EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 408
-
Ortaöğretim dokuzuncu sınıf fen alanı öğretim programlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 2008-2009 eğitim öğretim yılında uygulanmaya başlanan ortaöğretim 9. sınıf fen alanı öğretim programlarını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2009-2010 öğretim ... -
Öğretmen liderliği davranışları ve sınıf iklimi: Öğretmen ve öğrenci görüşleri bağlamında bir araştırma
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin öğretmen liderliği davranışlarını gerçekleştirme düzeylerini, öğrencilerin sınıf iklimi ile ilgili görüşlerini ve öğretmen liderliği davranışlarının sınıf iklimine göre farklılaşıp ... -
Öğretmenlerin performansa dayalı değerlendirilmesinde uygulanabilecek ölçütlere ilişkin görüşleri
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada öğretmen ve yöneticiler için uygulanabilecek performans değerlendirme ölçütlerin uygulanabilirlik dereceleri ve çoklu veri kaynağına göre değerlendirme esasına göre bu ölçütlerin kimler tarafından ... -
Türkçe dersinde simgesel dil öğretiminin ilköğretim öğrencilerinin benzetme, kişileştirme ve deyim kullanımına etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sosyal bir varlık olan ve bir toplumun içinde yaşayan insan, duygu ve düşüncelerini, kültürünü dili vasıtasıyla diğer insanlara aktarır. Bu aktarımın doğru ve etkili olabilmesi, bireyin ana dilini en iyi şekilde öğrenip ... -
Bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin kavram bilgilerine ve tutumlarına etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırma, 2009-2010 eğitim ve öğretim yılı ikinci döneminde Eskişehir ili Alpu ilçesindeki Atatürk İlköğretim Okulunda öğrenim görmekte olan 6/A ve 6/B öğrencileri olmak üzere toplam 55 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. ... -
İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi bilişsel hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeylerini, bazı değişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma ilköğretim okullarına devam eden ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin değer algılarının incelenmesi: Eskişehir ili örneği
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ortaöğretim kurumlarında eğitim gören öğrencilerin değer algılarını karşılaştırarak incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada saygı, sorumluluk, dostluk, barışcıl olma, hoşgörü ve dürüstlük değerleri incelenmiştir. ... -
Çevresel risk faktörleri algısının ilköğretim öğrencilerinin umutsuzluğuna etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ilköğretim okullarının 5, 6, 7 ve 8. sınıflarında okumakta olan öğrencilerin çevresel risk faktörlerine ilişkin algılarını belirlemek üzere bir ölçek geliştirmek, öğrencilerin çevresel risk faktörleri algısı ... -
İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin yetki devri, otonomi ve hesap verebilirliklerine ilişkin algılarının belirlenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin yetki devri, otonomi ve hesap verebilirliklerine ilişkin algılarının belirlenmesini amaçlamaktadır. Araştırma evrenini, Afyonkarahisar ilinde görev yapan 348 ... -
İlköğretim okullarında hizmet kalitesinin veli görüşlerine göre ölçülmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Hizmet kalitesine ilişkin literatür incelendiği zaman özellikle eğitim hizmetlerindeki çalışmaların, yüksek öğretim ile sınırlı kaldığı görülmektedir. Bu eksiklikten hareket edilerek hazırlanan bu araştırmanın amacı; eğitim ... -
Bilgisayar destekli dönüşüm geometrisi öğretiminin 8.sınıf öğrencilerinin başarısına ve matematik dersine yönelik tutumuna etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, 8.sınıf matematik dersinin alt öğrenme alanlarından dönüşüm geometrisi konusunun dinamik geometri yazılımlarından Geogebra'nın kullanıldığı etkinliklerle işlenmesinin öğrencilerin başarı ve ... -
İlköğretim İngilizce dersi hedefleri kazanımları SBS soruları ve yazılı sınav sorularının yeni Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 2006 yılında güncellenen İlköğretim İngilizce dersi öğretim programı 8. sınıf hedefleri ve kazanımları, 2009 yılı itibariyle Seviye Belirleme Sınavı (SBS) kapsamına alınan İngilizce soruları ve Düzce ilinde ... -
Okumayı geliştirme programının (OGEP) özel öğrenme güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin okuma becerileri ve motivasyonları üzerindeki etkililiği
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-12)Bu araştırmanın amacı akıcı okuma becerilerini desteklemek amacıyla hazırlanmış olan Okumayı Geliştirme Programının (OGEP) özel öğrenme güçlüğü olan 3 ve 4. sınıf öğrencilerinin okuma becerileri üzerindeki etkilerini ... -
Kaynaştırma öğrencilerine fen konularının öğretiminde tablet bilgisayar aracılığıyla sunulan fen deneylerinin etkililiği
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-17)Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma öğrencilerine fen konularının öğreti-minde tablet bilgisayar aracılığıyla sunulan fen deneylerinin etkililiğini, öğrenilen konu-nun kalıcılığını ve kazanılan becerinin başka bir uygulamacı ... -
Muhalif öğretmen kimliği ve muhaliflik deneyimlerine ilişkin fenomenolojik bir çalışma
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-01)Amaç: Bu araştırmanın amacı; öğretmenlerde muhalif kimliğin oluşumunu ve bu kimliğin yansımalarını pratik deneyimleri doğrultusunda nasıl anlamlandırdıklarını keşfetmektir. Bu genel amaca yönelik öncelikle muhalif kimliğin ... -
Bilgisayar destekli dönüşüm geometrisi öğretiminin 8.sınıf öğrencilerinin başarısına ve matematik dersine yönelik tutumuna etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, 8.sınıf matematik dersinin alt öğrenme alanlarından dönüşüm geometrisi konusunun dinamik geometri yazılımlarından Geogebra'nın kullanıldığı etkinliklerle işlenmesinin öğrencilerin başarı ve ... -
Kırsal bölgelerde ve şehir merkezindeki öğrencilerin dönüşüm geometrisi anlama düzeylerinin ve uzamsal görselleştirme yeteneklerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, kırsal bölgelerde ve şehir merkezinde öğrenim gören öğrencilerin dönüşüm geometrisi anlama düzeyleri ve iki boyutlu geometride uzamsal görselleştirme yeteneklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın ... -
Sınıf öğretmenliği lisansüstü tezlerinin karakteristik özellikleri: Tematik, metodolojik ve istatistiksel yönelimler
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, sınıf öğretmenliği alanında yapılmış lisansüstü tezlerin, tematik, metodolojik ve istatistiksel analiz teknikleri bazında dağılımları ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma, bir metodolojik değerlendirme ... -
Öz-düzenleme becerisi ve yapılandırmacı düşünme: İlköğretim öğrencileri kapsamında bir yapısal eşitlik modelleme çalışması
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin yapılandırmacı düşünmelerinin, öz-düzenleme becerilerini etkilediği şeklinde oluşturulan teorik çerçevenin, yapısal eşitlik modeli kapsamında test edilmesidir. Bu ... -
İlköğretim öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeyleri ve karara katılma durumları arasındaki ilişki Kütahya örneği
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, devlet ilköğretim okullarında öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ve öğretmenlerin okul düzeyinde alınan kararlara katılım düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bu düzeylerin öğretmenlerin ...