6. ve 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ilköğretim 6. ve 7.sınıf öğrencilerinin sosyal bilgilere olan tutumlarını çeşitli değişkenlere göre incelemek amacı ile yapılmıştır.Araştırmada, öğrencilerin sosyal bilgilere yönelik tutumlarını tespit etmek amacı ile Demir ve Akengin?in hazırladığı ve 26 maddeden oluşan sosyal bilgiler tutum ölçeği kullanılmıştır. Tutum ölçeğindeki 26 maddeden 11?i olumlu ve 15?i olumsuz durumları ifade etmektedir. Tutum ölçeği, öğrencilerden tutum maddeleri ile ilgili görüşlerini ?tamamen katılıyorum?, ?katılıyorum?, ?kararsızım?, ?katılmıyorum? ve ?hiç katılmıyorum? şeklinde ifade etmelerini istemektedir. Toplanılan veriler veri analiz programında araştırmacı tarafından çözümlenmiştir. Araştırmada cinsiyet, okulun bulunduğu bölge, sınıf düzeyi gibi çeşitli değişkenlerin, öğrencilerin sosyal bilgilere yönelik tutumlarına etkisini test etmek amacıyla t-testi, Mann-Whitney U testi ve Anova testi yapılmıştır.Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Elazığ ilinde bulunan ilköğretim okullarında öğrenim gören 6. ve 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemi ise tesadüfî yöntemle Elazığ merkez, ilçe ve köylerinden seçilen 12 okul ve bu okullarda öğrenim gören 740 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin sosyal bilgilere yönelik tutumlarının genel itibari ile olumlu olduğu ve erkek öğrencilerin sosyal bilgilere yönelik tutumlarının kız öğrencilere göre daha olumlu olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca taşradaki okullarda (ilçe ve köy) öğrenim gören öğrencilerin sosyal bilgilere yönelik tutumlarının, merkezde öğrenim gören öğrencilerin tutumlarına göre daha olumlu olduğu sonucuna varılmıştır. 7. Sınıf öğrencilerinin sosyal bilgilere yönelik tutumları da 6.sınıf öğrencilerinin sosyal bilgilere yönelik tutumlarına göre daha olumludur.Anahtar kelimeler: Başarı, Öğrenme, Sosyal Bilgiler, Tutum The aim of this study is to examine the 6th and 7th grade students' attitudes towards social studies in terms of several variables.In order to identify the attitudes of students towards social studies, a social attitude scale consisting of 26 items has been referred, prepared by Demir and Akengin(2010). Of 26 items in attitude scale, 11 have represented positive and 15 have done negative cases. The students have been requested in this attitude scale to express their views on the attitude items as `strongly agree`, `agree`, `undecided`, `disagree` and `strongly disagree. `The data uploaded to data analysis program has been analyzed by program researcher. In the aim of testing the effect of the variables such as gender, school location, class-level, etc. upon students' attitudes towards social studies, the ` t-test`, -Mann Whitney U-test and ANOVA tests have been practiced.The population of study is composed of the 6th and 7th grade students studying at secondary schools in the province of Elazig, by the academic year 2012-2013. As for the exemplification, it is composed of 12 schools randomly selected in Elazig, and in its connected district and villages; and of 740 students studying in these schools.VIIIt has been concluded from the study that the students' overall attitudes towards social studies are generally positive and those of male students are more positive than females'. Besides, the students' attitudes towards social studies, who have attended rural area schools (districts and villages) have been considered more positive than those of students studying in central area. Finally, the 7th grade students' attitudes towards social studies are also more positive than the 6th grade students.Key words: Success, Learning, Social Studies, Attitude
Collections