Güzel sanatlar lisesinde görev yapan müzik branş öğretmenlerinin yaşadığı mesleki sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, güzel sanatlar liselerinde (GSL) görev yapan müzik branş öğretmenlerinin yaşadıkları mesleki sorunları yönetmelik, öğretim programı, giriş sınavları, fiziki şartlar, araç ve gereçler, ders kitapları, öğretmen, öğrenci, rehberlik, diğer dersler boyutlarında incelemek ve öğretmenlerin söz konusu boyutlardan kaynaklanan sorunlarının neler olduğunu tespit etmektir.Araştırma tarama modelinde, betimsel nitelikte bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki GSL; örneklemini ise 2014-2015 eğitim öğretim yılında 7 coğrafi bölgeden rastlamsal yöntemle belirlenen Adana Çukurova, Ankara, Aydın Yüksel Yalova, Bolu, Burdur, Bursa Zeki Müren, Çanakkale Hüseyin Akif Terzioğlu, Denizli Hakkı Dereköylü, Diyarbakır, Elazığ Kaya Karakaya, Erzincan, Erzurum, Adıyaman, Gaziantep Ticaret Odası, Isparta Merkez, Mersin Nevit Kodallı, İstanbul, İzmir Ümran Baradan, Kastamonu, Kayseri Feyziye-Memduh Güpgüpoğlu, Kocaeli Hayrettin Gürsoy, Konya Selçuklu Çimento, Malatya Abdulkadir Eriş, Muğla, Niğde, Ordu İzzet Şahin ve Trabzon Akçaabat GSL'de görev yapan 201 öğretmen oluşturmaktadır. The purpose of the research is to examine the professional problems experienced by the music teachers working at the fine arts high school (FAHS) within the frame of regulations, curriculum, entrance exams, physical conditions, tools and materials, textbooks, teachers, students, guidance, other courses, and to determine the problems of the subject matter teachers', arising from the regulations, the teaching program, the entrance examinations, the physical conditions, the tools and materials, the textbooks, the teachers, the students, the guidance and other courses at the FAHS.The research is a descriptive field research in the screening model. The universe of the research is FAHS in Turkey; sample is composed of 201 music teachers working in Adana Çukurova, Ankara, Aydın Yüksel Yalova, Bolu, Burdur, Bursa Zeki Müren, Çanakkale Hüseyin Akif Terzioğlu, Denizli Hakkı Dereköylü, Diyarbakır, Elazığ Kaya Karakaya, Erzincan, Erzurum, Adıyaman, Gaziantep Ticaret Odası, Isparta Merkez, Mersin Nevit Kodallı, İstanbul, İzmir Ümran Baradan, Kastamonu, Kayseri Feyziye-Memduh Güpgüpoğlu, Kocaeli Hayrettin Gürsoy, Konya Selçuklu Çimento, Malatya Abdulkadir Eriş, Muğla, Niğde, Ordu İzzet Şahin ve Trabzon Akçaabat FAHS determined by random method from 7 geographical regions in 2014-2015 education year.
Collections