NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 161-180 of 993
-
Amerika Birleşik Devletleri ile Çin`in korumacılık politikalarının Oyun Teorisi yaklaşımına göre analizi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-04-23)Korumacılık; bir devletin, ekonomisini dış rekabetten korumak amacıyla uluslararası ticarete çeşitli yollarla kısıtlamalar getirmesi durumudur. Ticaret Savaşı, korumacılık politikalarını uygulayarak ithalata kısıtlamalar ... -
`futbol taraftarlarının takımlarına yönelik kulüp imajı, özdeşleşme ve stadyum hizmet kalitesi algılarının incelenmesi`
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-04-16)Bu araştırmada, futbol taraftarlarının takımlarına yönelik kulüp imajı, özdeşleşme düzeyleri ve stadyum hizmet kalitesi algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli ... -
Oyun tekniğinin ortaokul öğrencilerinin yabanci dil öğrenme kaygisina etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-13)Bu çalışmanın amacı, oyun tekniği kullanımının ortaokul öğrencilerinin yabancı dil öğrenme kaygısı üzerindeki etkisini araştırmaktır. Oyun tekniğinin İngilizce dersinde öğrencilerin yabancı dil öğrenim kaygısına etkisinin ... -
EBA destekli öğretimin 4. sınıf öğrencilerinin `ısı-sıcaklık` ve `erime-çözünme` konularında kavram yanılgılarına ve tutumlarına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada EBA destekli öğretimin, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin `ısı-sıcaklık` ve `erime-çözünme` konularındaki kavram yanılgılarını giderip gideremeyeceğini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırma deneysel çalışma yöntemine ... -
Ortaokul branş öğretmenlerinin genel müzik eğitimi profili
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, ortaokul branş öğretmenlerinin genel müzik eğitimi profillerinin değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda ortaokullarda görev yapan müzik alanı dışındaki branş öğretmenlerinin ilkokul, ortaokul ve lisede ... -
Temel bağlama eğitiminde kullanılan bağlama türüne yönelik uzman görüşleri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, temel bağlama eğitiminde kullanılan bağlama türüne yönelik uzman görüşlerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, temel bağlama eğitiminde kullanılan bağlama türü ve temel bağlama eğitiminde amaçlanan ... -
İnsan ve çevre ilişkileri ünitesinin çoklu yazma etkinlikleri kullanılarak öğretilmesinin değerlendirilmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Bu araştırma; `İnsan ve Çevre İlişkileri` ünitesinin çoklu yazma etkinlikleri kullanılarak öğretilmesinin akademik başarıya, kavram öğrenmeye, eleştirel düşünme becerilerine ve öğrencilerin fen öğretimi ile öğrenimine ... -
Sosyal bilgiler dersinde dijital zaman çizelgelerinin kullanımının öğrencilerin başarı düzeylerine etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, bilgisayar teknolojisiyle hazırlanmış dijital zaman çi-zelgelerinin, Sosyal Bilgiler dersi konularının öğretimindeki etkililiğini tespit etmektir.Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılının bahar ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlık düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu doğrultuda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevre bilinci ve çevresel duyarlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Niğde ili örneği)
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-19)Bu araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevre bilinci ve çevresel duyarlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sahip ... -
Müzik öğretmeni adaylarının ud dersindeki repertuvarı çalışırken ve öğrenirken kullandıkları stratejilerin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-09-28)Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının ud dersindeki repertuvarı çalışırken ve öğrenirken kullandıkları stratejilerin düzeylerinin öğrenim görülen sınıf, cinsiyet, uddaki deneyim gibi çeşitli değişkenlere göre ... -
Ortaokul öğrencilerinin müzik tercihlerinin ve bu tercihleri etkileyen faktörlerin belirlenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bireylerde müzik dinleme tercihlerinin ya da davranışlarının oluşumu ile ilgili olarak, onların çocukluk yaşantılarına bakmak, bize yol gösterici olabilir. Bir bireyin müzik zevkinin oluşumdaki birinci aşama; bireyin ilk ... -
Fen bilimleri öğretmenlerini aktif öğrenmeyi benimsemeye ve uygulamaya motive etmede önemli faktörlerin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-05)Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerini aktif öğrenmeyi benimsemeye ve uygulamaya motive etmede önemli faktörleri incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. ... -
Sosyal bilgiler öğretmenleri ile öğretmen adaylarının branşlarına yönelik mesleki tutumlarının karşılaştırılması
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenleri ile öğretmen adaylarının branşlarına yönelik mesleki tutum düzeylerinin tespiti ve karşılaştırılmasıdır. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılının Bahar döneminde Niğde ... -
Güzel sanatlar lisesinde görev yapan müzik branş öğretmenlerinin yaşadığı mesleki sorunlar
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-06)Araştırmanın amacı, güzel sanatlar liselerinde (GSL) görev yapan müzik branş öğretmenlerinin yaşadıkları mesleki sorunları yönetmelik, öğretim programı, giriş sınavları, fiziki şartlar, araç ve gereçler, ders kitapları, ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının yansıtıcı düşünme ve yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Niğde Üniversitesi örneği)
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-09-28)Bu araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının sahip olduğu yansıtıcı düşünme becerileri ve yaratıcılık düzeylerini ortaya koyarak, bunlar arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bununla birlikte, öğretmen adaylarının ... -
Güzel sanatlar liseleri başlangıç düzeyi bağlama öğretimine yönelik öğretim elemanı görüşlerinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-04)Bu araştırmada GSL Başlangıç Düzeyi Bağlama Öğretimine Yönelik Öğretim Elemanı görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada öncelikle GSL başlangıç düzeyi Bağlama Ders Kitabında yer alan Mızrap Tekniği konuları ... -
Eğitimde Bilişim Ağı (EBA) destekli fen bilimleri dersi uygulamalarının yedinci sınıf öğrencilerinin fene yönelik ilgilerine etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-09-28)Bu araştırmanın amacı fen bilimleri dersi içerisinde EBA uygulamalarının yedinci sınıf öğrencilerinin fene yönelik ilgilerine etkisini araştırmaktır. Çalışma 2016-2017 eğitim öğretim yılı içerisinde İstanbul ili Güngören ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerine fen bilimleri dersinde uygulanan STEM temelli etkinliklerin çeşitli değişkenlere etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-14)Bu çalışmanın amacı ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde uygulanan STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) temelli etkinliklerinin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine, akademik başarılarına ve problem çözme ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sahip oldukları değer sistemlerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-12)Bu araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sahip oldukları değer sistemlerinin belirlenmesi ve sahip oldukları değer sistemlerinin bazı demografik değişkenler (cinsiyet, sınıf, mezun olunan lise türü, ailenin ...