TEZLER: Recent submissions
Now showing items 341-360 of 2599
-
Bulgar turistlerin tatil için Antalya destinasyonunu tercih etmesinde etkili olan itici ve çekici faktörlerin önem-performans analizi ile değerlendirilmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Yapılan bu araştırmada Bulgar turistlerin tatil için Antalya destinasyonunu tercih etmesinde etkili olan itici ve çekici faktörlerin önem- performans analizi ile değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya sosyal bilimler ... -
Otel yöneticiliğinin profesyonelleşmesi: Antalya'da 5 yıldızlı oteller bağlamında nitel bir araştırma
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Turizm ve otel işletmeciliği alanında profesyonelleşme ve meslek kimliği kazanma iddiası uzun süredir dile getirilmekte, ancak bu iddiaların yeterli sayıda bilimsel çalışmada ele alınmadığı görülmektedir. Öte yandan ... -
Uluslararası Türk otel zincirinde liderlik tarzları, liderlik etkililiği, iş tatmini ve örgütsel bağlılık ilişkisinin incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırma liderlik tarzları (dönüşümcü liderlik, etik liderlik, karizmatik liderlik, vizyoner liderlik ve bilge liderlik), liderlik etkililiği, iş tatmini ve örgütsel bağlılık konularına odaklanmaktadır. Çalışmanın temel ... -
Turist deneyimi, memnuniyet, mekân bağlılığı ve hikâye anlatım niyeti arasındaki ilişkide mobil artırılmış gerçeklik uygulamasının etkisi: Yarı deneysel bir araştırma
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Eşsiz bir turizm deneyiminin yaratılması ve sunulması gün geçtikçe daha fazla önem kazanmıştır. Öyle ki son zamanlarda turizm araştırmacıları ve uygulayıcıları deneyimleri unutulmaz ve eşsiz kılmak; tekrar ziyaret ve tavsiye ... -
Etkin kurumsal değerlendirme için EFQM modelinin konaklama işletmelerine uyarlanması üzerine bir araştırma
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Sanayi devrimi sonrası hızlı yaşanan endüstriyel gelişim modern konaklama sektörünün de ortaya çıkmasını sağlamıştır. Kitlesel transferlere izin veren yeni ulaşım teknolojilerinin devreye girmesi, ülkeler, kıtalar arası ... -
Place attachment, cognitive destination image and affective destination image: three-way interaction effect on overall destination image: A research on local residents' groups of Antalya
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, destinasyon sakinlerinin bilişsel ve duyuşsal imaj tutum bileşenleri ilemekâna bağlılıklarının genel destinasyon imaj algısı üzerindeki üç yönlü etkileşimli etkisianaliz edilmektedir. Hipotezler, Antalya'da ... -
Kitle turizm destinasyonlarında sürdürülebilir turizm gelişiminin sosyal temsil kuramı açısından incelenmesi: Antalya örneği
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Sosyal psikolojiyi bilimin temel bir alanı olarak ele alan Moscovici; dünyayı anlamanın ve anlamlandırmanın bir yolu olarak sosyal temsilleri işaret etmiştir. Bu bağlamda, kitle turizm destinasyonu olan Antalya'nın ... -
Sprachliche kreativität in deutschsprachigen rap-texten -Am beispiel der übertragenen phraseologismus aus dem Türkischen
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Hip-Hop kültüründe çok dillilik genel bir olgudur. Özellikle rap metinlerinde çok dilli dilsel kullanımlar gözlemlenebilmektedir. Çok dilli bağlamların kullanımı özel bir dilsel yaratıcılık oluşturmaktadır. Bu çalışmada, ... -
Die du-form in der Deutschen literatur
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Sanatın pek çok alanında olduğu gibi, anlatıcı, öyküyü okuyucuya aktarmak için edebiyatta kullanılan kurgusal kişidir. Anlatı perspektifleri 20. yüzyılda Franz K. Stanzel, Wayne C. Booth, Frank Hoffman ve diğer birçok ... -
Y ve Z Kuşağı arasında algılanan hizmet kalitesi: Antalya Büyükşehir Belediyesi toplu taşıma hizmetleri örneği
