6. sınıf sosyal bilgiler dersinde etkinliklerin uygulanmasında öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 6.sınıf sosyal bilgiler dersinde etkinliklerin uygulanmasında öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.2004 yılından itibaren uygulanmaya başlayan yapılandırmacı sistemde, sosyal bilgiler dersinde öğretmenlerin kullandıkları etkinlikler ile öğrencilerin derste daha aktif olmaları, kendilerini geliştirebilmeleri, üst düzey becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.Dolayısıyla yapılandırmacı sistemdeki etkinliklerde bu becerilerin kazandırılması önemli bir role sahiptir. Hatta bu yüzden Milli Eğitim Bakanlığı etkinliklere önemli bir yer vererek ders kitabının yanında ayrıca bir çalışma kitabı hazırlatmıştır.Bu araştırmada, etkinliklerin uygulanıp uygulanmadığı, uygulama esnasında varsa karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi yapılmıştır.Bu çalışmada nicel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Adıyaman ilindeki sosyal bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Tarama yöntemini kullandığım bu araştırmada veri toplama aracı olarak anket ve tutum ölçeği uygulanmıştır.Bu araştırmada öğretmenler; ders saatinin ve araç-gereçlerin yetersizliğinden dolayı etkinlikleri yeterli düzeyde uygulamadıklarını belirtmiştir. The purpose of this study is the evaluation of the opinions of the 6th grade teachers in the application of social sciences class activities.Since 2004, a constructive system has been in use in social science education classes which aims to implement more hands-on activities, make students more active in the class, improve themselves, and developing student?s high-level skills.Therefore gaining these skills by the student in the activities of this constructive system has a significant role. For that matter, the ministry of education has issued a separate workbook to further improve this area.In this study we have investigated whether these activities were implemented or not and whether any problems associated with the implementation of these activities have arisen. And if so the evaluations of these problems according to the teachers? point of view are given.In this study, quantitative research model has been used. The sample of the research consists of social science teachers in the province of Adıyaman. They filled out questionnaires prepared for this study and as post-processing method quantitative attitude scale is used.The teachers stated that because of lack of necessary tools and time, these activities could not be implemented effectively.
Collections