EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 52
-
Sayısal yetenek farklılaşmasının cinsiyete göre incelenmesi: Bir değişen madde fonksiyonu(dmf) çalışması
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-17)Bu tez çalışmasında, Sayısal Yetenekteki farklılaşma cinsiyete göre incelenmiştir. Bunun için önce her bir alt testi 10'ar maddeden oluşan toplam 40 maddelik bir test oluşturuldu. Bu test yaklaşık olarak 400 kişilik ... -
Bilişsel tanı modellerinden dina ve fusion modellerinin madde parametreleri, olasılık dağılımları ve öğrenci örtük sınıf kestirimleri üzerinden karşılaştırılması
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-11)Bu teze, 115K531 numaralı TÜBİTAK projesi olan `Uluslararası Geniş Ölçekli Sınavlarda Türkiye'nin Matematik Başarısını Arttırabilmek İçin Bir Model Önerisi: Bilişsel Tanıya Dayalı İzleme Modelinin Etkililiği.` isimli ... -
Sınıf öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin mesleki öz-yeterlik, özerklik ve iş memnuniyeti açısından yordanması
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin mesleki öz yeterlik, özerklik ve iş memnuniyeti ile mesleki tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma ... -
Yükseköğretim hazırlık okulu temel İngilizce dersi programının öğrenci ve öğretim elemanı görüşleri açısından değerlendirilmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-11)Program değerlendirme öğretim sürecinin vazgeçilmez öğesidir. Aynı öğretim programı, uygulanan çevre, öğrenci profili, öğretim uygulamaları vb. öğelerin yaratacağı etkilerden dolayı farklı sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin otantiklik düzeyleri ile çocuklarının yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırmada, okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin otantiklik düzeyi ile çocuklarının yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma yöntemi olarak korelasyonel (ilişkisel) tarama ... -
Arduino kullanımının lise öğrencilerinin akademik başarılarına ve programlamaya yönelik tutumlarına olan etkisi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Teknolojik gelişmelerin hızlı bir şekilde ilerlediği günümüz dünyasında,günlük yaşamda karşılaşılan problemler için yaratıcı çözümler üretebilen bireylereihtiyaç duyulmaktadır. Bu durum öğrencilere, problemleri basamaklarına ... -
Bilişsel tanı modellerinde madde parametreleri üzerinden örtük yetenek sınıflarının eşitlenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırmada Bilişsel Tanı Modellerine uygun olarak geliştirilen iki testten elde edilen örtük yetenek sınıflarının eşitlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 'Uluslararası Geniş Ölçekli Sınavlarda Türkiye'nin Matematik ... -
8.sınıf öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerilerine yönelik özyeterlik algılarının incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-13)Dijital dünyanın giderek büyüdüğü günümüzde bilgisayarlar ve mobil cihazlar daha kolay ulaşabildiğimiz, günlük yaşantımızın vazgeçilmez öğeleri haline gelmişlerdir. Bu gelişim zaman içerisinde toplumda ekonomik ve sosyal ... -
Özel yetenekli öğrencilerin psikolojik sağlamlık düzeylerinin benlik saygısı, akran ilişkileri ve ebeveyn tutumları açısından incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-13)Bu araştırma, özel yetenekli öğrencilerin psikolojik sağlamlıklarında benlik saygısının, anne-baba tutumlarının ve akran ilişkilerinin rolünü incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 3 ayrı Bilim ve Sanat ... -
İnformal öğrenme ortamının sorgulama yaklaşımının akademik başarıya etkileri: Ege Üniversitesi Botanik Bahçesi ve Herbaryum Uygulama ve Araştırma Merkezi örneği
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu çalışmada, informal öğrenme ortamlarından biri olan botanik bahçelerinin eğitim amacıyla kullanımının ortaöğretim öğrencilerinin fen bilimleri akademik başarılarına etkisi ve informal öğrenme ortamlarına yönelik fen ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin eğitimde müze kullanımıyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Eğitim alanında yapılan değişikliklerle birlikte öğrenme faaliyetlerine yeni bir boyut kazandırılmıştır. Artık eğitimde farklı teknikler geliştirilerek sınıf içi öğrenim ortamları geniş çerçeve kazanmıştır. Böylelikle ... -
Ebeveynlerin ve öğretmenlerin oyun inançlarının çocuğun akran etkileşimi ve mizacı üzerindeki etkisi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırmada ebeveynlerin ve öğretmenlerin çocukların oyun zamanları hakkındaki inançlarının çocukların akran etkileşimine ve mizaçlarına nasıl yansıdığını belirleyebilmek amaçlanmıştır. Araştırmaya 2017-2018 eğitim ... -
Mesleki ve teknik anadolu liselerinde uygulanan yeni İngilizce öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-25)Bu araştırma, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde 2017 yılında taslak olarak sunulan ve 2018 itibariyle uygulamaya konan yeni İngilizce öğretim programı hakkında öğretmen görüşlerini almak üzere yapılmıştır. Karma yöntem ... -
Bilgi güvenliğine yönelik öğrenci, öğretmen, veli ve okul yöneticilerinin farkındalıklarının incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-27)Yapılan araştırmanın amacı, devlet okulları ve özel okullarda yer alan öğrencilerin, velilerin, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin bilgi güvenliği konusundaki farkındalıklarını araştırmak ve söz konusu bu paydaşların ... -
Üniversite öğrencilerinin ebeveyn kabul-red algısı, benlik saygısı ve duygu düzenleme güçlüklerinin affetme düzeylerini yordamadaki rolü
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-21)Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin ebeveyn kabul-red algısı, benlik saygısı ve duygu düzenleme güçlüklerinin affetme düzeylerindeki yordayıcı rolünü incelemektir. Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim ... -
Lise öğrencilerinin internet bağımlılığı, dijital oyun bağımlılığı ve sosyal medyaya yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-13)Sosyal medya, oyun ve dolayısı ile internetin öğrencilerin eğitim yaşantılarını etkilediği düşünüldüğünde öğrencilerin internet ve dijital oyun bağımlılık durumlarının, sosyal medyaya yönelik tutumlarının bilinmesi, üçünün ... -
Ortaokul müdürlerinin toplumsal liderlik yeterliliklerinin incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-26)Bu araştırmada, resmi ortaokul müdürlerinin; müdür, öğretmen ve veli görüşlerine göre toplumsal liderlik yeterlilik düzeyini ve resmi ortaokul müdürlerinin toplumsal liderlik yeterliliklerinin çeşitli değişkenlere göre ... -
İnformal ortamlarda fen etkinlikleri tasarımına ilişkin öğretmen ve öğretim elemanlarının görüşlerinin incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-26)İnformal ortamlarda fen öğretimi sürecini daha etkili hale getirecek önerilereulaşmak üzere; öğretmen ve öğretim elemanlarının informal ortamlarda fen etkinliğitasarım ve uygulama süreci ile ilgili görüşlerini ortaya koymak ... -
Meslek lisesi öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve İngilizce öz-yeterlik inancı ile başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-16)Bu araştırmada Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi dokuzuncu sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve İngilizce öz-yeterlik algılarının İngilizce dersindeki başarılarını anlamlı düzeyde yordayıp yordamadığı incelenmiştir. ... -
Bilişsel tanı modellerinde data/q matris genişletme yönteminin örtük sınıf dağılımları üzerine etkisi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-17)Bu araştırmada çoktan seçmeli ve yapılandırılmış yanıtlı madde formatlarında kısmi puanlamanın bilişsel tanı modellerine göre örtük sınıf değişmezliği üzerine etkisi incelenmiştir ve karma maddelerden oluşan test üzerinde ...