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Günümüzde hızla büyüyen hizmet sektörü, sürekli değişim ve gelişim içinde çeşitlenmektedir. Hizmet sektöründe sunulan ürünlerden neredeyse hiç yararlanmayan birey yok denebilir. Bu çalışmada, Y ve Z kuşağına dâhil olan ... -
Marka, ürün ve tüketici yenilikçiliği ile davranışsal niyetler arasındaki ilişki: Düzenleyici aracılık modeli
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Ekonomik performans ve rekabet gücünü etkileyen temel faktörlerden biri olanyenilikçilik, firmaların fiyat temelli rekabetten uzaklaşarak, katma değer yaratmayı ön planaçıkarmalarına ve böylece büyümelerine imkân veren, ... -
Müşterilerin restoranlarda oluşturduğu atık gıdaya ilişkin garsonların suçluluk duygusu üzerine karma bir araştırma
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Hane halkı ve tüketiciler tüketim aşamasında gerçekleşen atık gıdalardan sorumludur. Literatür incelendiğinde görülmektedir ki çalışmaların çoğunluğu hane halkı tarafından oluşturulan atık gıdaya odaklanmaktadır. Bununla ... -
Velilerin taraftarlık düzeyleri ile futbol okullarına yönelik tercih nedenleri ve memnuniyetlerinin incelenmesi (Antalyaspor örneği)
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı Antalya merkezinde Antalyaspor isim hakkına sahip futbolokullarının velilerinin taraftarlık düzeyleri ile memnuniyetlerinin incelenmesidir. Çalışmanicel bir araştırma olarak tasarlanmış olup kesitsel ... -
Hizmetlerin kültürlerarası açılımı ve uluslararası göç ekseninde Türkiye'deki Suriyeli mülteciler
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Dünyada insanların bir yerden başka bir yere göç etmeleri, hem göç edenler açısındanhem de göç ettikleri bölge/devletlerde önemli değişikliklere yol açmaktadır. Bu değişiklikler,göçmenler açısından başta sosyal ve kültürel ... -
Liberal demokraside çoğulculuk ve konsensus: John Rawls'un siyasal liberalizmi üzerinden bir değerlendirme
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Geç modern dönemdeki devletler ulus devlet düşüncesi üzerine inşa edilmiş olsalar daözellikle Batı'daki günümüz liberal demokratik toplumlarında tamamen homojen unsurlardanoluşan devletler bulunmamaktadır. Farklı ... -
Hollywood'un ekonomi politiği bağlamında Marvel filmlerinin göstergebilimsel analizi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada Hollywood sinema endüstrisi içerisinde faaliyet gösteren Marvel Studios filmlerinin egemen kültür ve ideolojiyi yaymadaki ve pekiştimedeki rolü araştılmaktadır. Tarih boyunca üretim araçlarına sahip olanlar ... -
Eurovision Şarkı Yarışması'nın Cumhuriyet, Hürriyet ve Yeni Şafak gazetelerinde çerçevelenişi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)1957 yılında temelleri atılan Avrupa Birliği'ne (AB) Türkiye üyelik için 1959 yılında başvuru yapmış olsa da tam üye olamamıştır. Türkiye, aday ülke olmasının ardından müzakerelere dâhil olmuştur. 2003 yılında yeniden ... -
Tasavvufî tefsir perspektifinden Allâh sevgisi ve Allâh korkusuna bakış
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Tasavvufî Tefsirler, Allâh sevgisi ve Allâh korkusu konularının genişçe yer bulduğu tefsirlerdir. Keşf ve ilhamı esas alarak yapılan âyet yorumlarının hedef kitlesi öncelikli olarak Tasavvuf ehlidir. Bu sebeple Tasavvufî ... -
Türk medyasında enerji haberlerinin ekonomi politiği
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Medya endüstrisi ekonomik, politik, toplumsal ve kültürel sistemlerle arasındaki dinamik ilişkiler içinde yapılanmıştır. Bu durağan olmayan yapılanma haber gerçeği üzerinde belirleyici bir etkiye sahiptir. Tez kapsamında, ... -
31 Mart ve 23 Haziran İstanbul yerel seçimleri haberlerinin karşılaştırmalı söylem analizi : Sabah, Sözcü, Yeniçağ, Milli Gazete, Birgün örneklemi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Haber kavramı birçok düşünür tarafından üzerine yorumlar yapılan ve uzlaşması zor alanlardan biridir. Özellikle kitle iletişimi düşünüldüğünde haber kavramının önemliliği ciddi derecede artmaktadır. Haber kavramları ...