Recent Submissions

  • Temel sanat ögelerinin seramik sanatı ile ilişkilendirilmesi 

    Hasçelikoğlu, Kübra Nur (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)
    Sanatın alfabesini oluşturan temel sanat ögelerine hakim olmak tüm sanatçıların öncelikli görevidir. Plastik ve görsel sanatlar alanlarında ögeler üzerine pek çok araştırma yapılmıştır.Plastik sanatlardan olan seramik ...
  • Grafik tasarım bağlamında gerilla tasarımın analizi 

    Heper, Can Oktay (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Yapılan araştırmada, 1980'li yılların başında, gündeme gelen Gerilla pazarlama tekniklerinin grafik sanatlarına ve görsel tasarım problemlerine olan etkisi incelenerek tespite çalışılmıştır.Bu bağlamda, gerilla ...
  • Türk-İslam seramiklerinin çağdaş seramik sanatına etki ve yansımaları 

    Başeğit, Yücel (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Seramik üretimi; insanlık tarihinin uygarlığa yapmış olduğu en eski ve en kalıcı katkılardan birisidir. Neolitik çağla başlayan, daha sonra yerleşik düzende devam eden bu üretim, günümüzde de herhangi bir kesintiye uğramadan ...
  • Adnan Turani`nin çizgi kullanımı 

    Akder, Feyza (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Modern Türk resminde kaligrafi yaygın bir biçimde kompozisyonun bir öğesi olarak kullanılmıştır. Kaligrafi harfler yani çizgiler üzerine geliştirilmiş bir geleneksel sanattır. Kaligrafi çizgilerden oluşur ve çizginin plastik ...
  • William Turner Walton`ın müzik yaşamı ve viyola konçertosu 

    Soyberk, Caner (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Bu çalışma, İngiliz müziğinin en önemli bestecilerinden William Turner Walton'ın müzikal yaşamı ve viyola konçertosunun incelemesini içeren bilgiler sunmaktadır. Birinci bölümde William Turner Walton'ın müzik ...
  • Sanatta sivil toplum ve hafrıyat sanatçı inisiyatifi 

    Silahtarlioğlu, Tuçe (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Sivil toplum tartışmaları, 1980'lerde sosyal bilimler alanında tekrar hatırlanan bir kavram olmuştur. Bu kavram, Türkiye gündemine 1990'larda girmiştir. 12 Eylül 1980 askeri müdahalesi, Türkiye'de sendikal, ...
  • Çağdaş Türk sanatında küratörlük olgusu: Beral Madra 

    Boyaci, Melis (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Türkiye'de, küreselleşmeye bağlantılı olarak 1980'li yıllarda izlenen dışa açılma politikasına koşut olarak sanat ortamında da yapılanma yaşanmıştır. Bienallerin ve kavramlı sergilerin çevresinde gelişen sanat ...
  • Öğrenci prokofiev`in büyük ölçekli piyano eserlerindeki sonat allegrosu anlayışı 

    Çalgan, Beril (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Sonat allegrosu, en karmaşık ve kayda değer müzik formlarından biridir. Yapısal olarak, bir bakıma, kendinden önce gelen formların sentezlenmesiyle ortaya çıkmıştır. Sonat allegrosunun Rönesans'ta başlayan gelişimi, ...
  • Claude Debussy ve Maurice Ravel yaylı çalgılar dörtlülerinin karşılastırmalı incelemesi 

    Turan, Ayşe (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Bu arastırma, iki Fransız besteci Claude Debussy ve Maurice Ravel'in oda müziği içinbestelemis oldukları tek yaylı çalgılar dörtlülerinin incelenmesi ve bu iki dörtlünün herbölümünün ayrıntılı bir biçimde, yapısal ...
  • Film dili olarak organik tipografinin kullanımı 

    Okur, Çağlar (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    21. yüzyılda tipografinin amacı, iletişim kurmanın ötesinde deneysel yaklaşımlarla görsel iletişimi zenginleştirmek ve sınırlarını genişletmek olmuştur. Tipografi alanındaki deneysel yaklaşımlar, içerik ve biçim arasındaki ...
  • Gelişen iletişim teknolojileri ile grafik anlatım dili ve grafik tasarımın yeni uzantıları 

