Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 408
-
11. Sınıf havacılık İngilizce programının stufflebeam`ın CIPP (bağlam-girdi-süreç-ürün) modeli kapsamında değerlendirilmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; bir devlet okulunun 11'inci sınıflarında yürütülmekte olan Özel Amaca Yönelik (Havacılık) İngilizce programının Stufflebeam'ın CIPP (Bağlam-Girdi-Süreç-Ürün) Modeli kapsamında değerlendirilmesidir. ... -
2013-2018 yılları arasında öğretmenlik mesleğine yönelik tutum temalı lisansüstü tezlerin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-18)Amaç: Bu araştırmanın amacı; Türkiye'de 2013-2018 yılları arasında öğretmenlik mesleğine yönelik tutum alanında yayınlanmış lisansüstü tezlerin bir bilimsel araştırmada bulunması gereken temel unsurlar bağlamında ... -
2018 sosyal bilgiler öğretmenliği öğretim programının incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Amaç: Bu araştırmanın amacı, 2018 Sosyal Bilgiler öğretmenliği öğretimprogramını incelemek ve öğretim üyelerinin görüşleri çerçevesinde değerlendirmektir.Yöntem: Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi ... -
21. yy Türk eğitim politikalarının oluşturulmasında kaynaklık eden belgelerin Fullan`ın kavramsallaştırması açısından değerlendirilmesi: 1980 – 2014
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu çalışmanın amacı 1980 – 2014 yılları arası Türk Eğitim Politikalarının, Tebliğler Dergileri Fihristleri, Kalkınma Planları ve Milli Eğitim Şura Kararları yolu ile Fullan'ın Eğitimsel Dönüşüm Modeli Boyutları ... -
4. sınıf öğrencilerinin temel dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik tersyüz sınıf modelinin uygulanması
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-10)Amaç: Bu araştırmanın amacı; Türkçe dersinde dördüncü sınıf öğrencilerinin temel dil becerilerinin gelişiminde Tersyüz Sınıf Modelinin (TSM) rolünü incelemektir. Bu doğrultuda TSM'ye dayalı hazırlanmış öğretim ... -
48-66 aylık çocuklara sayı kavramı öğretiminde somut olmayan kültürel miras ögelerinin kullanımı üzerine örnek bir uygulama
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-10)Bu araştırmanın amacı günümüzde unutulmaya yüz tutmuş somut olmayan kültürel miras ögelerini okul öncesi (48-66 aylık) eğitiminde kullanmanın çocukların sayı kavramını öğrenmelerine olan etkisini örnek bir uygulamayla ... -
5. sınıf öğrencilerinin kesir kavramını oluşturma süreçlerinin APOS teorik çerçevesinde incelenemesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-13)Kesir kavramı matematik öğretiminde ondalık gösterim, yüzdeler, oran ve orantı, ölçme, olasılık konularıyla yakından ilişkili önemli bir kavramdır. Matematikte birçok konunun öğretiminde anahtar rol oynayan kesir kavramının ... -
5.sınıf İngilizce dersi öğretim programı: Güncellenen programa ilişkin öğretmen görüşleri
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-04)Amaç: Bu çalışmanın amacı, güncellenen 5. sınıf İngilizce öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerini toplamaktır. Güncellenen program, programın amaçları, içeriği, etkinlikleri, araç gereçleri ve değerlendirme yöntemleri ... -
5e öğrenme modeli destekli etkinliklerin 8. sınıf öğrencilerinin eşlik ve benzerlik kavramını oluşturma sürecine etkisi: Bir eylem araştırması
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-11): En az kenara sahip olması nedeniyle üçgenler, dörtgen ve çokgenler için temel teşkil etmektedirler. Dörtgen ve çokgenlerin inşası ve temel özeliklerinin belirlenmesinde üçgenlerin sahip oldukları özeliklerin bilinmesi ... -
