Fen bilimleri öğretmenlerini aktif öğrenmeyi benimsemeye ve uygulamaya motive etmede önemli faktörlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerini aktif öğrenmeyi benimsemeye ve uygulamaya motive etmede önemli faktörleri incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılında, amaçlı örneklem yöntemine göre belirlenen (aktif öğrenmeyi uyguladığı belirlenen) ve farklı illerde görev yapan yedi fen bilimleri öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu geçerlik güvenirlik çalışmaları gerçekleştirilerek kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde ise içerik analizi yöntemi türlerinden gömülü teori yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın birinci alt problemi sonucunda; aktif öğren-meyi uygulamada öğretmene düşen sorumluluklar, aktif öğrenmeyi uygulamada öğrencilere düşen sorumluluklar, aktif öğrenme sınıfında olması gereken özellikler temaları ortaya çıkmıştır. Araştırmanın ikinci alt problemine yönelik gerçekleştirilen analiz sonucunda, fen bilimleri öğretmenlerini aktif öğrenmeyi uygulama nedenleri, aktif öğrenmeye yönelten en önemli faktör/faktörler, aktif öğrenmeyi uygulamaya nasıl başladıkları temaları ortaya çıkmıştır. Araştırmanın üçüncü alt problemine yönelik gerçekleştirilen analiz sonucunda, katılımcı fen bilimleri öğretmenlerinin aktif öğrenmeyi uygulama şekli, aktif öğrenme uygulamalarında öğretmenlerin yaşadığı güçlükler, aktif öğrenme uygulamalarında öğretmenlerin yaşadığı güçlüklerle baş etme yöntemlerine yönelik temaları ortaya çıkmıştır. Çalışma sonucunda ortaya çıkan bu temalar kodlar ile birlikte tartışılmıştır. The aim of this research is to examine the important factors in motivating students to adopt and practice active learning of science teachers. In the study, case study method was used from qualitative research methods. The study was carried out in the academic year of 2016-2017 with seven science teachers who were determined according to the purposeful sampling method and who worked in different illusions. Semi-structured interview technique developed by the researcher was used as data collection tool in the research. In the analysis of the research data, embedded theory method was used from the content analysis method types. As a result of the first subproblem of the research, characteristics themes of responsibilities of teaching in active learning practice, the responsibilities of students in active learning practice, and the features that should be in the active learning class were found. As a result of the analysis on the second sub-problem of the research, characteristics themes of science teachers' reasons for applying active learning, the most important factor / factors tends them to apply active learning, and how they started to apply active learning were found. As a result of the analysis on the third sub-problem of the research, charecterictics themes of science teachers' implementation ways of active learning, the difficulties teachers have in active learning applications, and the ways in which teachers cope with the difficulties experienced by active teachers in active learning applications. At the end of the study, these themes and codes were discussed.
Collections