7. sınıf yüzdeler ve faiz konusunun gerçekçi matematik eğitimine dayalı olarak işlenmesinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 7. sınıf yüzdeler ve faiz konusunun gerçekçi matematik eğitimine dayalı olarak öğretiminin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi ile GME destekli öğretime ilişkin öğrenci görüşleri incelenmiştir. Çalışma 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Elazığ ili Baskil ilçesindeki bir Ortaokulda 7/A ve 7/B sınıflarından toplam 43 öğrenci ile yapılmıştır. Bu araştırma ön test-son test kontrol gruplu desenin kullanıldığı yarı deneysel bir çalışmadır. 7/A sınıfı deney grubu, 7/B sınıfı da kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda GME destekli öğretim yöntemi, kontrol grubunda ise mevcut programda belirlenen öğretim yöntemi ile ders işlenmiştir. Araştırmada öğrenci başarısını ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından yüzde ve faiz konusu ile ilgili uzman (3 öğretim üyesi ve 2 matematik öğretmeni) görüşleri de alınarak 30 soruluk başarı testi hazırlanmış. Hazırlanan başarı testi Elazığ il genelindeki 150 öğrenciye uygulanmış ve elde edilen veriler incelenerek bağımsız gruplar t testi ile alt ve üst %27'lik gruplar arasında anlamlı fark olup olmadığı test edilmiştir. Testin 20 sorudan oluşan son hali için yapılan güvenirlik analizi sonucunda Kuder Richardson-20 (KR-20) değeri.762 olarak bulunmuştur. Hazırlanan 20 soruluk başarı testi deney ve kontrol gruplarına uygulama öncesi ve sonrasında ön-test ve son-test olarak, uygulamadan 3 ay sonra da kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Bununla birlikte iki gruba da tutum testi ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencilerine görüş formu da uygulanmıştır. Verilerin analizinde deney ve kontrol grubunda bulunan öğrencilerin ön-test ve son-testleri arasında başarı ve tutum puanları açısından anlamlı bir fark olup olmadığına bakılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubuna uygulanan GME destekli öğretim yönteminin, kontrol grubuna uygulanan mevcut programdaki öğretim yöntemine göre öğrencilerin matematik başarısını daha fazla arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. GME destekli öğretimin öğrenmenin kalıcılığına da pozitif etki ettiği tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin GME yöntemine ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu, öğrencilerin eğlenerek, yardımlaşarak öğrendikleri ve bu yöntemin öğrencilerin matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirmelerini sağladığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Gerçekçi Matematik Eğitimi, Matematik başarısı, Matematik Eğitimi ve Öğretimi, Matematiğe Yönelik Tutum, Yüzdeler ve Faiz. In this study were investigated the effects of teaching percents and interest issues based on realistic mathematics education on the students 'achievement and the attitudes of grade 7th and the students' opinions related to RME assisted instruction. The study was conducted with total of 43 students from grades 7/A and 7/B of a secondary school located in town Baskil, province Elazig, during the 2014-2015 academic year. This research is a semi- experimental group where the pattern with a pre-test and post- test control group was used. Grade 7/A was determined as the experimental group, and grade 7/B as the control group. The lesson was taught by RME-based teaching method in the experiment group, whereas in the control group, it was taught by a teaching method determined in the current program.An achievement test consisted of 30 questions has been prepared by the researchers in order to measure the students' achievement by taking the opinions of experts (three faculty members and two mathematics teachers) who were related to the subject matter of percents and interests. The achievement test was applied to 150 students throughout the province Elazig and the data obtained were analyzed and it was tested whether there was any significant difference between the independent groups t test and the top and bottom 27% groups or not. As the result of the reliability analysis conducted for the final situation of the test consisted of 20 questions, the value of Kuder-Richardson-20 (KR-20) was found to be 762. The achievement test prepared with 20 questions has been applied as the pre-test and post-test on the experimental and control groups before and after the application, and three months after the application, it was administered as a retention test. In addition, the attitude test was applied to both groups, as preliminary test and also as the final test. In addition, opinions for was also applied to the students of the experimental group. In the analysis of the data, it was cared whether there was any significant difference between the pre-test and post-tests of the students in the experimental and the control group in terms of achievement and attitude scores.As the result of the research, it was concluded that the RME-based teaching method applied on the experimental group, increased more the success of students in mathematics, compared to the current program's teaching method, applied to the control group. It was found out that the RME-based teaching had a positive effect on the persistence of learning. In addition, it was also seen that the students had positive opinions on the RME method, that students have been learning by helping each other and having fun, and that this method enabled students to develop positive attitudes towards mathematics.Keywords: Realistic Mathematics Education, success in Maths, Mathematics Education and Teaching, Attitude Toward Mathematics, Percents and Interest.
Collections