Sosyal bilgiler dersinde artırılmış gerçeklik uygulaması kullanımının öğrencilerin akademik başarısına, tutumuna ve motivasyonuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Artırılmış gerçeklik (AG) teknolojisi uygulamaları ile geliştirilen öğretim materyalleriyle desteklenen sosyal bilgiler öğretiminin; öğrencilerin akademik başarısına, derse yönelik tutumuna ve motivasyonuna etkisini incelemek ve AG teknolojisini kullanan öğrencilerin AG uygulamasına karşı tutumunu belirlemek bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda sosyal bilgiler dersi öğretim programında (2017) yer alan `Kültür ve Miras` öğrenme alanı, `Tarihe Yolculuk` ve `Güzel Ülkem` konu başlıkları kazanımları için AG etkinlikleri hazırlanmıştır. Etkinlikler oluşturulurken bir AG uygulaması olan `HP Reveal Augmented Reality Studio` programından ve `Artırılmış Gerçeklik Tarihi Yerler Kartları` materyallerinden yararlanılmıştır.Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden olan ön-test – son-test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş il merkezinde bulunan bir devlet ortaokulunda 5. sınıfta öğrenim gören 70 öğrenci oluşturmaktadır. `Sosyal Bilgiler Dersi Başarı Testi`, Sosyal Bilgiler Dersi Tutum Ölçeği`, Sosyal Bilgiler Dersi Motivasyon Ölçeği` ve `AG Uygulamasına Yönelik Tutum Belirleme Ölçeği` araştırmanın veri toplama araçlarıdır.Araştırmada deney grubu ve kontrol grubu oluşturulmuştur. Uygulama öncesinde her iki gruba ön-testler uygulanmıştır. Ardından deney grubunda AG destekli etkinlikler ile ders yürütülürken, kontrol grubunda mevcut ders kitabına bağlı ders yürütülmüştür. Uygulama sonrasında her iki gruba son-testler uygulanmıştır. Ayrıca deney grubuna ek olarak `AG Uygulamasına Yönelik Tutum Belirleme Ölçeği` uygulanmıştır.Çalışmadan elde edilen verilere göre ön-testler ve son-testler bakımından deney grubu ve kontrol grubu arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığına bakılmıştır. Deney grubu lehine anlamlı farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin AG uygulamasına yönelik tutumları da belirlenmiştir. AG uygulamasını kullanan öğrencilerin uygulamadan memnun kaldıkları, uygulamayı kullanmaya istekli oldukları ve uygulamayı kullanırken endişe yaşamadıkları belirlenmiştir.Sonuç olarak AG uygulamaları kullanımının öğrencilerin başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve motivasyonlarına olumlu yönde etkisi belirlenmiştir. Bundan dolayı eğitim-öğretim sürecinde AG uygulamalarına yönelik etkinliklerin yaygınlaşmasının eğitim için yararlı olacağı düşünülmektedir. Social studies instruction, which is supported with instruction materials and which is developed with AR technology is the aim of this study to realize attitude towards to AR reality application and to indicate the attitude and motivation about the lesson. With this aim, augmented reality activities are prepared for `Culture and Heritage` field of learning, `Travel to History` and `My Beuatiful Country` learning outcame. While the activities are formed, `HP Reveal AR Studio` that is a AG application and `AR Historical Places Cards` materials are used.In researchpre-test - post-test control group model which is one of the quantitative research method. In 2017-2018 education and instruction year, 70 students of fifth grade in public school in centre of Kahramanmaraş constitude the sample of the research. `Social Studies Lesson Academic Success`, `Attitude Scale`, `Motivation Scale` and `Attitude Scale of AR Application` are data collection tools of research.There are experimental and control groups in research. Before implementation, pretest is applied to both groups. Next in experimental group studies with AR activities and in control group studies with course book. After implementation, protest is applied to both groups. In addition, attitude scale of AR application is applied to experimental group.According to research datum, there are meaningful differences between experimental and control group in terms of pretest and protest. Also, attitude scale of AR application of the experimental group is determined. The students who use AR application satisfied from the application, eager to use application and don't worry about using application are determined. Finally, it is determined that using of AR applications effected students achievement, attitude to lesson motivation. Therefore, during education-instruction it has been thought that AR applications activities are useful for education.
Collections