EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 1042
-
İlköğretim okul yöneticilerinin liderlik özellikleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)11 YÜKSEK LİSANS TEZ OZU İLKÖĞRETİM OKUL YÖNETİCİLERİNİN LİDERLİK ÖZELLİKLERİ Nevin BAYRAK Eğitim Bilimleri (Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, ... -
Zihin özürlü çocuklara aperatif yiyecek-içecek hazırlama ve servis yapma becerilerinin öğretiminde sabit bekleme süreli öğretiminin etkililiği
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ OZU ZİHİN ÖZÜRLÜ ÇOCUKLARA APERATİF YİYECEK-İÇECEK HAZIRLAMA VE SERVİS YAPMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE SABİT BEKLEME SÜRELİ ÖĞRETİMİN ETKİLİLİĞİ Funda BOZKURT Özel Eğitim Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi ... -
Zihin özürlü çocuklara adı söylenen mesleğe ait resmi seçme becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)11 YÜKSEK LİSANS TEZ OZU ZİHİN ÖZÜRLÜ ÇOCUKLARA ADI SÖYLENEN MESLEĞE AİT RESMİ SEÇME BECERİSİNİN ÖĞRETİMİNDE EŞZAMANLI İPUCUYLA ÖĞRETİMİN ETKİLİLİĞİ Osman Senai DOĞAN Özel Eğitim Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi, Eğitim ... -
Zihin özürlü çocuk annelerinin aile özelliklerine ilişkin algılamaları ile çeşitli ailesel değişkenler arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ile zihin özürlü çocuk annelerinin (a) ailelerindeki dayanışma ve paytaşımailişkin algılama düzeylerini, (b) ailelerindeki sorumluluk ve sorunlara ilişkin algılamadüzeylerini ortaya koymak; ayrıca, bu düzeylerle ... -
Zihin özürlü çocuk annnelerinin aile özelliklerine ilişkin algılamaları ile çeşitli ailesel değişkenler arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ OZU ZİHİN ÖZÜRLÜ ÇOCUK ANNELERİNİN AİLE ÖZELLİKLERİNE İLİŞKİN ALGILAMALARI İLE ÇEŞİTLİ AİLESEL DEĞİŞKENLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ Onur KURT Özel Eğitim Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim ... -
Zihin engelli öğrencilerin öğretim programlarında günlük yaşam becerilerine yer verilme durumlarının belirlenmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ ZİHİN ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİNE YER VERİLME DURUMLARININ BELİRLENMESİ Sevilay DÜNDAR Özel Eğitim Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, ... -
Zihin özürlü çocuklar ilköğretim okulu ve mesleki eğitim merkezindeki özel eğitim öğretmenlerinin zihin özürlü çocukların okuma-yazma öğrenmeleri hakkındaki görüş ve önerileri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ OZU ZİHİN ÖZÜRLÜ ÇOCUKLAR İLKÖĞRETİM OKULU VE MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİNDEKİ ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN ZİHİN ÖZÜRLÜ ÇOCUKLARIN OKUMA- YAZMA ÖĞRENMELERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ Aysun ÇOLAK Özel Eğitim ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlara ailelerin ilgi ve katılımları ile okulöncesi eğitim kurumlarının aile eğitimine katkısı konusunda anne-baba görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ OZU OKULÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULANAN PROGRAMLARA AİLELERİN İLGİ VE KATILIMLARI İLE OKULÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARININ AİLE EĞİTİMİNE KATKISI KONUSUNDA ANNE-BABA GÖRÜŞLERİ Özlem Melek KAYA İlköğretim ... -
Lehrbuchanalyse `Hallo, Freunde!-6` im bereich Deutsch als zweite fremdsprache an den Türkischen primarschulen (Am beispiel der lehrenden und des curriculums)
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZİ OZU TÜRK İLKOKULLARINDA İKİNCİ YABANCI DİL OLARAK ALMANCA `HALLO,FREUNDE!-6` DERS KİTABI ANALİZİ (ÖĞRETMEN VE MÜFREDAT ÖRNEĞİNDE) Bora BAŞARAN Almanca Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri ... -
Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme gücü
