Ortaokullarda görevli sosyal bilgiler öğretmenlerinin Sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Çorum ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Çorum il merkezindeki ortaokullarda görevli sosyal bilgileröğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunları belirlemektir.Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma evreniniÇorum ilmerkezde bulunan ortaokullarda görevli Sosyal Bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır.Araştırmada veriler, Akşit (2011) tarafından oluşturulan veri toplama aracıyla toplanmıştır.Üç bölümden oluşan veri toplama aracının birinci bölümünde Sosyal Bilgiler öğretmenlerinkişisel bilgilerini elde etmeye yönelik sorular bulunmakta, ikinci bölümde öğretmenlerinSosyal Bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerini belirttikleri 5 dereceliLikert tipi anketten oluşmakta ve üçüncü bölümde ise öğretmenlerin Sosyal Bilgiler dersiboyunca karşılaştıkları sorunları ifade ettikleri açık uçlu sorular yer almaktadır. Araştırmaverilerinin analizinde betimsel istatistik teknikleri kullanılmıştır. Öğretmenlerden toplananverilerin frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri bulunmuştur.Toplanan veriler SSPS 21 paketprogramında analiz edilmiştir. Açık uçlu sorulara verilencevaplar da öğretmenlerinortak nitelendirmelerine göre gruplandırılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucuna göre öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersine ve öğretmene karşıolumlu tutum içerisinde oldukları tespit edilmiştir. Bunun yanında Sosyal Bilgilermüfredatının oldukça yoğun olması, bunun yanında ders saatinin haftada 3 saat olmasıkonuların yetiştirilemediği ve asıl kazanılması gereken değer ve becerilerinöğretilememesine neden olmaktadır. Öğrenciler, Sosyal Bilgiler dersini ezber dersi olarakgörmekte, bu yüzden konuları içselleştirmemektedir.Öğretmenler, TEOG sınavına yönelikdersi işlemek zorunda olduğu için müfredatı yetiştirmekte zorlanmakta, bu yüzden öğrencimerkezli yaklaşımları uygulayamamaktadır. Okullarda Sosyal Bilgiler dersi için gerekliaraç-gerecin ve Sosyal Bilgiler sınıfının eksik olması eğitim ortamınınzenginleştirilememesine neden olmaktadır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler Öğretmenleri,Sosyal Bilgiler Müfredatı, Sorunlar Thepurpose of thisstudy is todeterminetheproblems ofthesocialscienceteachersthattheyencounteredduringthetaching of socialsciences.Descriptivemethodwasused in thestudy. Theuniverse of thestudyconsists ofthesocialscienceeachersworking in thecitycenter of Çorum. Thedatawasobtainedbyusing atooldevelopedby Akşit(2011). Thedatatoolconsists of threeparts. Inthefirstpart,therearequestionsaboutthepersonalinformation of thesocialscienceteachers.Thesecondpart is consisted of 5degreeLikertquestionaireincludingtheproblemsthatthesocialscienceteachersencountereddurigtheirteaching. Thelastpartincludesopen-endedquestions inwhichtheteachersexpresstheproblemsthattheyexperiencedduringteaching.Thedatawasanalysedbyusingdescriptivestatisticaltechniques. Thefrequency, percentage,mathematical, standart deviationvalueswerecalculated. TheobtaineddatawasanalsedbySSPS 21 packet program. Theanswersgiventotheopenendedquestionswereanalysedbycategorysingrelatedtotheircontents.Accordingtotheresults, it wasseenthatthestudentswere inpositiveattitudetowardssocialscienceandthesocialscienceteachers. Besidesthis, asthesocialsciencecourse is reallyheavyandtheteachinghour is limitedwiththreehours a weekin thesheduale, it causessuchproblemsthatthestudentshavedifficulty inunderstandingthesubjectsandcannotacquirethedesiredskills. So,thestudentsacceptthiscourse as a subjectthatshould be memorized. Theteachershavelackof time toteachthecontent as thestudentsaregettingreadyforthenational TEOG exam. As aresult, teacherscannotusestudent-centeredapproach in their teaching. Also,thesocialscienceteachingmaterialsare not available in most of theschools.Thiscausestheteaching in negativeway.KeyWords:SocialScienceTeachers, SocialScienceCurriculum, Problems.
Collections