İlköğretim İngilizce dersi hedefleri kazanımları SBS soruları ve yazılı sınav sorularının yeni Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 2006 yılında güncellenen İlköğretim İngilizce dersi öğretim programı 8. sınıf hedefleri ve kazanımları, 2009 yılı itibariyle Seviye Belirleme Sınavı (SBS) kapsamına alınan İngilizce soruları ve Düzce ilinde 2010-2011 eğitim öğretim yılının birinci dönemi sonunda İngilizce öğretmenlerinin uyguladığı yazılı sınav sorularının Yeni Bloom Taksonomisi (YBT)ne göre değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırma kapsamına İlköğretim 8. Sınıf İngilizce dersi hedefleri ve kazanımları ile SBS sorularının hepsi alınmıştır. Buna göre 8 hedef, 73 kazanım ve 51 SBS sorusu YBTye göre sınıflandırılmıştır. Ayrıca maksimum çeşitleme örneklemesi yoluyla seçilen 30 okuldan İngilizce öğretmenlerinin uyguladığı toplam 747 yazılı sınav sorularının birer kopyası alınarak YBTye göre sınıflaması yapılmıştır.Araştırmanın verileri nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi ile elde edilmiştir. 2006 İngilizce dersi öğretim programına Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın (TTKB) internet sitesinden; 2009, 2010 ve 2011 yılları SBS sorularına ise Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Sınav Hizmetleri Daire Başkanlığı'nın sitesinden ulaşılmıştır. Ayrıca, İngilizce öğretmenlerince uygulanan yazılı sınav sorularının birer kopyası Düzce il merkezinde ve Akçakoca, Cumayeri, Çilimli, Gölyaka, Gümüşova, Kaynaşlı ve Yığılca ilçelerinde yer alan ve maksimum çeşitleme örneklemesi yoluyla seçilen toplam 30 okuldan elde edilmiştir.Araştırma verileri öncelikle araştırmacı tarafından ?A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing- A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives? kitabındaki ölçütlere göre YBT tablosuna yerleştirilmiş ve iki aşamalı uzman görüşünden geçirilmiştir. Prof. Dr. Lorin W. Anderson'un uzman görüşleri neticesinde sınıflamaya son şekli verilmiş, elde edilen bulguların yüzde ve frekansları alınarak değerlendirilmesi yapılmıştır.Araştırma sonucunda, hedefler, kazanımlar, SBS soruları ve yazılı sınav sorularının YBT bilişsel basamaklarına göre alt düzey bilişsel basamaklarda toplandığı görülmüştür. Ayrıca, bilgi boyutunda üstbilişsel bilgiye sadece hedeflerde yer verildiği, kazanımlar, SBS soruları ve yazılı sınav sorularında bu bilgi türüne yer verilmediği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Yeni Bloom Taksonomisi, İlköğretim İngilizce Dersi Öğretim Programı, İngilizce Dersi Yazılı Sınav Soruları This research is aimed at evaluting 8th grades objectives and functions of English Language Lesson Curriculum revised in 2006, English questions which have first been included in 2009 of SBS and teacher-made exam questions applied at the end of the first semester of 2010-2011 educational year in Düzce according to Revised Bloom?s Taxonomy (RBT).The whole of 8th grade English lesson objectives and functions with SBS questions were included in the research. In such a case, 8 objectives, 73 functions and 51 SBS questions were classified according to RBT. Furthermore, photocopied totally 787 teacher-made English lesson exam questions were chosen using maximum variation sampling and classified according to RBT.The data of this research have been obtained through document analysis which is one of the qualitative research method. 2006 English lesson curriculum was obtained through the webside of Board of Education; 2009, 2010 and 2011 SBS questions were obtained through the webside of Ministry of Education General Directorate of Educational Technologies Department of Examinations. Furthermore, sample photocopies of teacher-made exams were obtained from 30 schools using maximum variation sampling in Düzce city centre and Akçakoca, Cumayeri, Çilimli, Gölyaka, Gümüşova, Kaynaşlı and Yığılca districts.First of all, the data were classified on RBT table by the researcher according to the criteria presented in the book ?A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing- A Revision of Bloom?s Taxonomy of Educational Objectives?. Then, expert views were taken two times. The classification were finalized after Prof. Dr. Lorin W. Anderson?s expert views. In the analysis of collected data, frequencies and percentages were used.At the end of the research, it is determined that the vast majority of the objectives and functions in English lesson curriculum, SBS questions and teacher-made exam questions has been classified under the lower cognitive stages. In addition to this, it is determined that only objectives were classified under metacognitive knowledge, on the other hand, functions, SBS questions and teacher-made exam questions weren?t classified under metacognitive knowledge in the knowledge dimension.Key words: Revised Bloom?s Taxonomy, Primary School English Language Teaching Curriculum, English Lesson Teacher-made Exam Questions
Collections