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ OZU ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME GÜCÜ Dilruba KÜRÜM Eğitim Bilimleri (Eğitim Programlan ve Öğretim) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2002 Danışman: Prof. Dr. ... -
İstanbul ilinde zihin özürlü ve otistik çocuklara hizmet veren tüm vakıflarda çalışan vakıf üyelerinin vakıf çalışmalarına yönelik görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)u YÜKSEK LİSANS TEZ OZÜ İSTANBUL İLİNDE ZİHİN ÖZÜRLÜ VE OTİSTİK ÇOCUKLARA HİZMET VEREN VAKIFLARDA ÇALIŞAN VAKIF ÜYELERİNİN VAKIF ÇALIŞMALARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ Sezgin KARTAL Özel Eğitim Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi ... -
Okulöncesi eğitimin 4-5 yaş çocuğunun sosyal gelişimine etkileri konusunda öğretmen görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ OKULÖNCESİ EĞİTİMİN 4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN SOSYAL GELİŞİMİNE ETKİLERİ KONUSUNDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ Berrin DİNÇ İlköğretim Anabilim Dalı Okulöncesi Öğretmenliği Programı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri ... -
Fakir Baykurt`un `Telli Yol` eserinde Türk ve Alman imgeleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZİ ÖZÜ FAKİR BAYKURT'UN `TELLİ YOL` ESERİNDE TÜRK VE ALMAN İMGELERİ Engin Bölükmeşe Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temmuz 2002 Danışman: Doç.Dr. Asuman ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin internet kullanma durumları
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ OZU İLKÖĞRETİM 4. VE 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANMA DURUMLARI Ali ERSOY İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Programı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ağustos 2002 Danışman: ... -
İşitme engelli öğrencilerin öğrenme güçlüğü belirtileri gösterme durumlarının belirlenmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ OZU İŞİTME ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ BELİRTİLERİ GÖSTERME DURUMLARININ BELİRLENMESİ Ayşe YILMAZ Özel Eğitim Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mart-2002 Danışman: ... -
Peer written feedback training and its impact on students writing outcomes
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ OZU YAZILI AKRAN DONUTU EGITMI VE BU EĞİTİMİN ÖĞRENCİLERİN YAZMA ÜRÜNLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Gonca SUBAŞI İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Aralık 2002 ... -
Markedness theory in the acquisition order of dative alternation by Turkish adult learners of English
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ OZU İNGİLİZCE ÖĞRENEN YETİŞKİN TÜRK ÖĞRENCİLERİN İNGİLİZCE'DE DOLAYLI NESNENİN TÜMCE İÇİNDEKİ SIRALAMASINI EDİNMESİNDE BELİRTİLİR KURAMI Yücel Öz İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi ... -
Pronunciation problems of Turkish students: Suprasegmental features
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dil İnsanlar arasında iletişimi sağlayan önemli bir araçtır. Bununla birlikte dinleyici ile konuşmacı aynı dili kullanmasına rağmen bazen iletişimde kopukluklar meydana gelir. Bu gibi durumlarda iletişimi sağlaması gereken ... -
Resimsel gelişim aşamalarına göre anasınıfı çocuk resimlerinin fon-figür özelliklerinin yorumlanması
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ OZU RESİMSEL GELİŞİM AŞAMALARINA GÖRE ANA SINIFI ÇOCUK RESİMLERİNİN FON-FİGÜR ÖZELLİKLERİN YORUMLANMASI Nesrin Dönmez Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Enstitüsü, Şubat 2002 ... -
First year and repeat prep students: A comparison of their motives, learning expectations and tendencies
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ill YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ TEKRARA KALAN VE İLK SENESİNİ OKUYAN HAZIRLIK ÖĞRENCİLERİNİN AMAÇLARI, BEKLENTİLERİ VE EĞİLİMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER BÖLÜMÜNDE BİR UYGULAMA Gözde Uludağ ...