Browsing SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ by Issue Date
Now showing items 1-20 of 89
-
Temettüat Defterlerine göre Geldiklan Nahiyesi`nin sosyal ve ekonomik durumu
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, XIX. yüzyılda Osmanlı Devleti'nin Sivas Eyaleti'nin Amasya Sancağı'na bağlı Geldiklan Nahiyesi'nin sosyal ve ekonomik durumu, temettüat kayıtları ışığında çeşitli yönleriyle incelenmiştir. ... -
Beden eğitimi öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim faaliyetlerine katılımını etkileyen faktörler
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim faaliyetlerine katılımını etkileyen faktörleri incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı Samsun İli Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Asarcık, ... -
Sınıf öğretmenlerinin sınıf içi kaynaştırma uygulamalarının öğretmen adayları bakış açılarına göre değerlendirilmesi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sınıf öğretmenlerinin sınıf içi kaynaştırma uygulamalarının öğretmen adayları bakış açılarına göre değerlendirilmesiBu çalışmanın amacı lisans öğreniminde özel eğitim dersi almış sınıf öğretmeni adaylarının bakış açılarından, ... -
Amatör futbolcularda pliometrik antrenmanın tekrarlı sprint performansı üzerine etkisi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı: amatör futbolcularda pliometrik antrenmanın tekrarlı sprint performansı üzerine etkisini araştırmaktır. 20 amatör futbolcu bu çalışmaya denek olarak katıldı. Pliometrik antrenman grubu (n=10, yaş: ... -
Aktif spor yapan ve yapmayan görme engellilerin benlik tasarımı farklarının karşılaştırılması
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Lise çağındaki aktif spor yapan ve yapmayan görme engelli öğrencilerin benlik tasarımı farklarının karşılaştırılması ve benlik tasarımı ile ilgili yaygın sorunların saptanması amaçlanmıştır.Materyal ve Metot: Çalışmaya ... -
İlkokul düzeyinde Purdue modeline göre müfredat zenginleştirmenin fen öğretimine etkisi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Müfredat zenginleştirme sınıftaki her öğrenciye, öğrenme potansiyeline göre öğrenme fırsatı sağlaması nedeniyle önemlidir. Öğrencinin kendi hızında öğrenmesini sağlayarak mevcut müfredatın içeriğini daha anlamlı ve kapsamlı ... -
Çoklu ortam kullanımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve kaygılarına etkisi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı 4. sınıf matematik dersi kesirler konusunda hazırlanan çoklu ortamların öğrencilerin akademik başarı düzeylerine, matematik kaygı düzeylerine, bilgisayar kaygı düzeylerine ve çoklu ortamlar hakkında ... -
İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersi insanlar ve yönetim ünitesindeki kavram yanılgılarının giderilmesinde kavramsal değişim yaklaşımının etkisi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma ile ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersi `İnsanlar ve Yönetim` ünitesindeki kavramları öğrenmelerinde, kavramsal değişim yaklaşımına dayanılarak hazırlanan kavramsal değişim metinlerinin ... -
Ortaokullarda görevli sosyal bilgiler öğretmenlerinin Sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Çorum ili örneği)
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Çorum il merkezindeki ortaokullarda görevli sosyal bilgileröğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunları belirlemektir.Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma ... -
Erkek adölesanlarda atış performansı ile el, ayak ve göz dominansı arasındaki ilişki
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, erkek adölesanlarda atış performansı ile el, ayak ve göz dominansı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesidir.Çalışmaya Amasya il merkezinde bulunan orta öğretimlerde öğrenim gören, 110 solak ve 108 ... -
Araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımı bağlamında sınıf öğretmenlerinin fen konularındaki pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin temel fen konularındaki pedagojik alan bilgilerini açığa çıkarmaktır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı desenlerinden özel durum çalışması (örnek olay) kullanılmıştır. Çalışma ... -
Farklı toparlanma uygulamalarının yüzücülerde laktik asit düzeyine etkisinin incelenmesi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, anaerobik yüklenmeler sonrası farklı dinlenme uygulamalarının laktik asit düzeyine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın araştırma grubu Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Beden Eğitimi Spor ... -
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin tespiti ve başarı puanlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf matematik dersi geometri kazanımları temel alınarak geliştirilen Geometrik Düşünme düzey belirleme testinin kullanılarak ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Geometrik Düşünme ... -
Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite seviyeleri ile yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişki
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Üniversiteli öğrencilerinin sağlık ve zindeliklerini geliştirmek ve korunmak için düzenli fiziksel aktivite alışkanlığı sürdürmeleri temel bir ihtiyaçtır. Türkiye'de Üniversite öğrencilerinin okul, spor ve serbest ... -
Trambolin jimnastiği eğitiminin 18-31 yaş genç yetişkinlerde, trambolin jimnastiği becerileri üzerine etkisi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmada, daha önce hiç jimnastik eğitimi almamış genç yetişkinlere (18-31 Yaş), Danimarka Ollerup Beden Eğitimi Akademisi Jimnastik Okulu'nda uygulanan trambolin jimnastiği eğitiminin, trambolin jimnastiği becerileri ... -
Türkiye`de ortaokul ve liselerde çalışmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin kullandıkları öğretim stilleri ve öğretim stillerini algılayışları
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaokul ve liselerde çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin kullandıkları öğretim stilleri, öğretim stillerini kullanma düzeyleri ve bu stillere ilişkin değer algıları; ... -
İlkokul çağındaki üstün yetenekli öğrencilerin istendik özelliklerinin öğretim ortamına yansımaları
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Üstün yetenekli öğrenciler sahip oldukları istendik özelliklerinin sınıf ortamına olumsuz yansımaları sonucu sorunlu çocuklar olarak görülmektedirler. Fakat bu durum öğrencilerin sahip oldukları, onları diğer bireylerden ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının küresel vatandaşlık ve çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının küresel vatandaşlık ve çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının belirlenmesi ve bu ... -
Destekleme ve yetiştirme kurslarında görevli öğretmenlerin kurslara yönelik öz algı düzeylerinin incelenmesi (Ordu ili örneği)
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ordu İli merkez ve ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda çalışan destekleme ve yetiştirme kurslarında görevli öğretmenlerin kurslara yönelik öz algı ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tükenmişlik nedenlerine yönelik öz algı düzeylerinin incelenmesi (Amasya ili örneği)
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tükenmişlik Nedenlerine Yönelik Öz Algı Düzeylerinin İncelenmesi (Amasya İli Örneği)Bu çalışmada, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Amasya ili merkez ve ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığına ...