Üniversite öğrencilerinin ebeveyn kabul-red algısı, benlik saygısı ve duygu düzenleme güçlüklerinin affetme düzeylerini yordamadaki rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin ebeveyn kabul-red algısı, benlik saygısı ve duygu düzenleme güçlüklerinin affetme düzeylerindeki yordayıcı rolünü incelemektir. Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ege Üniversitesi'nin farklı fakülte ve bölümlerinde öğrenim görmekte olan 501 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında; Heartland Affetme Ölçeği, Ebeveyn Kabul-Red Ölçeği, İki Boyutlu Benlik Saygısı Ölçeği, Duygu Düzenleme Güçlükleri Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu veri toplama araçları kullanılmıştır. Verilerin analizi aşamasında bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkeni yordama gücünü belirlemek amacıyla aşamalı çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Aşamalı çoklu regresyon analizi bulguları incelendiğinde ise; üniversite öğrencilerinin duygu düzenleme güçlükleri düzeylerinin affetme düzeylerini negatif yönde anlamlı düzeyde yordadağı ve affetme düzeylerindeki değişimin %32'sini açıklayarak önemli bir yordayıcısı olduğu, benlik saygısı düzeylerinin affetme düzeylerini pozitif yönde anlamlı düzeyde yordadığı ve affetme düzeylerindeki değişimin %1'ini açıkladığı, ancak ebeveyn kabul-red algısı düzeylerinin affetme düzeylerini yordayıcı rolünün bulunmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen bulgular, alanyazın çerçevesinde tartışılmış ve gelecekteki araştırmalara yönelik birtakım önerilerde bulunulmuştur. The aim of the study was to investigate the predictive role of parental acceptance-rejection, self esteem, and emotion regulation difficulties in forgiveness levels of university students. The sample of the study was consisted of 501 undergraduate students studying in different faculties and departments of Ege University during academic years between 2018-2019. Data was collected using The Heartland Forgiveness Scale, Parental Acceptance-Rejection Scale, Two-Dimensional Self Esteem Scale, Difficulties in Emotion Regulation Scale, and Personal Information Form. The stepwise multiple regression analysis was conducted to determine the predictive power of independent variables in dependent variables.Stepwise multiple regression analysis findings showed that; university students' emotion regulation difficulties levels predicted forgiveness levels in a negative direction, and had an important predictor role by explaining 32% of the changes in forgiveness levels, self-esteem levels predicted forgiveness levels in a positive direction, and explained 1% of the changes in forgiveness levels, but parental acceptance-rejection perception levels did not play a role in predicting the level of forgiveness. The findings were discussed based on the related literature and some suggestions were made for future research.
Collections