Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Issue Date
Now showing items 1-20 of 408
-
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alanlarına yönelik kişisel mesleki gelişim çabaları
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı, fen ve teknoloji öğretmenlerinin alanlarına yönelik kişisel mesleki gelişimlerini gerçekleştirme çabalarını bazı değişkenler açısından nasıl değiştiğini belirlemektir. Yöntem: Bu araştırmada ... -
Türkiye`de eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi alanındaki doktora tezlerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı, Türkiye?de eğitim yönetimi alanında yapılan doktora tezlerini araştırma konusu, araştırma yöntemi ve öneriler açısından inceleyerek, genel eğilimleri belirlemektir. Bu çalışma, Türkiye?de Eğitim ... -
Türkçe dersinde simgesel dil öğretiminin ilköğretim öğrencilerinin benzetme, kişileştirme ve deyim kullanımına etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sosyal bir varlık olan ve bir toplumun içinde yaşayan insan, duygu ve düşüncelerini, kültürünü dili vasıtasıyla diğer insanlara aktarır. Bu aktarımın doğru ve etkili olabilmesi, bireyin ana dilini en iyi şekilde öğrenip ... -
Dördüncü sınıf öğrencilerinin sembolik, sayısal ve sözel biçimde verilmiş problemleri çözme ve kurma becerilerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin, aynı çözüme sahip ancak her birisi `sembolik, sayısal ve sözel` olarak üç farklı biçimde verilen ve dört işlem gerektiren matematik problemlerini çözme becerilerini ... -
Türkiye`deki yükseköğretim kurumlarında hesap verebilirlik ve akademik özgürlük
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı; Türkiye'deki devlet üniversitelerinde görev yapan akademisyenlerin görüşlerine göre yükseköğretim kurumlarındaki hesap verebilirlik uygulamalarını ve akademik özgürlükleri değerlendirmektir. ... -
Öğretim elemanlarının iş değerleri açısından örgütsel davranış modellerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, öğretim elemanlarının iş değerleri ve örgütsel davranış modelleri arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma evrenini İç Anadolu Bölgesi'nde bulunan bir devlet üniversitesi ... -
Üniversite öğrencilerinin matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşleri
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşlerini belirlemektir. Yöntem: Bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu iki devlet üniversitesinde öğrenim ... -
Strateji tabanlı öğretimin öğrencilerin strateji kullanma durumlarına ve İngilizce anlama düzeylerine etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı strateji tabanlı öğretimin öğrencilerin strateji kullanma durumlarını ve İngilizce okuduğunu ve dinlediğini anlama düzeylerini nasıl etkilediğini incelemektir. Çalışma deneysel tasarımlardan ... -
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ikna edici yazma beceri düzeylerinin belirlenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu çalışma ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ikna edici yazma becerilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırma 2011 – 2012 eğitim öğretim yılında Eskişehir Tepebaşı ilçe merkezindeki okulların ... -
İlköğretimde karakter eğitimi ve öğrencilere kazandırılması gereken değerler
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim okullarında verilmekte olan eğitimin karakter eğitimine ne düzeyde uygun olduğu ve öğrencilere hangi değerlerin kazandırılması gerektiği sorusuna cevap aramakta ve karakter eğitimi çalışmalarına ... -
Öğrencilerin Kolb öğrenme stillerine göre çalışma alışkanlıkları, ödev yapma motivasyonları ve stilleri üzerine bir çalışma
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmada İlköğretim 6. , 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile çalışma alışkanlıkları, ödev motivasyonları ve ödev yapma stilleri arasındaki ilişki ve farklılıklar belirlenmeye çalışılmıştır.Yöntem: ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının kuantum öğrenme yaklaşımına ilişkin görüşleri
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırma, öğretmen adaylarının kuantum öğrenme yaklaşımı ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Yöntem: Araştırma kapsamında, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği'nde ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin değer algılarının incelenmesi: Eskişehir ili örneği
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ortaöğretim kurumlarında eğitim gören öğrencilerin değer algılarını karşılaştırarak incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada saygı, sorumluluk, dostluk, barışcıl olma, hoşgörü ve dürüstlük değerleri incelenmiştir. ... -
Çevresel risk faktörleri algısının ilköğretim öğrencilerinin umutsuzluğuna etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ilköğretim okullarının 5, 6, 7 ve 8. sınıflarında okumakta olan öğrencilerin çevresel risk faktörlerine ilişkin algılarını belirlemek üzere bir ölçek geliştirmek, öğrencilerin çevresel risk faktörleri algısı ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin görsel matematik okuryazarlığı öz yeterlik algıları ile gerçek performanslarının karşılaştırılması
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Çalışmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin görsel matematik okuryazarlığı öz yeterlik algıları ile gerçek performanslarının karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Bu amaç için, Bekdemir ve Duran (2012) tarafından ... -
Türkiye`de eğitim yönetimi alanında araştırma geleneği ve paradigmaların gömülü teori bağlamında değerlendirilmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu çalışmanın temel amacı, bir bilimsel disiplin olarak Eğitim Yönetimi alanında yapılan araştırmaları yönlendiren temel felsefi kabulleri ve alandaki akademisyenler tarafından bu kabuller doğrultusunda oluşturulan, ... -
Öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımına etki eden faktörler ve öğretmen performansına etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmada öğretmenlerin etkileşimli tahtayı kabul ve kullanımları, teknolojik pedagojik alan bilgileri ve etkileşimli tahta kullanımı geçiş becerilerinin performanslarına etkisini incelemek amaçlanmıştır.Yöntem: ... -
Yaratıcı yazma tekniklerinin İngilizce yazma becerisini geliştirmeye etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, yaratıcı yazma tekniklerinin İngilizce yazma becerilerini geliştirmeye etkisini belirmek için yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu şu şekildedir: Araştırmanın deney grubunu 2010-2011 öğretim yılı bahar ... -
Öğretmen yetiştirme standartları konusunda bir sistematik literatür inceleme
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu çalışmanın amacı öğretmen yetiştirme sistemini, öğretmen eğitimi kalite standartlarına göre değerlendirmektir. Türkiye'deki öğretmen yetiştirme sistemini; öğretim elemanı-öğrenci sayısı, öğretmen eğitimi ... -
Katı cisimlerin öğretiminde google sketchup ve somut model destekli uygulamaların ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının uzamsal yeteneklerine etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, katı cisimlerin öğretiminde Google SketchUp (GSU) ve somut model (SM) destekli uygulamaların uzamsal yetenek kapsamındaki farklı becerilere etkisini ve uygulamalara ilişkin öğretmen adayı görüşlerini ...