Enerji skor ilişkisinde oyuncunun çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Oyuncu için sanatının araçlarını kontrol edebileceği, işleyebileceği alan skor olarak adlandırılan yapıdır. Oyuncunun en temelde seyirci ile kontak kurmakta kullandığı aracı ise skorun bir bileşeni olarak enerjidir. Oyuncuyu seyirci gözünde ilgi çekici kılan öncelikle günlük-üstü enerji yoluyla edindiği sahnesel varlığı yani sahne biosudur. Oyuncu çalışması yoluyla bu günlük-üstü enerji durumunu kazanılmış ve örgütlenebilir bir kaliteye dönüştürmektedir. Bu kalite herhangi bir fiziksel disiplini, bir oyunculuk yöntemini ya da oyuncunun kendi tasarımını enerji bağlamında nasıl ele aldığı ile ilişkilidir. Oyuncunun bu kaliteye ulaşmak için egzersiz yapması mümkündür.Bu çalışmada oyuncunun kullandığı örgütlenebilir, dönüştürülebilir ve transfer edilebilir bir araç olarak enerji konu edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Oyuncu, Enerji, Skor, Çalışma, Günlük-üstü For the actor the area that s/he can controls and directs his/her own work is the sturcture called score. Energy, as a component of the score, is a fundamental tool for the performer to contact with spectator. The initial thing to attract spectator's interest is the scenic-bios which actor gains through extra-daily energy. Performer transforms this state of extra-daily energy to an acquired and organizable quality through actor's training. This quality is related to the actor's training with any kind of physical discipline, acting method or his/her own design in the context of energy. For the actor, it is possible to exercise to achieve this quality. The main interest of this thesis is the energy as organizable, transformable and transferable tool/material for he actor.
Collections