Meslek lisesi öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve İngilizce öz-yeterlik inancı ile başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi dokuzuncu sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve İngilizce öz-yeterlik algılarının İngilizce dersindeki başarılarını anlamlı düzeyde yordayıp yordamadığı incelenmiştir. Çalışmada öz-düzenleme stratejileri, öz-yeterlik inancı ve İngilizce Ders başarısı arasındaki ilişkiyi belirleyerek öğrenme ortamını iyileştirmek ve Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin başarısına katkıda bulunmak amaçlanmıştır.Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Örnekleme İzmir ili merkez ilçelerinde bulunan toplam 70 Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nden faaliyette olan 69'u arasından evrendeki oranı temsil edecek sayıda (%15'i ~10 okul) okul seçkisiz şekilde belirlenmiştir. Bu okullarda eğitim gören toplam 57179 öğrenciden 9. sınıfıta olan 542 öğrenci örnekleme dahil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kadıoğlu, Uzuntiryaki ve Çapa Aydın (2011) tarafından geliştirilen `Öz-Düzenleyici Öğrenme Stratejileri Ölçeği`, Bümen ve Hancı Yanar'ın (2012) geliştirdiği `İngilizce ile İlgili Öz-yeterlik İnancı Ölçeği` ve dokuzuncu sınıf `İngilizce Dersi Başarı Testi` kullnılmıştır.İlk etapta araştırmaya katılan öğrencilerin Öz-düzenleyici Öğrenme Stratejileri Ölçeği ve İngilizce ile İlgili Öz-yeterlik İnancı Ölçeği puanları ve İngilizce Dersi başarı testi puanlarının betimsel istatistikleri yapılmıştır. Sonra bağımsız değişkenler (öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ve İngilizce öz-yeterlik inançları) ile bağımlı değişken (İngilizce Dersi başarısı) arasında anlamlı ilişki olup olmadığını belirlemek için Pearson Korelasyon Analizi yapılmıştır. Son olarak öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ile İngilizce'ye yönelik öz-yeterlik algılarının İngilizce dersindeki başarılarını yordama durumunu belirlemek amacıyla Basit ve Çoklu Regresyon Analizleri yapılmıştır.İngilizce başarısını açıklamada öz-düzenleme becerisi (t= 4.75; p< .01) ve İngilizce ile ilgili öz-yeterlik algısı (t= 13.37; p< .01) puanlarının anlamlı birer yordayıcı oldukları bulunmuştur. Ayrıca İngilizce başarısını açıklama konusunda öğrencilerin İngilizce ile ilgili öz-yeterlik algısının (R2= .24), öz-düzenleme stratejileri kullanımına (R2= .04) göre daha güçlü bir yordayıcı olduğu tespit edilmiştir. Söz konusu iki yordayıcı değişken birlikte, İngilizce Ders başarısındaki toplam varyansın (R= .50; R2= .25; p< .01) yaklaşık olarak %25'ini açıklamaktadır. In this study, it was examined whether the self-regulation strategies and self-efficacy perceptions of ninth grade Vocational and Technical Anatolian High School students predict their success in English course or not. The aim of the study is to improve the learning environment and make contribution to students' success by determining the relationship between the self-regulation strategies, self-efficacy belief and success of English.15% (~10 schools) of the 69 active Vocational and Technical Anatolian High Schools out of 70 in the central districts of İzmir were randomly selected as representing the proportion in the universe. The sample of the study consisted of 542 ninth grade students out of 57179 studying at these schools. `Self-Regulatory Learning Strategies Scale` developed by Kadıoğlu, Uzuntiryaki and Çapa Aydın (2011), `English Related Self-Efficacy Belief Scale` developed by Bümen and Hancı Yanar (2012) and ninth grade `English Course Achievement Test` were used as data collection tools.Firstly, the descriptive statistics of the Self-Regulatory Learning Strategies Scale and English Self-Efficacy Belief Scale and English Course Achievement Test scores of the students participating in the research was performed. Then Pearson Correlation Analysis was performed to determine whether there was a significant relationship between independent variables (self-regulatory learning strategies and English self-efficacy beliefs) and dependent variable (English achievement). Finally, Simple and Multiple Regression Analysis were performed to determine the predictive status of self-regulatory learning strategies and self-efficacy perceptions of English in the English course.Self-regulation skills (t= 4.75; p < .01) and self-efficacy perceptions (t= 13.37; p< .01) were significant predictors of English achievement. Moreover, it was found that students' self-efficacy perception (R2= .24) was more powerful predictor of explaining English success than self-regulation strategies (R2= .04). Together, these two predictor variables account for approximately 25% of the total variance (R = .50; R2 = .25; p< .01) in English Course achievement.
Collections