Animasyonda korkunun temsili ve örnek bir uygulama filmi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Korku insanlık tarihi boyunca en güçlü duygulanım durumlarından biri olmuştur. En başta ölüm korkusu olmak üzere bütün korkuların temelinde var olan bilinmezlik, korku yerine kaygı durumu yaratmaktadır. İnsanoğlu bilinmezliğin getirdiği kaygıyla baş edebilmek için, bilinmeyen her şeyi bir biçime ve içeriğe kavuşturarak onu simgeleştirmiştir. Bilinmeyen olaylar ve nesneler hortlak, cin, hayalet gibi biçimlerle öncelikle sözlü ve yazılı edebiyatta simgeleşerek mitoloji ve dinlerin temel konularından biri haline gelmiştir. Sinemanın icadıyla birlikte korku simgeleri yeni bir alan kazanmış ve geçmişten gelen biçim ve anlamlarına yenilerini eklemiş ya da onları dönüştürmüştür. Sinemadan çok daha önce korku simgelerini kullanmaya başlayan animasyon ortamı, bilinmeyenleri belirli bir forma ve içeriğe kavuşturmada yapısı itibariyle sınırsız bir dünya sunabilmiştir. Böylece korkunun simgeleri ve animasyon arasında güçlü bir ilişki günümüze kadar gelmiştir. Bu araştırmada sözü edilen korku simgelerinin ve uylaşımlarının animasyon ortamıyla geçmişte nasıl bir ilişki kurduğu incelenmiş ve günümüzde geniş kitlelerin beğenisini ve takdirini kazanmış animasyon filmlerde nasıl işlendiği çözümlenmeye çalışılmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar, korkunun günümüzde animasyon filmlerde nasıl temsil edildiğini ortaya koymuş ve belirli şablonlar sunarak korkunun animasyon sineması için önemi vurgulanmıştır. Bunun yanında araştırmanın sonuçlarına dayanarak bir uygulama filmi yapılmıştır. Fear has been one of the most powerful emotional states throughout human history. On the basis of all the fear, especially the fear of death is obscurity. Obscurity creates a state of anxiety instead of fear. Humankind symbolizes everything that is unknown by folding it into a form and content to cope with the anxiety brought by obscurity. Unknown events and objects primarily materialized in oral and written literature in forms such as ghouls, djinns, and ghosts and became one of the main subjects of mythology and religion. Along with the invention of cinema, horror symbols have gained a new field and added new ones its forms and meanings from the past or transformed them.Animation medium started using fear symbols long before than cinema and was able to provide a limitless world owing to its ability to transform unknown to a specific form and content. Thus, the strong relationship between fear symbols and animation has survived up to this day. In this study, how fear symbols and conventions came to establish a relationship with animation in the past was examined and how they are treated in animated films that have gained the appreciation of broad masses has been analysed. The results demonstrate how fear is represented in current animated films and emphasize the importance of fear for animated cinema by providing specific templates. Finally, a short film was made based on the results of the study.
Collections