EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 41-52 of 52
-
Öğretmenlerin öğretimi planlama ve uygulamada özerklik algısı ve beklentileri üzerine bir araştırma
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-11)Öğretmenlerin dışarıdan bir denetimin baskısı olmaksızın, eğitim faaliyetleri için kararlar alıp uygulayabilmesi öğretmen özerkliğinin varlığına işarettir. Ancak ders kazanımları ve içeriklerinin merkezi bir otorite ... -
Sınıf dışı öğrenme ortamlarında farklılaştırılmış öğretime yönelik bir eylem araştırması
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-13)Bu çalışmada, araştırmacı öğretmenin ilkbahar aylarında havaların ısınmasıyla sınıfındaki öğrencilerin matematik dersine yönelik katılımlarının azalmasına, motivasyonlarının ve başarılarının düşmesine çözüm bulunması ... -
Öğretmenlerin yabancı dil ağırlıklı beşinci sınıf İngilizce dersi öğretim programıyla ilgili endişelerinin incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-26)Bu çalışmanın amacı Endişe Temelli Benimseme (ETB) modeli temel alınarak, öğretmenlerin yabancı dil ağırlıklı beşinci sınıf İngilizce dersi öğretim programıyla ilgili endişelerinin, bu endişelerini oluşturan etmenlerin ve ... -
Lise öğrencilerinde kendine zarar verme davranışının işlevlerinin bazı değişkenler ile ilişkisinin incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-20)Bu çalışmada lise öğrencilerinde kendine zarar verme davranışının işlevlerinin benlik saygısı, algılanan sosyal destek ve olumlu olumsuz duygular ile yordanma düzeyi incelenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modeline dayalı ... -
Genellenebilirlik kuramında kayıp veri ile baş etme yöntemleri üzerine bir araştırma
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-16)Bu araştırmada, G kuramında varyans bileşenlerinin ve güvenirlik katsayılarının kestirilmesi için kullanılan veri setinde kayıp veri olması durumunda; kayıp veri ile baş etme yöntemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi ... -
Görsel sanatlar öğretmenlerinin figüratif soyutlamalarıyla okul müdürü profilinin incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-23)ÖZETOkul müdürleri öğretmenlerin iş doyumlarının, verimliliklerinin ve iş yaşamları hakkındaki vizyonlarının geliştirilmesinde belirleyici bir role sahiptirler. Okul müdürleri ve öğretmenler sadece entelektüel akademik ... -
Eğitsel videolarla desteklenen harmanlanmış öğretim tasarımının öğretmen adaylarının derse yönelik güdülenmelerine etkisi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-19)Bu çalışmanın amacı, eğitsel videolarla desteklenen iki farklı lab-rotasyon modeli temelli harmanlanmış öğretim tasarımının Türkçe öğretmen adaylarının derse güdülenmelerine etkisini incelemek ve öğretmen adaylarının ... -
PISA 2015 okuma becerileri testinin ana dili değişkenine göre ölçme değişmezliğinin incelenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-17)Bu çalışmanın amacı Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA- 2015) okuma becerileri alt testinde ana dili İngilizce olan ülkeler ve İngilizce olmayan ülkelere göre çeviriden kaynaklanan bir ölçme değişmezliği ... -
Okul yöneticilerinde rol modeli özellikleri ve bu özelliklerin öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimine katkısı
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-23)Okul yöneticilerinin rol model özellikleri ve bu özelliklerin öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimine katkısının incelendiği bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin rol modeli özelliklerinin neler olduğunun ortaya ... -
Türkiye` de Eğitim Yönetimi Anabilim Dalında Tamamlanan Doktora Tezlerindeki Bilgi Üretiminin, Tezlerin İncelenmesi ve Katılımcı Görüşleri Üzerinden Değerlendirilmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-25)Bu araştırmanın amacı, eğitim yönetimi doktora tezlerinde üretilen bilgiyi, bilginin belirli kategorilere göre dağılımı, işlevleri ve işlevselliği ile ilgili değerlendirerek, eğitim yönetimi alanında üretilen bilginin ... -
Bilişsel tanı modellerinde hata q matrisi yöntemi ile öğrencilerin hata profillerinin belirlenmesi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-23)Bu tezde, `Uluslararası Geniş Ölçekli Sınavlarda Türkiye'nin Matematik Başarısını Arttırabilmek İçin Bir Model Önerisi: Bilişsel Tanıya Dayalı İzleme Modelinin Etkililiği.` 115K531 numaralı TÜBİTAK projesi kapsamında ... -
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi çevrimiçi ödevlerine verilen duygusal motivasyonel geri bildirim mesajlarının akademik başarıya etkisi
(EGE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-02)Bu araştırmada iki önemli değişken bir strateji altında birleştirilmiştir. Duygu ve motivasyonun birlikte olduğu geri bildirim mesajlarıyla sadece motivasyonun olduğu geri bildirim mesajları arasındaki farklılık incelenmiştir. ...