İşitme engelli öğrencilerin öğrenme güçlüğü belirtileri gösterme durumlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ OZU İŞİTME ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ BELİRTİLERİ GÖSTERME DURUMLARININ BELİRLENMESİ Ayşe YILMAZ Özel Eğitim Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mart-2002 Danışman: Prof.Dr.Süleyman ERİPEK Araştırmanın genel amacı Eskişehir il merkezindeki normal sınıflara devam eden işitme engelli öğrencilerin öğrenme güçlüğü gösterme durumlarının belirlenmesidir. Araştırma durum saptamaya yarayan betimsel bir araştırmadır. Araştırma 1998-99 öğretim yılında yapılmıştır. Bu öğretim yılında Eskişehir il merkezinde işitme engellilerin devam ettiği normal sınıfların bulunduğu 24 ilköğretim okulu bulunduğu saptanmıştır. Araştırmaya katılanlar bu okullara devam eden 29 işitme engelli öğrenci ve 29 işiten öğrencidir. Öğrenciler yaş ve cinsiyet değişkenlerine göre eşleştirilmişlerdir. Araştırmanın amaç bölümündeki sorulara yanıt oluşturabilmek için gereksinim duyulan cinsiyet, takvim yaşı gibi bilgiler okul kayıtlarından edinilmiştir. Öğrenme güçlüğü belirtisi gösterme durumlarına ilişkin bilgiler ise, `Öğrenci Derecelendirme Ölçeği'nden edinilmiştir. Araştırma sonucunda işitme engelli öğrencilerin yarıdan fazlasında öğrenme güçlüğü belirtisi olduğu belirlenmiştir. Belirlenen yaygınlık oranı işitenIll çocuklarla karşılaştırıldığında hayli yüksektir. İşitme engelli öğrencilerin öğrenme güçlüğü belirtisi gösterme durumları daha çok anlama ve dikkat davranış alanında yoğunlaşmaktadır. İşitme engelli erkek öğrencilerde öğrenme güçlüğü belirtisi gösterme durumları daha yaygındır. İşitme engelli öğrencilerin yaşları ilerledikçe öğrenme güçlüğü belirtisi gösterme durumları azalmaktadır. ABSTRACT DETERMINATION OF CONDITIONS WHICH SHOW THE SIGNS OF LEARNING DISABILITIES FOR THE HEARING IMPAIRED STUDENTS The main purpose of this study is to determine the states of being learning disabled of the hearing impaired children who attend the regular classes in Eskişehir. It is a descriptive study which is useful for determining the situation. The study was conducted in 1998-1999 school year. During that school year, it was determined that there were 24 primary level schools in which hearing impaired children attended the regular classes in Eskişehir. The subjects were 29 hearing impaired, 29 normally hearing students who attended these schools. The studends in these groups were matched based on gender and age variables. The information, such as gender and birth age was obtained from school records. This information was needed to provide answers to the questions pointed out in the purpose section. The information about the states of their being learning disabled was collected through the use of `The Pupil Rating Scale`. The results of the study showed that more than half of the learning disabled students appeared to have signs of being learning disabled. TheVI determined prevalency rate was rather high when compared the hearing impaired students to their normally hearing peers. The hearing impaired students' showed to have the signs of learning disability especially in comprehension and attention behaviors. The signs of learning disablity were more prevalent in boys. As hearing impaired students got older, number of students showing signs of learning disability decreased.
Collections