İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersi insanlar ve yönetim ünitesindeki kavram yanılgılarının giderilmesinde kavramsal değişim yaklaşımının etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ile ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersi `İnsanlar ve Yönetim` ünitesindeki kavramları öğrenmelerinde, kavramsal değişim yaklaşımına dayanılarak hazırlanan kavramsal değişim metinlerinin etkisi araştırılmıştır. Çalışmada yarı deneysel modellerden olan eşitlenmemiş kontrol gruplu öntest-sontest deseni kullanılarak şubelerin biri deney (n=23) diğeri kontrol grubu (n=23) olarak rastgele atanmıştır. Deney grubunda anayasa, bağımsızlık, cumhuriyet, demokrasi, devlet, kamuoyu, merkezî yönetim, millî egemenlik, yerel yönetim kavramlarının öğretimine yönelik kavramsal değişim metinleri kullanılmıştır. Kontrol grubunda ise aynı amaçla geleneksel öğretim yaklaşımı uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak Kavram Belirleme Formu (KBF) ile İnsanlar ve Yönetim Ünitesi Başarı Testi (İYÜBT) kullanılmıştır. Grupların test puanlarının analizi için SPSS programı kullanılarak ilişkili ve ilişkisiz örneklem t-testi işlemleri yapılmıştır. Analiz neticesinde ön testte başarı puanları açısından gruplar arasında anlamlı bir fark ortaya çıkmazken, son testte deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda araştırmaya konu olan kavramlarla ilgili olarak öğrencilerde kavram yanılgılarının giderilmesinde kavramsal değişim metinlerinin, geleneksel öğretim yaklaşımına göre daha etkili olduğu görülmüştür. In this study, the impact of the conceptual change texts prepared on the basis of the conceptual change approach on the fourth grade primary school students' learning of the concepts in the Unit `Human and Management` was investigated. In this study, non-equivalent control group design of the quasi-experimental was used and one of the classes (n=23) was assigned as the experimental group and the other class (n=23) as the control group. In the experimental group, conceptual change texts were used to teach the concepts of constitution, independence, republic, democracy, state, public opinion, central administration, national sovereignty and administration. In the control group, traditional teaching methods were used for the same purpose. Concept Identification Form and `Human and Management` Unit Achievement Test were used as data collection tools. In order to analyze the test scores of the groups, independent sample t-tests and paired sample t-tests were used via SPSS program. As a result of the analysis, whine no significant difference was found between the groups in terms of achievement scores in the pre-test, there was a significant difference in favor of the experimental group in the final test. As a result of the research, it seems that conceptual change texts are more effective on eliminating the misconceptions about the related concepts than the traditional teaching approach.
Collections