Mesleki ve teknik anadolu liselerinde uygulanan yeni İngilizce öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde 2017 yılında taslak olarak sunulan ve 2018 itibariyle uygulamaya konan yeni İngilizce öğretim programı hakkında öğretmen görüşlerini almak üzere yapılmıştır. Karma yöntem kullanılarak yürütülen bu çalışma için açıklayıcı desen kullanılmıştır. Nicel veri toplama aracı olarak kullanılan 68 madde içeren öğretmen görüşleri anketi, Türkiye çapındaki örneklemden veri elde edilmesi amaçlanmasından dolayı Google Docs. uygulamasıyla çevrimiçi hale getirilip sosyal medya üzerinden İngilizce zümre gruplarında paylaşılmıştır. Çalışmaya katılmaya gönüllü 106 katılımcı, yeni İngilizce Öğretim Programına ilişkin anketi cevaplamış olup verilerin betimsel analizi, SPSS istatiksel çözümleme programı kullanılarak yapılmıştır. Nicel verilerin analizinde frekans, yüzde ve aritmetik ortalama analizleri yapılmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak ise, görüşme tekniği kullanılmış olup aynı şekilde, çalışmaya katılmaya gönüllü 10 öğretmenle görüşmeler yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılıp 5 tema ve 20 koda ulaşılmıştır. Nicel bulgularda, İngilizce Öğretim programının genelinin öğretmenler tarafından açık ve anlaşılır bulunduğu, kazanımlarının meslek lisesi öğrencisi için hafifletilmesi gerektiği, içeriğinin sade ve anlaşılır olduğu ancak ders saatlerinin yetmediği ve etkinliklerin öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirmediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Nitel bulgularda da nicel bulgulara paralel olarak, kazanımların gerçekleştirilemediği, dört dil becerisinin tam anlamıyla kazandırılamadığı ve öğrencilerin seçeceği mesleğe yönelik İngilizce öğrenmeye ihtiyaçları olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Sözcükler: Meslek Lisesi, İngilizce Öğretim Programı, Öğretmen Görüşleri, Yabancı Dil This research was carried out to get teachers' opinions about the new English curriculum which was introduced in 2017 in Vocational and Technical Anatolian High Schools and implemented as of 2018. For this study which was conducted with mixed method, explanatory design was used. Teachers' opinion survey which contain 68 statements was used as a quantitative data collection instrument and because with the survey it was aimed to collect data from all the cities around Turkey, it was turned into an online survey by using Google Docs. Then, online survey was shared in social groups via social media. 106 participants who volunteered to participate in the study answered the questionnaire about the new English Curriculum and the descriptive analysis of the data was performed using SPSS statistical analysis program. In the analysis of quantitative data, frequency, percentage and arithmetic mean analyzes were performed. Interview technique was used as a qualitative data collection instrument and interviews were conducted with 10 teachers who volunteered to participate in the study. Descriptive analysis was used in the analysis of qualitative data and 5 themes and 20 codes were reached. In the quantitative findings, it was concluded that the general English curriculum was clear and comprehensible by the teachers, that the functions should be mitigated for the vocational high school students, the content was simple and understandable, but the hours of the lessons were not enough and the activities did not improve the creativity of the students. Parallel to the quantitative findings, it was found that the qualifications could not be achieved, the four language skills could not be fully acquired, and the students needed to learn English for the profession of their choice.Key Words: Vocational High School, English Curriculum, Teachers' Opinions, Foreign Language
Collections