İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ikna edici yazma beceri düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışma ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ikna edici yazma becerilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırma 2011 – 2012 eğitim öğretim yılında Eskişehir Tepebaşı ilçe merkezindeki okulların beşinci sınıflarında öğrenim görmekte olan 857 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Öğrencilere yazdırılan ikna edici yazıların analizinde araştırmacı tarafından geliştirilen ikna edici yazıları ölçme aracı (rubrik) kullanılmıştır. Uyum ve güvenirlik analizleri için öğrencilerin yazdığı rastgele seçilmiş 100 ikna edici metin, biri araştırmacı olmak üzere üç sınıf öğretmeni, bir öğretim üyesi ve bir Türkçe öğretmeni tarafından değerlendirilmiştir. Araştırmacı ve diğer değerlendirenler arası uyum ve güvenirlik analizlerinin yeterli puana sahip olmasından dolayı örneklemde yer alan 857 metin, araştırmacı tarafından değerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda öğrencilerin ikna edici yazı yazma becerilerinin istenilen düzeyde olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin ikna edici yazma becerilerinin çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Tartışma ve Sonuç: Araştırma beşinci sınıf öğrencilerinin ikna edici yazı yazma beceri düzeylerinin belirlenmesine yönelik yapılmış bir çalışmadır. Yazı türlerinden biri olan ikna edici yazılara ülkemizde gerekli önemin gösterilmediği söylenebilir. Bu durum öğrencilerin ikna edici yazma becerilerine yansımış olup öğrencilerin ikna edici yazma becerilerinin yeterli seviyede olmadığı görülmüştür. Bununla birlikte araştırma, İlköğretim Türkçe Programında yer alan 'ikna edici yazılar yazar' kazanımını öğrencilerin ne düzeyde edindiğini ortaya koymaktadır. The aim: This research was done with the aim of determining the fifth grade students' persuasive writing skills levels.The method: This research was carried out with 857 fifth grade students who were studying at schools that are in Eskişehir/Tepebaşı in 2011- 2012. In this research, relational screening model was used. A measuring tool (rubric) of persuasive writing, that was developed by the researcher, was used for the analysis of the students' persuasive articles. For the analyses of harmony and realibility, the randomly selected 100 persuasive articles were evaluated by three class teachers (one of these is the researcher), one university lecturer and one Turkish teacher. Because of that the analyses of harmony and realibility between the researcher and the other evaluators have adequate point, 857 articles in the sample were evaluated by the researcher. Findings: According to the findings of the research, it is seen that the students' persuasive writing skills levels are not adequate as it is desired. Additionally, it is determined that the students' persuasive writing skills differ according to several variables.Argument and Result: This research was carried out to determine the fifth grade students' persuasive writing skills levels. It can be said that, persuasive writing, that is one of the text types, is not seen as important adequately in our country. This condition affects students' persuasive writing skills and it is seen that the students' persuasive writing skills are not at sufficient level. In addition to this, the research shows what extent the students obtain the acquisition of 'writing persuasive articles' that takes part in elemenary Turkish curriculum.
Collections