Animasyon sinemasında Laban hareket analizinin (LMA) duygu aktarımında kullanımı: 3 boyutlu bilgisayar animasyon sahnesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Animasyon sineması, teknolojiye koşut olarak hızlı bir gelişim ve dönüşüm içerisindedir. İlkel animasyon örneklerinde basit metamorfozla sınırlı olan hareketlendirme süreci günümüz animasyon sinemasında çok katmanlı ve karmaşık bir hal almıştır. Hareketlendirme sürecindeki bu çok katmanlı ve karmaşık yapı karakter animasyonunun odağındaki hareketin kaynağını oluşturan dürtü, duygu ve düşüncenin de tasarlanması ve hareket desenlerine aktarılması ihtiyacını ortaya koymuştur. Bu kapsamda geleneksel animasyon üretim tekniklerinin kısıtlı kaldığı ve geliştirilmesi gerektiği görülmektedir. Bu alanda yapılan çalışmalardan Laban Hareket Analiz (LMA) yöntemi animasyon sanatçısına; hareket analizi yapmada, animasyon karakterinin iç dünyasını tasarlamada ve tasarlanan iç dünyayla hareket desenleri arasında bağlantı kurmada kapsamlı bir yöntem sunmaktadır. Bu noktadan hareketle, bu çalışmada animasyon sinemasında oyunculuk/performans tasarımında LMA yönteminin kullanımı incelenerek, oyunculuk performansına katkıları ve varsa sınırlılıkları araştırılmıştır. Animation is in rapid development and transformation in parallel with technology. Animation process, which is limited to simple metamorphosis in primitive animation examples, has become multilayered and complex in today's animation. This multi-layered and complex structure in the animation process has revealed the need to design the impulses, emotions and thoughts that are the source of the movement at the center of the character animation and to transfer it to the movement patterns. In this context, traditional animation production techniques are limited and need to be developed. Laban Movement Analysis (LMA) method, which is one of the studies in this field, provides a comprehensive method to animation artists to make motion analysis, to design inner world of animation character and to relate between designed inner world and motion patterns. From this point of view, in this study, the use of LMA method in design of acting/performance in animation cinema was investigated and its contributions to acting performance and its limitations, if any, were studied.
Collections