Sekizinci sınıf öğrencilerinin görsel matematik okuryazarlığı öz yeterlik algıları ile gerçek performanslarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Çalışmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin görsel matematik okuryazarlığı öz yeterlik algıları ile gerçek performanslarının karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Bu amaç için, Bekdemir ve Duran (2012) tarafından geliştirilmiş `İlköğretim Öğrencileri İçin Görsel Matematik Okuryazarlığı Öz Yeterlik Algı Ölçeği` ile bu ölçeğe uygun geliştirilmiş `Görsel Matematik Okuryazarlığı Gerçek Performans Testi` kullanılmış olup, öğrencilerin ölçek puanları ile gerçek performans puanları arasındaki ilişki ortaya konulmaya çalışılmıştır.Yöntem: Bu çalışmada nicel ve nitel yöntemin bir arada olduğu karma araştırma yönteminin açıklayıcı deseni kullanılmıştır. Araştırma Eskişehir ilinde bulunan bir devlet ortaokulundan seçilen 56 kız, 84 erkek toplam 140 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları 5'li Likert tipinde hazırlanmış `Görsel Matematik Okuryazarlığı Öz Yeterlik Algı Ölçeği` ve bu çalışma için özel olarak geliştirilen `Görsel Matematik Okuryazarlığı Gerçek Performans Testi` dir. Araştırmada, ek olarak, ölçek ve gerçek performans puanlarında uyumsuzluk bulunan öğrenciler arasından amaçlı örnekleme yöntemine göre seçilmiş 12 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin görsel matematik okuryazarlığı öz yeterlik algı ölçeğinden aldıkları puanlar ile görsel matematik okuryazarlığı gerçek performans testinden aldıkları puanlar arasında ilişki olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin görsel matematik okuryazarlığı `alan içeriği, süreç ve kullanıldığı durumlar` boyutlarında kendilerini yüksek düzeyde yeterli gördükleri ancak gerçek performanslarının daha düşük düzeyde olduğu görülmüştür. Yapılan görüşmelerde öz yeterlik algıları ve gerçek performansları arasındaki uyumsuzluğun nedeninin öğrencilerin kendi özelliklerini iyi tanımamaları olduğu değerlendirilmiştir.Sonuç ve Tartışma: Öğrenciler görsel matematik okuryazarlığı konusunda hem genel olarak hem de üç alt faktörde kendilerini yüksek düzeyde yeterli görmektedirler. Ancak görsel matematik okuryazarlığı konusunda gerçek performansları ne genel olarak ne de bu boyutlara ilişkin olarak algı düzeylerini yansıtmamaktadır. Öğrencilerin gerçek performansları ile algı düzeyleri arasındaki uyumsuzluğun nedenlerine ilişkin daha detaylı araştırmaların yapılması önerilmektedir. Bu uyumsuzluğun oluşmamasına/giderilmesine yönelik ne tür eğitimsel faaliyetlerin yapılabileceği konuları araştırmaya değer görülmektedir. Aim: The purpose of this study is to comparatively analyze eight grade students` self-efficacy perception of visual mathematics literacy and their actual performance. For this purpose, the `Visual Mathematics Literacy Self-Efficacy Perception Scale` developed by Bekdemir and Duran (2012) and the `Visual Mathematics Literacy Actual Performance Test` which was developed based on the aforementioned scale were used to find out the relation between students' scale points and actual performance test points.Method: The declarative design of mixed method, which includes both quantitative and qualitative methods, was used in the study. The study was carried out with 56 female and 84 male, total 140 students selected from a public secondary school in Eskisehir. The data gathering tools were a 5-Likert formatted `visual mathematics literacy self-efficacy perception scale` and `visual mathematics literacy actual performance test` which was specifically prepared for this study. In addition, a semi-structured interview was performed with 12 students who were selected by using purpose-sampling from among those students whose perception scale scores and actual performance test scores were inconsistent. Findings: It was found that there were no correlation between students' perception scale scores and actual performance test scores. It was also found that whereas students perceive themselves as highly efficient in the aspects of content, process and usage areas of visual mathematics literacy, their actual performance in these areas were low, showing an inconsistence between perception and reality. Based on the interview results, we evaluate that the reason behind this inconsistence is the students' unawareness about their own capabilities.Results and Discussion: Students see themselves as highly efficient in both general and three sub-factors of visual mathematics literacy. However, their actual performance does not reflect their perception levels about either overall view or sub-factors of visual mathematics literacy. We think that there is a need for further research about the underlying reasons of the inconsistency between perception and actual performance, and about what could be done to prevent/eliminate this inconsistency.
Collections