7. sınıflarda ekosistem konusunun öğretiminde geleneksel ve bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına etkisinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma 2010-2011 öğretim yılının bahar yarıyılında Şanlıurfa ili, Hilvan ilçesi, Gölcük İlköğretim Okulu'nda yürütülmüştür. Öncelikle öğrencilerin ekosistem konusuna hazır bulunuşluklarının tam olması için 2. dönem gelmesi beklenmiş, okulda öğrencilere bilgisayar destekli öğretim sunmak için şartlar sağlanmaya çalışılmıştır. Öğrenciler tez hakkında bilgilendirilmiştir. Tezimiz için ön test-son test yöntemikullanılmıştır. Veri sonuçları SPSS veri analiz yöntemlerinden t- testi kullanılarak analiz edilmiştir. Deney ve kontrol grubu olmak üzere 7. sınıf öğrencilerinden 30'ar kişilik gruplar oluşturulmuştur. Deney grubuna bilgisayar destekli, kontrol grubuna geleneksel yöntem kullanılarak ekosistem konusu anlatılmıştır. Gruplara konu anlatımından önce elde edilen ön test sonuçları ile konu anlatımından sonra elde edilen son test sonuçları SPSS 16.0 veri analiz programının t- testi bölümüyle analiz edilmiştir. Analiz sonuçları bilgisayar destekli öğretimin daha başarılı olduğunu göstermiştir. Geleneksel öğretim ilebilgisayar destekli öğretimin ön test-son test sonuçları yine SPSS 16.0 veri analiz programının anova testi bölümü kullanılarak karşılaştırılmış bilgisayar destekli öğretim ile geleneksel öğretim yöntemi arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Research was implemented at Şanlıurfa county, Hilvan town, Gölcük Primary School in spring semester of 2010 ? 2011 education year. Firstly, second semester was waited for students were ready to understand ecosystem section as fully, and also conditions were provided for giving students computer-supported education at school. Students were informed about thesis. Preliminary test ? final test method was used in our thesis. Data results were analyzed by t-test which is one of the SPSS data analyze methods. Two groups which includes 30 students were created from 7th class students as experiment and control groups. Ecosystem was taught to experiment group by using computer ? supported method, and to control group by using traditional education method. Preliminary test results which were provided before teaching ecosystem and final test results which were provided after teaching ecosystem were reviewed by t-test method of SPSS 16.0 data analyze program. Analyze results show that computer - supported education was more succesful. Preliminary and final tests of traditional education and computer ? supported education were compared by using anova test of SPSS 16.0 data analyze program and were found meaninful difference between computer-supported education and traditional education system.
Collections