Now showing items 1-20 of 35

    • Animasyon sinemasında Laban hareket analizinin (LMA) duygu aktarımında kullanımı: 3 boyutlu bilgisayar animasyon sahnesi örneği 

      Arslan, Yasin (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-06-18)
      Animasyon sineması, teknolojiye koşut olarak hızlı bir gelişim ve dönüşüm içerisindedir. İlkel animasyon örneklerinde basit metamorfozla sınırlı olan hareketlendirme süreci günümüz animasyon sinemasında çok katmanlı ve ...
    • Animasyonda `öznel karşıtlık` kuramı kapsamında `Kocakarı ile Tilki` uygulama filmi 

      Akyürek, Yahya Özkan (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Erken dönemde bir illüzyon ve eğlence aracı olarak kullanılan sinemanın, öykü anlatımı noktasında sunduğu özgün dil ve bu bağlamdaki potansiyelinin keşfi ile beraber günümüz modern yapısına doğru gelişimi hızlanmıştır. Bu ...
    • Animasyonda korkunun temsili ve örnek bir uygulama filmi 

      Yentür, Halim (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Korku insanlık tarihi boyunca en güçlü duygulanım durumlarından biri olmuştur. En başta ölüm korkusu olmak üzere bütün korkuların temelinde var olan bilinmezlik, korku yerine kaygı durumu yaratmaktadır. İnsanoğlu bilinmezliğin ...
    • Anton Çehov`un `Bir Evlenme Teklifi` oyununun meddah formuna uyarlanması 

      Karaahmet, Süleyman (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-04-15)
      İnsanoğlunun en temel ihtiyaçlarından birisi kendini ifade etme arzusudur. Başka bir deyişle 'anlatma' ve 'anlama' dürtüsü.Çağlar boyunca en önemli iletişim araçlarından biri olan tiyatro için ...
    • Aristoteles`ten Freytag`a klasik drama yapısı 

      Esen, Uluç (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Oyun analizi ve oyun inşası kavramları Batı tiyatrosu tarihinde Aristoteles'in Poetika'sı ile birlikte tartışmaya açılmış, Aristoteles'in ortaya koyduğu ilkeler ve kavramlar çağlar içinde başlıca referans ...
    • Bir Konstantin Stanislavski yorumu olarak lee Strasberg`in metot oyunculuğu 

      Kandemir, Fatma (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tarihsel süreç içerisinde oyunculuk sanatı ile ilgili bir takım teorik ve pratik öneriler ortaya konmuştur. Oyunculuk uygulaması konusunda önerilerde bulunan kişilerden biri de Rus tiyatrosundan Konstantin Sergeyeviç ...
    • Brecht`in Arturo ui`si Bertolt Brecht`in epik tiyatro araçlarının günümüzde kullanımına yönelik bir sahneleme denemesi 

      Aydoğdu, Ümit (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Toplumsal, ekonomik ve siyasal koşulların tüm dünya üzerinde koşulları birörnekleştirdiği bir çağda, insan yaşantısı giderek verili koşulların alternatifi olmayan ve uyum sağlamaktan, katlanmaktan başka çıkar yol bulunmayan, ...
    • Cem törenleri ile tiyatro sanatının yapısal özelliklerinin karşılaştırılması ve yeni bir yaklaşım önerisi 

      Poyraz, Esen (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-06-21)
      Bu çalışmada Alevi ibadeti olan Cem törenlerinin tiyatral özellikleri araştırıldı. Bunun için ilk bölümde Alevi toplumunun oluşumu, tarihi ve yapısı ele alındı. Ardından Cem törenlerinin kaynakları, düzenleniş amaçları, ...
    • Çağdaş tiyatroda seyircinin oyuna doğrudan katılımı 

      Sevdi, Hudai Fatih (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tiyatro sanatı, Antik Yunan'dan günümüze kadar süren yaklaşık 30 asırlık tarihinde hep arayış içerisindeydi. Bunun sebebi belki de tiyatro sanatının popüler bir sanat olmasında gizlidir. Tiyatro sanatı, arayışını ...
    • Çizgi filmde karakterlerin Türkçe konuşturulması 

      Çevik, Ridvan (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çizgi film, görsel özellikleri ön planda olan bir sanat olmasına karşın, konuşma her zaman çizgi filmde önemli bir yere sahip olmuştur. Çizgi film karakterlerinin konuşmaları tarihsel süreçte evrimleşmiş, gelişmiş, çeşitli ...
    • Değişen sahne olgusu ve mekan tasarımına etkileri 

