere dil öğretiminde kullanılması üzerine yoğunlaşan bir meta-analiz çalışmasıdır. Meta-analiz, bulunan çalışmalarda çeşitli değişkenler üzerine odaklanmaktadır: ... -
Tematik portfolyo uygulamasının eğitimde ölçme ve değerlendirme dersindeki başarı, kalıcılık ve derse yönelik tutum üzerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı tematik portfolyo uygulamasının Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme dersinde öğrencilerin akademik başarılarına, dersin kalıcılığına ve derse yönelik tutumlarına olan etkisini tespit etmektir. Ayrıca ... -
Yaşam temelli react öğretim stratejisinin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı ve fen okuryazarlığı üzerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-13)Bilim ve teknolojide yaşanan hızlı değişimleri anlamlandırabilmek ve takip edebilmek için bireylerin hayatının her alanında fen eğitimi gereklidir. Fen Bilimleri dersi öğretim programı da günlük hayatıyla fen konuları ...