4. sınıf fen ve teknoloji dersinde görsel materyal kullanımına yönelik öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 4.sınıf fen ve teknoloji dersinde görsel materyal kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada, tarama modeline dayalı betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anketin hazırlanması aşamasında öncelikle ilgili literatür taranmıştır. Uzman görüş ve ön uygulama sonucunda ölçeğe son şekli verilmiştir. Öğrencilere yöneticilerine uygulanmak amacıyla 19 sorudan oluşan anket formu hazırlanmış ve araştırmada kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini 2013–2014 eğitim-öğretim yılında Elazığ ili merkezde yer alan 5 eğitim bölgesinde bulunan 15 okulda öğrenim gören ilköğretim 4.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklem grubunu ise Elazığ ili merkezde yer alan ilkokullardaki 4.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem seçimi için amaçsal örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır.Veri toplama aracından elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ` SPSS 22.0` istatistiksel paket programı kullanılmıştır. Ankette yer alan görüşlerin frekans (f), yüzde (%) dağılımları hesaplanmış ve aritmetik ortalamaları değerlendirmede dikkate alınmıştır. Araştırma verilerinden elde edilen sonuçlara göre, tüm fen ve teknoloji derslerinde görsel materyal kullanımı öğrencilerin görsel materyal kullanılarak anlatılan dersleri daha iyi anladıkları ve kendilerini dersin bir parçası olarak gördükleri tespit edilmiştir. Araştırma verilerinden elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerin derslerde görsel materyal kullanımı hakkında olumlu görüş bildirdikleri, dersi somutlaştırdığı için öğrenmelerin daha hızlı ve kalıcı bir şekilde gerçekleştiği ve öğretmen öğrenci etkileşiminin daha iyi sağlandığı belirlenmiştir. The purpose of this research is to determine the 4th-year students' opinions about the usage of the visual materials in the lesson science and technology. In the research, descriptive searching method has been used, based on scanning model. Surveys have been used as data gathering method. Firstly, the related literature has been studied for preparing the surveys. The surveys have been finalized with the experts' opinions and preliminary application. Survey forms consisting of 19 questions have been prepared for students, in order to make them apply to their managers.The universal set of the research consists of 4th-year students who are educated in 5 education zones in the center of province Elazığ, in the 2013-2014 education year.The sample set of the research consists of 4th-year students, who are educated in the primary schools in the center of province Elazığ. Maximum diversity method, which is purposal sampling, has been used for sampling.SPSS 22.0 programm has been used, in order to evaluate the gathered data and for data mining. The frequency (F) and the percentage (%) distribution of the opinions outcoming from the survesy have been calculated and the arithmetical medians were taken into account.According to the results gathered from research, it proved that the students understood the all science and technology courses better and felt themselves as a part of the lesson, when the visual materials have been used.The results also showed that the students claimed positive views and opinions about the usage of the visual materials.It was reported that the learning process was easier and effectiver and the relationship between students and teachers was better than it had been before.
Collections