Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 496
-
1928 yılında yayımlanan `Kız ve Erkek Çocuklara Kıraat Kitabı` ile `2016-2017 Türkçe Ders Kitabı`ndaki metinlerin tema ve metin türleri yönünden karşılaştırılması
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-13)Tarihsel süreç içerisinde Türkçe eğitimi değerlendirildiğinde, Cumhuriyet'in kurulmasıyla birlikte ana dili eğitimi çalışmalarının hız kazandığı ve bu alanda devrim niteliği taşıyacak çalışmaların yapıldığı görülmektedir. ... -
2004 ilköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programındaki kazanımların ön-son test sonuçlarına ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim bilimlerinin de içinde yer aldığı sosyal bilimler modern dünyaya ait bir girişimdir. Sosyal bilimler, inşasında kendisinin de rol oynadığı ve dolayısıyla bir parçası olduğu modern dünyada, gerçeklik hakkında, ampirik ... -
2007 yılında kurulan bazı üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarının görüşlerine göre örgüt sağlığı ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-27)Modern yönetim anlayışında örgütlerin en önemli ve vazgeçilmez sermayesi insan kaynağıdır. Başarılı örgütler, insan kaynağı sermayesini seçme ve seçtiği bu sermayeyi kaybetmeme konusunda büyük özen gösterirler. Çünkü, ... -
2013 okulöncesi eğitim programlarındaki kazanımların uygulamadaki etkililiğine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan okulöncesi eğitim programlarındaki kazanımların uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi konusunda ... -
2013 yılı ortaokul 5. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programının bağlam-girdi-süreç-ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-26)Bu çalışmanın amacı, 2013 yılında güncellenen ortaokul 5. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programının bağlam-girdi-süreç-ürün (CIPP) modeli ile öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirmektir. Betimsel araştırma ... -
4+4+4 eğitim sisteminde 60-66 aylık çocukların okula erken başlamasının değerlendirilmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-03)İlkokul eğitimi, doğum öncesi dönemden başlayan ve insan hayatının tamamını kapsayan eğitimin önemli bir parçasıdır. İlkokul eğitimi 2012 yılındaki uygulamayla 4+4+4 şeklinde kesintisiz bir şekilde devam etmektedir. Bu ... -
4. sınıf fen bilimleri dersinde kavramsal değişim metinlerinin öğrencilerin akademik başarıları, bilimsel süreç becerileri, kavram yanılgıları ve tutumlarına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-07)Bu araştırmada kavramsal değişim metinlerinin ` Kuvvetin Etkileri ve Maddeyi Tanıyalım` üniteleri kapsamında İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine, kavram yanılgılarına ve fen ... -
4. sınıf fen ve teknoloji dersinde görsel materyal kullanımına yönelik öğrenci görüşleri
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-19)Bu araştırmanın amacı, 4.sınıf fen ve teknoloji dersinde görsel materyal kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada, tarama modeline dayalı betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada ... -
5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-23)Bu araştırmanın amacı, 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabını sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak inceleyip değerlendirmektir. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılı içerisinde Rize ili ve ilçelerinde ... -
5. sınıf sosyal bilgiler dersinde drama yönteminin öğrenci başarısına, tutumuna ve kalıcılığa etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-21)Bu çalışmanın amacı ortaokul beşinci sınıf Sosyal Bilgiler dersi `Bölgemizi Tanıyalım` ünitesinde yer alan konuların öğretiminde drama yönteminin nasıl kullanılabileceğine ilişkin drama etkinlikleri oluşturmak ve oluşturulan ... -
5e öğrenme modeline uygun etkinliklerin ilkokul 4.sınıf fen bilimleri dersi öğretimine etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-07)Bu çalışmada Fen Bilimleri dersi 4.sınıf öğretim programında bulunan `Kuvvetin Etkileri` ve `Maddeyi Tanıyalım` ünitesindeki konuların 5E öğrenme modeliyle öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç ... -
6. sınıf fen bilimleri dersi `Vücudumuzda sistemler` ünitesinin işbirlikli öğrenme modeliyle öğretiminin öğrenci başarısına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-27)Bu araştırmanın temel amacı, Fen Bilimleri dersi `Vücudumuzda Sistemler` ünitesinin Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri yöntemiyle işlenmesinin; altıncı sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisini tespit etmektir.Bu ... -
6. sınıf sosyal bilgiler dersinde etkinliklerin uygulanmasında öğretmen görüşleri
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada 6.sınıf sosyal bilgiler dersinde etkinliklerin uygulanmasında öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.2004 yılından itibaren uygulanmaya başlayan yapılandırmacı sistemde, sosyal bilgiler ... -
6. sınıf sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yöntemi destekli zihin haritası tekniğinin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına ve derse karşı tutumuna etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ortaokul altıncı sınıf sosyal bilgiler dersi `Ülkemizin kaynakları` ünitesinde yer alan konuların öğretiminde işbirlikli öğrenme yöntemi destekli zihin haritası tekniğinin kullanılmasının öğrencilerin ... -
6. sınıf sosyal bilgiler dersinde proje tabanlı öğrenmenin öğrencinin akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-28)Bu araştırmada 6. Sınıf sosyal bilgiler programında yer alan `Ülkemizin Kaynakları` adlı ünitenin Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımına dayalı olarak işlenmesinin, öğrencilerin akademik başarısı ve derse karşı tutumu üzerinde ... -
6. ve 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, ilköğretim 6. ve 7.sınıf öğrencilerinin sosyal bilgilere olan tutumlarını çeşitli değişkenlere göre incelemek amacı ile yapılmıştır.Araştırmada, öğrencilerin sosyal bilgilere yönelik tutumlarını tespit etmek ... -
60-72 aylık çocukların ilkokula başlama durumlarının incelenmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada 6287 nolu ilköğretim ve eğitim kanunu ile bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanunu uygulayan 1 ve 2. sınıf okutan sınıf öğretmenlerinin görüşleri saptanarak, 60 aylık çocukların okula başlamaları ... -
7. sınıf fen ve teknoloji dersi `insan ve çevre` ünitesinin işbirlikli öğrenme modeliyle öğretiminin öğrenci başarısına etkisi (Elazığ ili örneği)
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada işbirlikli öğrenme modeline dayalı Jigsaw yönteminin 7.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına olan etkileri araştırılmıştır. Uygulama 7.sınıf Fen ve Teknoloji dersi `İnsan ve Çevre` ünitesinin işlenmesi ... -
7. sınıf yüzdeler ve faiz konusunun gerçekçi matematik eğitimine dayalı olarak işlenmesinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada 7. sınıf yüzdeler ve faiz konusunun gerçekçi matematik eğitimine dayalı olarak öğretiminin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi ile GME destekli öğretime ilişkin öğrenci görüşleri incelenmiştir. Çalışma ... -
7. sınıflarda ekosistem konusunun öğretiminde geleneksel ve bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına etkisinin karşılaştırılması
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırma 2010-2011 öğretim yılının bahar yarıyılında Şanlıurfa ili, Hilvan ilçesi, Gölcük İlköğretim Okulu'nda yürütülmüştür. Öncelikle öğrencilerin ekosistem konusuna hazır bulunuşluklarının tam olması için 2. dönem ...