5e öğrenme modeline uygun etkinliklerin ilkokul 4.sınıf fen bilimleri dersi öğretimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Fen Bilimleri dersi 4.sınıf öğretim programında bulunan `Kuvvetin Etkileri` ve `Maddeyi Tanıyalım` ünitesindeki konuların 5E öğrenme modeliyle öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine, kavram yanılgılarına ve fen dersine yönelik tutumlarına olan etkisi araştırılmıştır. Araştırma ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen modelinde tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Elazığ ili Merkez ilçesine bağlı Murat İlkokulu'nda öğrenim gören iki farklı şubeden toplam 41 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın uygulama süreci `Kuvvetin Etkileri` ve `Maddeyi Tanıyalım` üniteleri süresince haftada üç ders saati olmak üzere toplam 6 haftada tamamlanmıştır. Veri toplama aracı olarak; akademik başarı testi, bilimsel süreç becerileri testi, kavram yanılgılarını belirleme testi ve fen dersine yönelik tutum testleri ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Sonuçlar SPSS 22.0 programında analiz edilmiştir. Verilerin analizi için bağımsız gruplar t testi, Mann Whitney U testi ile aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde analizleri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin yorumlanmasında .05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde deney ve kontrol gruplarında elde edilen son test ortalamalarında gruplar arasında akademik başarı, kavram yanılgıları ve fen dersine yönelik tutum bakımından deney grubu lehine bir fark oluşmakla birlikte bu farkın anlamlı düzeyde olmadığı sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte bilimsel süreç becerileri bakımından deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Bu sonuçlara göre, 5E öğrenme modeli ilkokul 4.sınıf seviyesinde öğrencilerin akademik başarıları, kavram yanılgıları ve fen dersine yönelik tutumlarına olumlu etki yaptığı görülmektedir. Bununla birlikte bilimsel süreç becerilerine ilişkin deney grubu lehine anlamlı düzeyde fark oluşturduğu görülmektedir. In this study, the effect of teaching the topics of `The effects of Force` and `Lets' know substance` in the 4th grade science curriculum of the Science Class with the 5E learning model was investigated on the students' academic achievement, scientific process skills, conceptual misconceptions and attitudes towards science lessons. The research was designed in a semi-experimental pattern model with pre-test post-test control group. The sample of the study consists of 41 students from two different branches of the Murat Elementary School affiliated to the Ministry of National Education, Elazığ province. In the 2017-2018 academic year, Murat Elementary School selected two classes that were equal to each other. One of these classes constitutes the control group where the 5E learning model is applied and the other is the traditional method. The application process of the research was completed in 6 weeks, three lessons per week during the `Strength of Effects` and `Meet the Parties` units. As a data collection tool; academic achievement test, scientific process skills test, conceptual misconceptions test and attitude tests for science lesson were applied as pre test and post test. The results were analyzed in the SPSS 22.0 program. Independent groups t test, Mann Whitney U test and arithmetic mean, standard deviation, frequency and percentage analyzes were used for the analysis of the data. A significance level of .05 was considered in interpreting the obtained data. When the results of the research were examined, it was concluded that there was a difference in favor of the experimental group in terms of academic achievement, misconceptions and attitude towards the science course in the final test averages obtained in experimental and control groups, but this difference was not significant. However, a significant difference was found in favor of the experimental group in terms of scientific process skills. According to these results, it is seen that the 5E learning model positively affected students' academic achievement, misconceptions and attitudes towards science lesson at the 4th grade of primary school. However, it seems that there is a significant difference in favor of the experimental group regarding scientific process skills.
Collections