      Uysal, Emre (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-07-12)
      Sahne mekânı, sahneleme olgusunun değişimi ile birlikte başlangıcından bugüne kadar çok çeşitli gelişim evrelerinden geçmiştir. Yirminci yüzyıla kadar bu gelişim ve değişim, tiyatro özelinde ve oyun metni çerçevesinde devam ...
    • Enerji skor ilişkisinde oyuncunun çalışması 

      Uzşen, Ezgi (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Oyuncu için sanatının araçlarını kontrol edebileceği, işleyebileceği alan skor olarak adlandırılan yapıdır. Oyuncunun en temelde seyirci ile kontak kurmakta kullandığı aracı ise skorun bir bileşeni olarak enerjidir. Oyuncuyu ...
    • Etkileşimli sanal dünyanın (second life) modelleme tekniklerini kullanarak sanal sanat galerisi oluşturulması 

      Acaroğlu, Kumru (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Etkileşimli bilgisayar oyunları ve sanal dünyalar, fotoğrafın icadı ve sinemanın keşfinden sonra insan görme biçimlerinde değişiklikler yaratmış teknolojilerin gelişmesine neden olmuştur. Gittikçe yaygınlaşan üç boyutlu ...
    • Feldenkrais Metodu ve farkındalığın oyuncunun performansına etkisi 

      Yerli, Nazan (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Oyuncunun sanatını icra aracı bedenidir. Bu bağlamda, oyuncunun bedeni başta olmak üzere, tüm ifade araçlarını eğitmesi, geliştirmesi, güçlü ve çalışır durumda tutması gerekir. Bu nitelikler, performansının kalitesi açısından ...
    • Film dili olarak organik tipografinin kullanımı 

      Okur, Çağlar (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      21. yüzyılda tipografinin amacı, iletişim kurmanın ötesinde deneysel yaklaşımlarla görsel iletişimi zenginleştirmek ve sınırlarını genişletmek olmuştur. Tipografi alanındaki deneysel yaklaşımlar, içerik ve biçim arasındaki ...
    • Geleneksel Türk gölge oyunu Karagöz`ün plastik açıdan değerlendirilerek seramik sanat formlarına dönüştürülmesi 

      Aksakal, Orçun (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Anadolu topraklarına 16. yüzyılda Mısır'dan getirildiği düşünülen gölge oyunu, Osmanlı hâkimiyetindeki Türk yurdunun bütün kültürel unsurlarıyla yeniden şekillenip 17. yüzyılda, halk arasında kullanılan tabiriyle, ...
    • Geleneksel Türk gösteri sanatlarındaki sirk ögelerinin çağdaş tiyatro oyunculuğunda kullanımı ve bir uygulama: Güngör Dilmen`in `Deli Dumrul` oyunu 

      Arik Ateş, Pinar (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sirk sanatı geleneksel anlamda; binicilik egzersizleri, denge numaraları, jonglörlük, yerde esneklik, güç ve çeviklik, havada ise ip ve trapezi kapsayan akrobasi numaraları, eğitilmiş hayvan gösterileri ve palyaçoların ara ...
    • Grafik tasarımda fotoğraf ve tipografi 

      Kizildemir, Duygu (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez çalışmasının amacı grafik tasarıma etki eden en önemli iki elemanın yani fotoğraf ve tipografinin geçmişten günümüze kadar süren tarihsel serüvenini aktarmaktır.Tezin ilk bölümünde grafik tasarımın tanımından, tarihi ...
    • Hareketli ortamlarda tipografik rezonans 

      Torun, İpek (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Yazı ve yazıyı tasarlama sanatı olan tipografi, insanlık tarihinde iletişimin en önemli elemanlarından biri olmuştur. Diller ile bağımsızlaşan, kültürler ile birleştirici olan tipografi tasarımlarının bulunduğu ortamlar, ...
    • Johann Wolfgang Von Goethe`nin Faust adlı oyununun çağdaş bir meddah performansı olarak uygulanması ve sahnelenmesi 

      Esen, Uluç (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-11-19)
      Hikâye anlatıcılığına dayalı sahneleme üslubu en eski ve en yalın sahne sanatı formlarından biridir. Geleneksel Türk gösteri sanatlarında bu örneğe Meddahta rastlanır. Bu çalışmada Geleneksel Meddah formundan yola çıkarak ...