    Baranseli, Ebru Selcan (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Bu?tu?n sanat dalları toplumun siyaseti, felsefesi ve ekonomisi, aynı zamandateknolojisi tarafından biçimlendirilir. Teknolojik gelişmeler kimi zaman sanatınestetik sisteminde değişikliklere neden olurken, kimi zaman da ...
  • Mekanda grafik izlenimler 

    Taşcioğlu, Melike (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Mekân, insanı çevreleyen duvarların ötesinde bir kavramdır. İnsanı mekânınfizikselliğinin ötesine taşıyan ise, o mekânın atmosferidir. Bu araştırmada grafik tasarımın,mekânda salt bilgilendirme veya yönlendirmenin ötesinde, ...
  • Balıkesir Dursunbey bölgesi Silisli kilinin ve Seydişehir aluminyum tesisi atığı kırmızı çamurunun seramik bünyelerde kullanım olanaklarının araştırılması 

    Kubat, Şenol (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Yapı malzemelerinden, günlük yaşamın her alanına kadar sıklıkla ve çeşitli şekillerde kullanılan, geniş bir yelpazede üretimleri yapılan seramik ürünler, seramik hammaddeleri olarak bilinen farklı hammaddelerin bir araya ...
  • Nokta ve çizginin resimsel anlatımda kullanımı 

    Kaplan, Semih (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Resim sanatı tarihinin, primitif dönemlerden günümüze kadar olan süreçte gelişerek değişim gösterdiğini, buna paralel olarak da anlatım biçimlerinin çeşitlendiğini söylemek mümkündür. Resimsel anlatımda kullanılan temel ...
  • Bir keman arşesinin akustik etkisi 

    Güzey, Asli Şirin (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Bir enstrümanı oluşturan yapısal parçaların tümü enstrümanın tonuyla ilişkilidir. Yapılış teknikleri, materyal özellikleri, model ve ölçülendirmeler, cila uygulamaları gibi birçok ayrıntı bir araya gelerek enstrümanın ses ...
  • Kamış yapımının fagotun performansı üzerindeki etkileri 

    Hopa, Emre (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Bu çalışma, fagot çalan müzisyenler için fagot kamışının yapım sürecini ve bu sürecin sonunda üretilen kamışın, fagotun performansı üzerindeki etkileri konusunda temel bilgiler içermektedir.
  • Türk resminin tarihsel süreci ile batı resminde ve Türk resminde fotoğrafın yeri 

    Musal, Harika (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    19.yüzyılda fotoğraf makinesinin temeli olarak kabul edilen Camera Obscure'nin bulunmasıyla birlikte fotoğraf, uzun soluklu bir serüvene adım atmıştır. Joseph Niepce'nin atılımlarıyla önemli bir gelişme kaydetmiş ...
  • Resim sanatında dışavurum anlayışına tarihsel bir bakış ve tek renk hakimiyetinin bir tavır olarak kullanımı 

    Keküllüoğlu, Koray Halis (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Dünya resim sanatında dışavurum tavrını benimseyen bir çok ressam yalnızlıklarını ve yabancılıklarını resimlerinde, renk özelliğini farklı şekillerde kullanarak yansıtmışlardır.Resim sanatında çok canlı ve saf renkleri ...
  • Metinden oyunculuğa biçem arayışları: ?Medea ya da Öteki? 

    Gündüz, Alev (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Tragedya yazarları, mitos, efsane ve kahramanlık destanları gibi yaşadıkları dönemlerde ulaşabildikleri bu kaynakların içeriklerini oyunlarında karakter, konu, olay örgüsü yaratmak için kullanmışlardır. Bu kaynaklar arasından ...
  • Flüt tarihinde Johann Joachim Quantz`ın önemi 

    Koçyiğit, Özlem (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    Flüt virtüözü, besteci, flüt yapımcısı, öğretmen, müzik yazarı ve teorisyeni olan Johann Joachim Quantz,flüt tarihinin en önemli kişiliklerinden biridir. Yaşamı boyunca flüt repertuvarını zenginleştirmek, enstrümanı daha ...

View more