Hareketli ortamlarda tipografik rezonans
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yazı ve yazıyı tasarlama sanatı olan tipografi, insanlık tarihinde iletişimin en önemli elemanlarından biri olmuştur. Diller ile bağımsızlaşan, kültürler ile birleştirici olan tipografi tasarımlarının bulunduğu ortamlar, tarihinden bu yana evrimleşmiş, kazınmış, çizilmiş veya basılmış halde bulunan tipografi sayısallaşmış, ekrana taşınmıştır.Ekran, basılı ortamdan farklı olarak tasarıma zaman ve etkileşim özelliklerinin katılabilmesine olanak sağlamaktadır. Bu özelliklerden zaman, yaygın kullanımlarda anlatımı güçlendiren ve mesajın iletilmesini kolaylaştırabilen bir yapı ile harekete odaklanmaktadır. İnsan doğasının hareketli olana ilgisi, bu ortamın hareket özelliğinin iletişimin tasarlanmasında kullanılmasını sağlamaktadır. Güncel kullanımlarıyla giderek çeşitlileşen ekran, tipografinin iletişim etkileşimi ve uygulamaları için yeni araştırmaları, çağdaş uygulamaları ve bunlara bağlı olarak bu ortama yönelik ilkelerin tanımlanmasını da zorunlu kılmıştır. Tipografinin iletişim etkisini arttıran bir unsur olan tipografik rezonansın da, çeşitlenen bu çağdaş ortama yönelik çerçevede kullanılmasının varolan tipografik ve harekete yönelik ilkeler üzerinden yeniden tanımlanması gerekmektedir.Bu çalışma, tipografik rezonansın çeşitlenen hareketli ortamlarda kullanımındaki özellikleri, varolan ilkeler üzerinden anlatımın güçlendirilmesi ve hareketin oluşturduğu rezonans etkisine odaklanmaktadır. Alana yönelik çalışmaların içerik ve biçim açısından incelenmesi ile bu özellikler ve ilkeler belirlenerek, tipografinin hareketli ortamdaki rezonans etkisini arttıracak değerler belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca, bu değerler temel alınarak konu üzerine beş farklı ekran kullanımına uygun animasyon çalışması yapılmıştır. Typography as the art of designing words, is one of the most important developments for communication in the history of civilizations. The typographic media, differentiated by languages and united by cultures, evolved throughout history, and the typography that has been drawn, carved or printed are now digitized and put in screens.The screen, unlike printed media, allows the use of temporal and interactive features by default. The temporal features, which bring `motion`, is widely used to facilitate the conveying of a message. The natural interest of humans towards motion facilitates the use of the motion feature for designing communication. The screen, with its multiple modes of usage, necessitates new research, modern applications and thus, the definition of principles in this field. Typographic resonance, as a value to enhance the communicative impression, needs to be redefined in terms of typographic and temporal features based on the possibilities of this contemporary medium.This study focuses on the impact of typographic resonance that can be created by motion, the parameters of using type on screen and intensifying the expression by existing principles. By decomposing the work done in the field focusing on the context and the form, the properties and principles are to be identified, and the criteria that enhance the impact of typographic resonance in motion graphics are to be determined. Also, based on the outcome of the research, five animation works are created for various screen formats and uses.
Collections