Arduino kullanımının lise öğrencilerinin akademik başarılarına ve programlamaya yönelik tutumlarına olan etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojik gelişmelerin hızlı bir şekilde ilerlediği günümüz dünyasında,günlük yaşamda karşılaşılan problemler için yaratıcı çözümler üretebilen bireylereihtiyaç duyulmaktadır. Bu durum öğrencilere, problemleri basamaklarına bölerekhızlı ve kolay çözüm sunan algoritmik düşünme eğitiminin verilmesinin öneminiortaya çıkarmıştır. Bu nedenle de okullarda küçük yaşlardan itibaren algoritmikdüşünme temeline dayanan programlama eğitimi verilmektedir.Programlama eğitiminde kullanılacak materyallerin ve öğretimyöntemlerinin doğru bir şekilde belirlenmesi, dersin hedeflerine ulaşmada başarılıolabilmek açısından önem arz etmektedir. Ayrıca bu eğitimlerde kullanılanyöntem, teknik ve materyallerin, öğrencilerin akademik başarıları üzerinde yaptığıetki de eğitimcilerin önem verdiği bir konudur. Bu tezde de lise öğrencilerininprogramlama temellerini öğrenirken karşılaştıkları zorlukların giderilmesineyardımcı olmak amacıyla 8 haftalık Arduino kullanımına dayalı bir öğretimgerçekleştirilmiş ve tasarlanan bu dersin öğrencilerin akademik başarılarına veprogramlamaya yönelik tutumlarına olan etkisi incelenmiştir. Araştırmadaöncelikle, programlama konusunun önemi ve karşılaşılan problemler açıklanmışve mesleki ve teknik eğitim alan öğrencilerin, Milli Eğitim Bakanlığımüfredatında belirlenen hedeflere ulaşması yolunda Arduino ile robotik derslertasarlanmıştır. Veri toplama araçları olarak da akademik başarı testi veprogramlamaya yönelik tutum ölçeği geliştirilmiştir. Bu araçlar deney ve kontrolgruplarından oluşan çalışma gruplarına deneysel işlem öncesinde ve sonrasındauygulanmış ve veriler toplanarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde de tekrarlıANOVA yöntemi kullanılmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen bulgular, robotik dersini alan deney grubuöğrencileri ile dersi almayan kontrol grubu öğrencileri arasındaki akademikbaşarıda olumlu bir artış olduğunu gösterniştir. Ayrıca dört hafta robotik eğitimineara verildikten sonra öğrencilere uygulanan izleme testi sonuçlarına göre de,gerçekleştirilen öğretimin kalıcı olduğu söylenebilir. İki grup arasındakiprogramlamaya yönelik tutumda ise anlamlı bir fark bulunamamıştır.viAnahtar sözcükler: Arduino, programlama tutum ölçeği, akademik başarıtesti, robotik programlama dersi In today's world, where technological developments are advancing rapidly,it is needed to individuals who can produce creative solutions for the problemsencountered in daily life. This situation revealed the importance of providingalgorithmic thinking education which provides quick and easy solution bydividing the problems into steps. For this reason, from an early age programmingeducation based on algorithmic thinking is taught in the schools.Correct determination of the materials and teaching methods to be used inprogramming education is important in order to be successful in achieving thegoals of the course. In addition, impact of the methods, techniques and materialsused in these trainings on the academic achievement of the students is a importantissue for educators. In this thesis, in order to help the high school students toovercome the difficulties encountered while learning the basics of programming,an 8-week Arduino based instruction was conducted and the effect of this courseon students' academic achievement and programming attitudes was examined.Firstly, the importance of programming and the problems encountered wereexplained and robotic courses were designed with Arduino in order to achieve thegoals determined in the curriculum of the Ministry of National Education.Academic achievement test and attitude scale towards programming weredeveloped as data collection tools. These instruments were applied to the studygroups consisting of experimental and control groups before and after theexperimental procedure and the data were collected and analyzed. RepeatedANOVA method was used for data analysis too.The results of the study showed that there was a positive increase inacademic achievement between experimental group students taking roboticscourse and control group students who did not take the course. In addition, viiiaccording to the results of the permanency test applied to students after fourweeks of robotic education is interrupted, it can be said that the teachingperformed is permanent. There was no significant difference in as for the attitudetowards programming between the two groups.Keywords: Arduino, programming attitude scale, academic achievementtest, robotic programming course
Collections