5E öğrenme modeli ile 7. sınıf öğrencilerinin dönüşüm geometrisi başarı ve Van Hiele dönüşüm geometrisi düşünme düzeylerinin gelişimi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-30)Amaç: Bu araştırmada dönüşüm geometrisi öğretiminde 5E öğrenme modeline uygun olarak hazırlanan eylem planlarının 7.sınıf öğrencilerinin dönüşüm geometrisi başarısına etkisini ve Van Hiele dönüşüm geometrisi düşünme ... -
6. sınıf öğrencilerinin ölçmeye dayalı tahmin becerilerinin ve bu beceriye ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-18)6. Sınıf Öğrencilerinin Ölçmeye Dayalı Tahmin Becerilerinin ve Bu Beceriye İlişkin Görüşlerinin İncelenmesiİmren AYDOĞDUEskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri EnstitüsüMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim ... -
6.sınıf öğrencilerine alan ölçme konusunun öğretimine yönelik bir eylem araştırması
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu çalışmanın amacıüçgen ve paralelkenarın alanlarını ölçmeye yönelik 5E öğretim modeline dayalı dersin tasarlanması ve uygulanmasından oluşan bir eylem araştırması gerçekleştirerek öğretimin etkinliğini artırmaktır. ... -
7. sınıf öğrencilerine cebirsel sözel problemlerde matematiksel modelleme etkinliklerinin uygulanması: Bir eylem araştırması
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Araştırmanın amacı 7. sınıf öğrencilerinin cebirsel sözel problemleri çözme başarılarına matematiksel modelleme etkinliklerinin etkisini belirlemek olmuştur. Bunun yanı sıra 7. sınıf öğrencilerinin matematiksel ... -
7. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeyleri ile çokgenleri sınıflama becerileri ve aralarındaki ilişki
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin geometrik düşünme düzeyleri ile çokgen sınıflama becerileri arasında ilişkiyi incelemektir. Yöntem: Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sahip olduğu matematiksel güç ile matematik özyeterliği arasındaki ilişki
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı 7. ve 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin sahip olduğu matematiksel güç ile matematik özyeterliği arasındaki ilişkiyi belirlemektir.Araştırmada nicel yöntemlerden biri olan ilişkisel model kullanılmıştır. ... -
7.sınıf öğrencilerinin hikaye kartı ve hikaye küpü kullanarak oluşturdukları problemlerdeki problem kurma becerilerinin ve yaratıcılıklarının incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-19)Daha sonra doldurulacaktır. -
Aday ortaokul matematik öğretmenlerinin zihnin uzamsal alışkanlıkları düzeyleri
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-04)Amaç: Bu araştırmanın amacı Spatial Habits of Mind Inventory (SHMI) ölçeğini Türkçeye uyarlamak ve bu ölçek aracılığıyla aday ortaokul matematik öğretmenlerinin zihnin uzamsal alışkanlıkları düzeylerinin cinsiyete, en çok ... -
Akademik entelektüel liderlik, örgütsel destek ve örgütsel vatandaşlık arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-07)Amaç: Bu çalışmanın temel amacı, yükseköğretim kurumlarında görev yapanöğretim elemanlarının akademik entelektüel liderlik algılarının, onların örgütsel destekve örgütsel vatandaşlık algılarını etkilediği şeklinde oluşturulan ... -
Akademik kapitalizm: Sıralama sistemlerinin hegemonyasındaki üniversiteler
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-22)Amaç: Bu çalışma yükseköğretimde sıralama sistemlerini akademik kapitalizm bağlamında incelemeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Sıralama sistemleri, sonuçları ve gösterge veri kaynağı olarak kullandıkları endeksler ... -
Akademik personelin kurumlarını ilişkilendirdikleri örgüt kültürü tipleri
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-19)Özet Amaç: Bu araştırma, Osmangazi Üniversitesi örneğiyle, akademik personelinkurumlarına ilişkin algıladıkları örgüt kültürü tiplerinin, Cameron ve Quinn'in`Rekabetçi Değerler Modeli`nde yer alan 4 çeşit örgüt kültürü ...