Programlama eğitiminde robotik kullanımının akademik başarı, bilgi-işlemsel düşünme becerisi ve öğrenme transferine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, programlama eğitiminde robotik kullanımının öğrencilerin akademik başarısı, bilgi-işlemsel düşünme becerisi ve öğrenme transferi üzerindeki etkisini belirlemek ve kullanılan robotik setlere ilişkin öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kütahya ilinin Simav ilçesinde bulunan bir ortaokulun 6. sınıfında bulunan 47 öğrenci ile 14 haftalık süre boyunca gerçekleştirilmiştir. Çalışmada karma araştırma yöntemlerinden gömülü araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmada nicel verilerin elde edilmesi amacıyla deney ve kontrol grubu oluşturularak deneysel araştırma yapılmış, nitel verilerin elde edilmesinde ise görüşme yöntemi kullanılmıştır. Deney grubu öğrencileri ile yapılan programlama eğitimi robotik setler ile desteklenmiş kontrol grubunda ise mevcut öğretim yöntemi kullanılmıştır. Nicel veriler SPSS programı ile analiz edilmiş, nitel veriler ise betimsel olarak açıklanmıştır. Araştırma sonunda deney grubunun akademik başarı puanlarının kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Grupların öğrenme transferi puanlarına bakıldığında deney grubunun öğrenme transferi puanlarının kontrol grubuna göre yüksek düzeyde anlamlı olarak değiştiği tesbit edilmiştir. Deney grubunun bilgi-işlemsel düşünme becerisi puanları kontrol edildiğinde ise kontrol grubuna göre anlamlı olarak değişmediği sonucuna varılmıştır. Görüşmeler sonucunda öğrencilerin tümünün robotik setlere ilişkin olumlu görüşlere sahip olduğu görülmüştür. This study aims to determine the effect of robotics usage in programming education on the students' academic success, computational thinking skill and learning transfer and to reveal the students' opinions about the used robotics kits. This research was conducted for 14 weeks with 47 6th grade students in an elementary school in Simav district of Kütahya province in 2017-2018 school year. Embedded research design of mixed research methods was utilized in the study. For the purpose of obtaining quantitative data, experimental research was made by forming an experimental group and a control group, on the other hand, interview method was used in obtaining qualitative data. The programming education of the experimental group was supported with robotics kits, whereas the current curriculum was maintained for the control group. Quantitative data was analyzed with SPSS program, while qualitative data was explained with descriptive analysis. At the end of the study, it was observed that academic success scores of the experimental group were significantly higher than the control group. In addition, it was revealed that learning transfer scores of the experimental group differed highly significantly than the control group. Besides, when the scores of computational thinking skill of the groups were checked, no significant difference was found between the experimental group and the control group. As a result of the interviews, it was observed that all of the students had positive attitude towards robotics kits.
Collections