İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin internet kullanma durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ OZU İLKÖĞRETİM 4. VE 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANMA DURUMLARI Ali ERSOY İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Programı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ağustos 2002 Danışman: Prof. Dr. Şefik YAŞAR İnternet kullanımının yaygınlaşması yerleşik her sistemi etkilediği gibi eğitim sistemini de çok boyutlu olarak etkilemiştir. İnternet eğitimi okula dayalı olmaktan çıkararak, okul dışı ortamları öğrenme merkezine dönüştürmüştür. Bu anlamda, evde İnternet kullanan ilköğretim öğrencilerinin, İnternet' i nasıl kullandıkları ve bu süreçte kimlerle ne tür etkileşimde bulundukları önem kazanmıştır. Bu araştırmada, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin İnternet kullanma durumlarının, öğrencilerin, bu öğrencilerin öğretmenlerinin ve anne-babalarının görüşlerine dayalı olarak ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde ve 2001-2002 öğretim yılında Eskişehir il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı İbrahim Karaoğlanoğlu İlköğretim Okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, 10 sınıf öğretmeni, 17 öğrenci ve 16 anne- babayla görüşülmüştür. Araştırma verileri, öğrenci, öğretmen ve anne-babaların görüşlerinin derinlemesine ortaya çıkarılması amacıyla, nitel araştırma yöntemlerinden yan- yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler sayısallaştırılarak sunulmuştur.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin İnternet' i etkili ve verimli olarak kullanamadıkları ortaya çıkmıştır. Yine bu araştırma ile, öğrencilerin İnternet temel kullanım becerilerinin gerek öğretmenlerden gerekse anne-babalardan daha iyi oldukları anlaşılmıştır. ABSTRACT THE INTERNET USING SITUATIONS OF ELEMENTARY STUDENTS OF 4th AND 5th GRADES AH ERSOY Department of Primary Education Teacher Training Program in Elementary Education Anadolu University, Graduate School of Educational Sciences, August 2002 Advisor: Prof. Dr. Şefik YAŞAR The widespread use of Internet has revolutionized all the established systems and as a result it also changed the educational systems multi-dimensionally. Internet has taken education out of the school and transformed school environments into educational centers. From this point of view, it became important how the elementary students use Internet at home and with whom they interact in this process. In this study, it is aimed to reveal the Internet using situations of elementary students of 4 th and 5 th grades, by taking the opinions of the students, their parents and teachers. This research is based on a survey test which is applied to the students, the parents and the teachers of Ibrahim Karaoğlanoğlu Elementary State School in Eskişehir, in the academic year of 2001-2002. 10 teachers, 17 students and 16 parents were interviewed in this study. The data of the study were collected by the use of semi-structure opinion survey which is one of the qualitative research methods, in order to determine students', teachers' and parents' opinions. Qualitative.analyzing technique was applied in data analysis and the results were presented numerically. IllAccording to the findings of the research, elementary students of 4th and 5th grades can not use Internet effectively and efficiently yet. However, it has been found that students are in a better situation than their parents and teachers in basic Internet using skills. IV
Collections