Lehrbuchanalyse `Hallo, Freunde!-6` im bereich Deutsch als zweite fremdsprache an den Türkischen primarschulen (Am beispiel der lehrenden und des curriculums)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZİ OZU TÜRK İLKOKULLARINDA İKİNCİ YABANCI DİL OLARAK ALMANCA `HALLO,FREUNDE!-6` DERS KİTABI ANALİZİ (ÖĞRETMEN VE MÜFREDAT ÖRNEĞİNDE) Bora BAŞARAN Almanca Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ocak 2002 Danışman: Doç.Dr. Yüksel KOCADORU Dünya yeni iletişim ve enformasyon teknolojileri ile küçülmektedir. Bu gelişmelerin Yabancı Dil Öğretimini ve Öğrenilmesini -Yabancı Dil olarak Almanca'yı da ne derece etkilediği ve değiştirdiği görülmektedir. Gelişmeler doğal olarak Türkiye için de geçerli olmaktadır. Türkiye'de ikinci yabancı dil (Almanca) için yeni bir Yabancı Dil Programı yürürlüğe girdi. Bu çalışma ile ikinci yabancı dil ders kitabı olan `Hallo, Freunde!-6` hakkında, ders kitabının ders programını gerçekleştirmede önemli bir faktör olması nedeniyle elde edilen ilk veriler toplanmaya çalışılmıştır. Bu çalışma ile Türkiye'de ikinci yabancı dil olarak Almanca alanında ilk defa hazırlanmış `Hallo, Freunde!-6` ders kitabının Milli Eğitim Bakanlığı'nın belirlemiş olduğu ikinci yabancı dil olarak Almanca hedeflerine ve Nürnberg Kriterleri'ne ne derece ulaşılabildiği ve gerçekleştirilebildiği saptanmaya çalışılmıştır. IV ABSTRACT TEXT BOOK ANALYSIS `HALLO, FREUNDE!-6` IN THE FRAMEWORK OF GERMAN AS A SECOND FOREIGN LANGUAGE AT TURKISH PRIMARY SCHOOLS. (IN TERMS OF THE TEACHERS AND THE CURRICULUM) The world is becoming smaller thanks to new communication and information technology and we can already foresee how these developments will influence and change the supply as well as the learning of foreign languages. The above has also become valid for Turkey, where a new foreign language program for the learning of a second foreign language (German) has been introduced. As the text book is an important element in the implementation of a didactic program, this paper will concern itself with recording the first set of information regarding the text book for German as a second foreign language `Hallo, Freunde!-6`. Being the first published text book for teaching German as a second foreign language in Turkey, we would like to find out in the course of this study to what extent this text book is able to achieve the targets set by the Turkish Ministry of Education and fulfill the criteria put forward by Nürnberg Recommendations Catalog.
Collections