Sınıf öğretmenlerinin sınıf içi kaynaştırma uygulamalarının öğretmen adayları bakış açılarına göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sınıf öğretmenlerinin sınıf içi kaynaştırma uygulamalarının öğretmen adayları bakış açılarına göre değerlendirilmesiBu çalışmanın amacı lisans öğreniminde özel eğitim dersi almış sınıf öğretmeni adaylarının bakış açılarından, sınıf öğretmenlerinin sınıf içi kaynaştırma uygulamalarını değerlendirmektir. Araştırma sınıf öğretmenlerinin sınıf içi kaynaştırma uygulamalarını sınıf öğretmeni adaylarının gözünden değerlendiren bir özel durum çalışmasıdır. Araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılında Amasya ili merkez ilçesinde sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan 44 sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinden 22'si erkek 22'i kadındır. Araştırmanın örneklemi olasılıklı örneklem yöntemlerinden amaçlı örneklem yöntemiyle seçilmiştir. Çalışmada verileri toplamak aramacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgiler formu ve sınıf içi gözlem formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS istatistik programı ve NVivo nitel analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmadan elde edilen verilere göre; sınıf öğretmenlerinin sadece %14'ünün kaynaştırma uygulamaları açısından başarılı ortalamalara sahip olduğu görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin %59'u sınıf öğretmeni adaylarının bakış açılarına göre, sınıf içi kaynaştırma uygulamamalarında orta seviyededirler ve sınıf öğretmenlerinin %27'si ise sınıf içi kaynaştırma uygulamalarında düşük puanlar alarak başarısız bulunmuşlardır. Sınıf öğretmenlerinden erkek öğretmenlerin 8 maddede lehine anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmenleri genel olarak gözlem formunun ölçme değerlendirme ile ilgili olan maddelerinden düşük puanlar almışlardır. Sınıf öğretmenlerinin yaklaşık olarak 1/3'i özel öğrencilerini dışlamakta, onların problemlerini çözememekte ve özel öğrencilerine karşı öfkeli davranmaktadırlar. Sınıf öğretmenlerinin ¼'i özel öğrenciler için bireysel uygulamalar yapmamakta, 9'u ise sadece normal öğrencilerin başarısı ile ilgilenmekte ve sınıfında kaynaştırma öğrencisi istememektedir. Öğretmenlerin yaklaşık olarak ¼'i, özel eğitime muhtaç öğrencilerin sosyalleşmesini sağlamakta, onlara yeterli zaman ayırarak bireysel çalışmalar yapmakta, onlarla akranları arasında ayrım yapmamakta ve onlara değerli olduğunu hissettirmektedir.Anahtar Sözcükler: Kaynaştırma Uygulamaları, Sınıf Öğretmenleri, Sınıf Öğretmeni Adaylar Evaluation of the inclusive applications in classrooms of class teachers according to perspective of preservice teachersThe aim of the present study is to evaluate inclusive applications of class teachers in the classroom from the perspective of preservice teachers who received the private education course during the undergraduate education. The research is a special case study which evaluates the inclusive applications of class teachers from the perspective of preservice teachers. The research was carried out on 44 teachers having inclusive student in their class in the central district of Amasya in 2013-2014 academic year. In the survey, there are 22 male class teacher and 22 female class teachers. The sample of the study was selected with the purposive sampling method of probability sampling methods. In the study, classroom observation form and personal information form was prepared by the researchers to collect data. The obtained data was analyzed by using SPSS 18 package program and NVivo 9 software package.According to the datas obtained from the research, it was seen that only %14 of class teachers have successful averages in terms of inclusive applications. %59 of the class teachers are mid-level in the inclusive applications according to the perspective of preservice teachers and %27 of the class teachers have been unsuccessful by taking low scores in the inclusive applications. Article 8 has emerged a significant difference in favor of male teachers among class teachers. Classroom teachers have received low scores on the overall substances related to the assessment of the observation form. Approximately 1/3 of the class teachers exclude their private students, they cannot solve their problems and act angry against their private students. 1/4 of the class teachers do not make individual applications for private students, only 9 of the class teachers are interested in success of normal students and they don't want inclusive student in their classrooms. Approximately ¼ of the class teachers are to ensure the socialization of students in need of private education, they are making individual studies by separating them enough time, they do not distinguish between them and their peers and they make them feel that they are valuable.Keywords: Inclusive applications, Class teachers, Preservice teachers
Collections