Sosyal bilgiler dersinde analoji kullanımının ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi `Bir Ülke Bir Bayrak` ünitesinin öğrencilere öğretiminde analoji ve geleneksel öğrenme yöntemlerinin öğrenci başarısına ve tutumuna etkilerini ortaya koymaktır.Araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Muğla İli'nin Kavaklıdere İlçesi'ne bağlı merkez Atatürk Ortaokulu'ndaki 32 öğrenciden oluşan 5. Sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırmada 16 öğrenciden oluşan 5/A sınıfı öğrencileri kontrol grubunu, 16 öğrenciden oluşan 5/B sınıfı öğrencileri de deney grubunu oluşturmuştur. Her iki gruba da ilgili literatür taranarak, güvenilirlikleri kanıtlanmış 33 sorulu, 4 seçenekten oluşan çoktan seçmeli başarı testi öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Tutumları ölçmek için her iki gruba da 25 soruluk 5'li likert tipi ölçek öntest ve sontest olarak uygulanmıştır.Deney grubu olarak belirlenen 5/B sınıfında analoji yöntemi, kontrol grubu olarak belirlenen 5/A sınıfında geleneksel öğrenme yöntemi uygulanmıştır. Öntest ve sontest verilerinin değerlendirilmesinde sosyal bilimlerde sıklıkla kullanılan Statistical Package for Social Sciences (SPSS) paket programı kullanılmıştır.Araştırmanın öğrenci başarısına etkisi sontest sonucuna göre, deney grubu kontrol grubuna oranla daha başarılı olmuştur. Deney grubu öğrencilerine değerlendirme etkinliği olarak ders sonunda kendi analojilerini oluşturmaları istenmiştir. Öğrencilerden gelen özgün analojiler anlamlı öğrenmenin göstergesi kabul edilmiştir. Analoji kullanımının öğrenci tutumlarına etkisi sontest sonuçlarına göre ise deney grubu puanlarının kontrol grubu puanlarına göre arttığı; ancak, bu artışın anlamlı bir fark oluşturacak düzeyde olmadığı saptanmıştır. The purpose of this study is to determine the effects of analogy and traditional learning methods on student achievement and attitude in teaching the `A Country, A Flag` unit of the 5th grade Social Studies course.The study was conducted with 5th graders, a total of 32 students, of the central Atatürk Secondary School in Kavaklıdere District of Muğla Province during the Spring Semester of 2014-2015 academic year. In this study, 5/A students consisting of 16 students formed the control group, and the students of the 5/B class consisting of 16 students formed the experimental group. By reviewing the relevant literature, both groups were applied the pre-test and post-test as a multiple-choice achievement test consisting of 33 questions with proven reliability, and formed of 4 options. A 5-point Likert-type scale was applied as the pre-test and post-test in order to measure the attitudes.In the 5/B class, determined as the experimental group, the method of analogy was employed, and the traditional learning method was used in the 5/A class, determined as the control group. Statistical Package for Social Sciences (SPSS) package program, which is frequently used in social sciences, was used in the evaluation of pre-test and post-test data.According to the results of the post-test, the effect of the study on the student achievement showed that the experimental group was more successful than the control group. As an assessment activity, experimental group students were asked to form their own analogies at the end of the course. Authentic analogies from students were accepted as indicators of meaningful learning. According to the post-test results, the effect of analogy on student attitudes showed that the scores of the experimental group increased compared to the control group scores. However, it was found that this increase was not at a level to constitute a significant difference.
Collections