Peer written feedback training and its impact on students writing outcomes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ OZU YAZILI AKRAN DONUTU EGITMI VE BU EĞİTİMİN ÖĞRENCİLERİN YAZMA ÜRÜNLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Gonca SUBAŞI İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Aralık 2002 Danışman: Yrd.Doç. Dr. Işıl AÇIKALIN Bu çalışmanın amacı, yazılı akran dönütü eğitiminin öğrencilerin yazmış oldukları ilk kompozisyon taslakları ve birbirlerine verdikleri yazılı dönütler üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Bu amaçla, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü birinci sınıfından 36 öğrenci örneklem grubu seçilerek deneysel bir çalışma tasarlanmıştır. Yazılı akran dönütü eğitiminin etkisi örneklem grubunun, kontrol ve deney grubu olmak üzere ikiye bölünerek, yazdıkları kompozisyonların ve verdikleri yazılı dönütlerin karşılaştırılmasıyla ölçülmüştür. Deney grubundaki öğrenciler nasıl yazılı akran dönütü verebileceklerine dair eğitilirlerken, kontrol grubundakiler böyle bir eğitimden geçmemişlerdir. Eğitimden önce her iki grubun da yazma becerileri konusunda aynı durumda olup olmadıklarım tespit etmek amacıyla bir öntest uygulanmıştır. Sonuç olarak her iki grubun da aynı başarı düzeyine sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Deneklerden çalışma boyunca toplam üç konuda (Süreç Analizi, Karşılaştırma ve Neden-Sonuç Analizi konularında) kompozisyon yazmaları istenmiştir. Deneklerin yazılı anlatım dersinde yazmış oldukları ilk kompozisyon taslakları toplanmıştır. Daha sonra, deneklerden birbirlerine verdikleri yazılı dönütler doğrultusunda yazdıklarını gözden geçirip düzeltmeleri istenmiştir. Böylece yazılan ilk kompozisyonlar ile düzeltilen kompozisyonlar iki ayrı öğretmen tarafından ESL Composition Profile ölçeğine göre değerlendirilip notlandırılmıştır. Ayrıca, ilk kompozisyon taslaklarına verilmiş olan yazılı dönütler de üç ayrı öğretmen tarafından Coding Scheme forIll Students' Written Comments ve Rating Scale for Students' Written Comments ölçeklerine göre incelenip değerlendirilmiştir. Kontrol ve deney gruplarının başarıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını ölçmek amacıyla t-testi yapılmıştır. Verilen eğitimin katkısını ye değişik kompozisyon türlerinde yazmanın düzeltmeler üzerindeki etkisini ölçmek için ise tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Öğrencilerin verdikleri yazılı dönütlerin niteliği ve niceliği de yüzdelik değerlerle ifade edilmiştir. Elde edilen verilerin istatiksel çözümlemesi sonucunda deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundakilere nazaran daha iyi kompozisyon yazdıkları ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda, sonuçlar, eğitim alan öğrencilerin daha iyi ve daha çok yazılı dönüt verdiklerini de göstermiştir. IV ABSTRACT This study aims at investigating the effects of training for peer written feedback on students' revising their first drafts and providing written comments on each other's writings. For this purpose, an empirical study was conducted with 36 first year intermediate level students who were enrolled at Anadolu University, Education Faculty, English Language Teaching Department. The effects of peer written feedback were investigated through a comparison of the subjects divided into two groups. One group was trained in how to provide peer written feedback to writing and the others were not trained. A writing pre-test was administered to the groups in order to ascertain that both groups were similar at the outset of the experiment. The subjects in both groups were asked to write a total of 3 different types of essays: Process Analysis, Comparison and Contrast, and Cause and Effect Analysis essay. Firstly, the subjects were asked to write an essay. Following this, these drafts were collected. The first drafts were evaluated by two scorers by using the ESL Composition Profile. Then, subjects were asked to provide written comments on each other's writings and revise their essays after having given written feedback. The revised drafts were collected and scored holistically by the same scorers in the same way as the first drafts'. The written comments on the first drafts were also collected and analyzed by three scorers by using the Coding Scheme for Students' Written Comments and the Rating Scale for Students' Written Comments. A t-test was used to find out if there was a significant difference between the control and experimental groups. A univariate ANOVA test was also used to investigate the effect of the training factor on students' writing quality and the impact of text type on the revision. The descriptive statistics on students' written comments on peer writing were presented in numbers and percentages in order to clarify the amount and quality of feedback. The statistical analysis of the data revealed that the students in the experimental group produced better writing quality than the ones in the control group. The findings also indicated that training students for peer written feedback led to significantly more and significantly better-quality feedback.
Collections